חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ניהול עלות פרויקט- טיפים לחישוב

נפגשת עם הלקוח, סיפרת את מה שהעסק שלך יודע לעשות והוא פרס בפניך את הצרכים והציפיות שלו מהתוצאה. עכשיו צריך לסגור על מחיר, אבל בשביל זה צריך לחשב את עלות הפרויקט. ישנן דרכים שונות לחשב את עלות הפרויקט, ותמחור כראוי הוא מדע שלם אבל אפשר בכל זאת לרכז מספר עצות שייתנו מושג כללי ונקודת התחלה.

בחלק מהמקרים פרויקטים נופלים בגלל חישוב תקציב שגוי מלכתחילה. כדי לחשב פרויקט נכון צריך לקחת בחשבון את כל ההוצאות הקשורות אליו ואליהן חייבים להוסיף מרווחי ביטחון לטובת מקרים ומצבים בלתי צפויים.

כל פרויקט מבוסס על מספר עלויות:

קבועות- עלויות אלה אינן מותנות בפרויקט כזה או אחר, עלויות כמו שכירות.

משתנות- הוצאות אשר נוצרות כפועל יוצא של עבודה על הפרויקט, כמו: פרילנסרים, השכרת ציוד, שעות עבודה. חלקן קבועות לאותה משימה כמו השכרת ציוד ואחרות מחושבות לפי יחידות זמן- כמו שכר עבודה.

בנוסף צריך להפריד בהוצאות המשתנות בין אלה שאינן משויכות בהכרח לפרויקט מסוים כמו חשמל, טלפון וכאלה אשר ניתן לשייך לפרויקט ספציפי כמו בית דפוס או השכרת מקרן.

בלתי צפויות- כשמן כן הן. אלה שבוודאות התכוננת אליהן ועדיין הפתיעו אותך.בחישוב עלות פרויקט חשוב להעריך את נפח השעות, הרבה פעמים קל לחשב אילו עלויות קבועות להעמיס על פרויקט מסוים לפי נפח השעות הצפוי מתוך בנק השעות המגדיר חודש עבודה מלא.

שלבים בבניית תקציב:

בניית תקציב מתחילה בהתבוננות כללית על הפרויקט כולו. מה היעד אותו נדרשים להשיג, ובאיזו מסגרת זמן. יש לקחת בחשבון משתנים אשר עשויים להשפיע על היכולת לסיים פרויקט במסגרת הזמן הנתונה. יש לשים לב לזמינות של שלושה משאבים: כוח עבודה, ציוד וחומרים.

אם הפרויקט מורכב רצוי את החישוב הבא לבצע עבור כל שלב בפרויקט בנפרד ואז לסכום את העלויות לעלות כוללת.
תחילה, יש לסכם את ההוצאות הקבועות הכלליות ואת אלה אשר משויכות לפרויקט. לאחר מכן, יש להעריך שעות עבודה.

הגדרת עלויות עבודה מצריכה בקיאות בדרישות התשלום של כוח האדם הנדרש לביצוע המשימה, במכפלה של תחזית השעות הנדרשת מכל סוג בעל מקצוע לביצוע המטלות הנדרשות.

לפי הערכת שעות העבודה ניתן לחשב את העלויות הקבועות עבור פרויקט מסוים מתוך כלל העלויות הקבועות לעסק ליחידת זמן (חודש, שנה)  ואת העלויות המשתנות אשר מחושבות לפי יחידת זמן- כמו שכר שעה של עובדים פנימיים או חיצוניים (פרילנסרים).

יש לחשב את עלות החומרים- גם כאן דרוש בירור של עלויות של כל חומר מוחשי שיידרש לביצוע הפרויקט, באריזה קבועה במכפלה של מספר האריזות שיידרשו לפי הערכה לביצוע הפרויקט וסיומו  את אותו החישוב יש לבצע עבור ציוד, קניה או השכרה ולפי איזה יחידות מחושבת ההשכרה.

יש לזכור לחשב הובלה של ציוד ותשלום על חריגה בזמן השימוש בציוד כמו גם ביטוחים לציוד ולמי שבא איתו במגע. את סך העלויות יש לסכום ולהן יש להוסיף מרווח ביטחון של 30%. כעת כשנקבע תקציב, באפשרותך לנהל עלויות בצורה טובה יותר על-ידי השוואת הוצאות בפועל עם הסכומים שתכננת להוציא כדי לאפשר לך לבצע התאמות ולא לחרוג מהתקציב.

הערות:

חייבים לקחת מרווח זהירות כדי שלא כל חריגה תקציבית בלתי צפויה תסכן את כל הפרויקט.השתמשו במספרים ריאליים בזמן בניית תקציב- גם בחומרים, גם בכוח האדם וגם בציוד.צריך לזכור שתקציב הוא גמיש אבל לא בלי פרופורציה. צריך להיות במעקב ולהשתדל להיצמד למסגרת אבל לקחת בחשבון שחריגה מהתקציב תוקצבה גם היא. איזון נכון בין התקציב וההוצאות  הבלתי צפויות תאפשר סיום פרויקט כרווחי.למרות כל העצות בוודאי שאין חכם כבעל ניסיון וחישוב עלות פרויקט ופרטי התקציב הנדרש להשלמתו ישתפרו עם הזמן, בתנאי כי לאחר סיום פרויקט מבוצעת השוואה בין התחזית להוצאות בפועל כדי לראות היכן היה תקצוב חסר, חישוב לא ריאלי או חריגה שניתן יהיה בעתיד לחזות וזאת כדי לספק ללקוחות מחיר טוב יותר אשר יבטיח לכם יציבות ורווחיות גבוהה יותר לארוך זמן.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אפי להב
סמנכ"ל שיווק senzey.com

תוכנה לניהול עסק הכוללת ניהול פרויקטים ומשימות, ניהול לקוחות ועובדים, ניהול כספים וזמן, ניהול יומן ומשרד, ניהול מכירות ושיווק.

תוכנת ניהול עסק: בתי תוכנה, סטודיואים, בתי דפוס, משרדי אדריכלים, קבלנים, יזמים, חוגים, קבוצות ועוד...
סנזיי- שלוט בעסק שלך. מקסם את הרווח שלך.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אפי להב

מאת: אפי להבאימון מנהלים26/03/131336 צפיות
לכל אחד יש בעיות, השאלה היא איך פותרים אותן, בוודאי בהקשר עסקי- ניהולי, אי אפשר פשוט לקוות שהן תפתורנה את עצמן ושאם כן לא תהיינה לכך השלכות על הצלחת העסק. אלה השלבים- הם לא בהכרח פשוטים אבל הם יותר פשוטים מהבעיה ומה שיקרה לה אם יתעלמו ממנה

מאת: אפי להבעסקים - כללי19/02/131238 צפיות
לפעמים זה נראה כמו רעיון טוב, לבצע את מה שחשוב במקביל- למקסם את הזמן, להתאמץ על הכל עכשיו ולנוח אחר כך. אבל האם זה באמת רעיון טוב האם זה ישפר אותנו ויקח אותנו אל התוצאות הרצויות?

מאת: אפי להבעסקים - כללי19/02/13910 צפיות
רובנו חושבים שאנחנו מסוגלים או אמורים לשאוף להיות מומחים בביצוע כמה דברים בו זמנית? תחשבו שוב. מחקרים חדשים מראים שאנשים אינם טובים, כפי שהם חושבים, בביצוע מספר מטלות במקביל. המחיר הנגבה מכם בניהול המקביל של כל המטלות יותיר אתכם עייפים ואולי את המטלות- לא מבוצעות כפי שהייתם רוצים

מאת: אפי להבייעוץ עסקי02/02/13919 צפיות
כל אחד יכול להים עסק קטן- שמבוסס על יתרון: כשרון או נסיון שאותו אנחנו יכולים לחלוק עם אחרים ועל הדרך להתפרנס ממשהו שאנחנו אוהבים. הנה כמה עצות כדי לעבור את השלבים ולהגדיל את הסיכויים שעסק כזה יצליח.

מאת: אפי להבניהול תוכן05/12/121025 צפיות
תוכן שיווקי מכיל עולם מושגים רחב וכולל לא רק רשתות חברתיות ואת האתר שלכם אלא גם פורומים, ניוזלטרים ובאופן כללי תקשורת עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים

מאת: אפי להביזמות עסקית26/10/121110 צפיות
הדרך לפתיחת כל עסק היא מורכבת ומסובכת, במיוחד סדנא אותה לרוב מפעילים לבד ולא נעזרים בכוח אדם רב. עסק קטן יכול להיעזר ברשימה מובנית של שלבים כדי לוודא שכל מה שצריך לקבל תשומת לב אכן מטופל.

מאת: אפי להבייעוץ עסקי12/10/12948 צפיות
בעסק, המטרה העיקרית היא להרויח כסף (הכנסות גדולות מהוצאות) אך גם לבנות את העסק כך שהרווח לא יהיה חד פעמי אלא מתמשך, ולשם כך יש למצוא את היתרון לעומת המתחרים ולבסס אותו לארוך זמן. אם כך, האסטרטגיה העסקית היא בסך הכל איך נרויח כסף לאורך זמן, בהתחשב במה שיש לנו למכור לעומת המתחרים שסביבנו.

מאמרים נוספים בנושא עסקים קטנים ובינוניים

מאת: לילה בן הרוש עסקים קטנים ובינוניים12/07/211487 צפיות
דווקא ברגעי ההצלחה חייבים להמשיך ! פרסום , שיווק ויחסי ציבור הם אינם פעולות חד פעמיות שעושים רק שהעסק זקוק להחייאה ויש ביומן יותר ימים ריקים מאשר מלאים , הפעולות האלו הם חלק שוטף מניהול העסק ודווקא בתקופות שופעות וטובות יותר של העסק שיש תזרים כספים יותר נזיל , שם זה בדיוק הזמן שבו אפשר וצריך להמשיך לחזק את המותג או, את העסק בנוסף להתחדשות בלתי פוסקת.

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים17/06/211324 צפיות
חשיבות ההתמחות המשפטית ויועץ מונציפאלי בכיר בתחום התכנון והבנייה תחום התכנון והבנייה הנו תחום תכנוני ומשפטי מורכב אשר עוסק במגוון נושאים, כגון קבלת היתרי בנייה, קבלת הקלות בנייה, קבלת אישור שימוש חריג, רישיון עסק,אישורי תכניות, שינוי ייעוד, טיפול בהתנגדויות, הפחתת / ביטול חיובים בהיטלי השבחה, הפקעות מקרקעין, תביעות פיצויים לפי סעיף 197 לחוק התכנון והבנייה, ייצוג בהליכים שננקטים בגין ביצוע עבירות בנייה, התמודדות עם צווי נריסה לפי החוק ועוד.

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים01/06/211159 צפיות
תיקון 34 – רפורמת רישוי עסקים כבר כאן תיקון 34 לחוק רישוי עסקים – מה חדש? ב – 18/7/18 סיימה ועדת הפנים של הכנסת סדרת דיונים בהצעת החוק לרישוי דיפרנציאלי ואושר תיקון 34 לחוק רישוי עסקים בקריאה שניה ושלישית במליאה. תיקון 34 לחוק רישוי עסקים משמעותי ומחולל שינוי נרחב ומטרתו להקל על עסקים על ידי הפחתת הרגולציה והבירוקרטיה המוטלת על כתפיהם. הוא מכונה "רפורמה" וכדי לבדל אותה מרפורמות קודמות היא קרויה "רישוי עסקים דיפרנציאלי" .

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים04/01/211356 צפיות
משרדנו סייע במחקר בסיוע להפחתת הנטל הבירוקרטי על בעלי העסקים. בקרוב עלויות הרישוי יקוצצו משמעותית. התיקון לתקנות רישוי עסקים יאפשר להתחיל לעבוד עם המסלולים המקוצרים. עסקים ברמת סיכון נמוכה יוכלו לקבל רישיון עסק על בסיס תצהיר, ללא תהליך האישורים המלא הקיים עד כה.

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים03/05/201272 צפיות
בכל תהליך של פתוח עסקי או תכנון אסטרטגי ,מתבצע תהליך של ניתוח יכולות עסקיות, במטרה לזהות את נקודות החוזק והחולשה של העסק. באותה נשימה מתבצעת הערכה של ההזדמנויות העסקיות, והאיומים הנשקפים מסביבת התחרות הקרובה (מתחרים, לקוחות, ספקים תחליפים, חודרים חדשים) והסביבה הרחבה ( פוליטית, כלכלית, חברתית, רגולציה, טכנולוגית, שמירת הסביבה).

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/201185 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/201051 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica