כדי להגדיל את רווחי העסק, אי אפשר להסתפק בבניית אתר, מושקע ככל שיהיה. כדי שהאתר אכן יענה על המטרות שלנו, צריך לגרום לכך שכמה שיותר גולשים ייכנסו אליו. כיום מרבית המשתמשים ברשת מגיעים לאתרים דרך חיפושים במנועי החיפוש השונים, כך שכדי שנזכה למספר הרב ביותר של כניסות – עלינו להתברג בין התוצאות הראשונות במנועי החיפוש. השיטה המסורתית לכך היא קידום אורגני, שבאמצעותו מעלים את דירוג האתר במנועי החיפוש ובהתאם מיקומינו בעמודי התוצאות עולה. עם זאת, מדובר בהליך איטי למדי שדורש השקעה רבה, ואינו תמיד מוביל ליתרון מספק מול המתחרים. בעל עסק שמעוניין בקידום מהיר ויעיל לאתרו, יבחר בדרך כלל בקידום אתרים ממומן בשילוב עם הקידום האורגני. אמנם כמעט כל מנועי החיפוש מציעים אפשרות לפתיחת קמפיין קידום ממומן, אך מומלץ לבחור בגוגל – הרי 95% מהגולשים משתמשים בו כמנוע החיפוש העיקרי אם לא הבלעדי שלהם, כך שבו נשיג את החשיפה הגדולה ביותר.
כיצד מנהלים קמפיין קידום אתרים ממומן בגוגל?
באמצעות תשלום לגוגל, אנחנו מנהלים קמפיין קידום אתרים ממומן שמביא לכך שנופיע במקומות בולטים לעין בעמודי התוצאות – בראש העמוד, בצידו או בין הלינקים שבו. כמנהל קמפיין זה, מוענקת לך שליטה מלאה, מבחירה של המילים שבחיפושים שלהן המודעה שלך תופיע ועד למשפט השיווקי שיירשם במודעה. היתרון הגדול ביותר של קידום אתרים ממומן הוא שמשלמים רק בעבור הקלקה – כלומר, כניסה לאתר: גם אם המודעה שלכם הופיעה בעשרות חיפושים, תשלמו רק עבור הפעמים שגולשים אכן לחצו על הלינק לאתרכם. המשמעות: ניצול מירבי של התקציב והבטחת הצלחת קמפיין הקידום. למרות שכל אחד יכול לפתוח קמפיין כזה ולקדם את אתרו בגוגל באופן עצמאי, בתהליך בניית קמפיין קידום אתרים ממומן עולות שאלות רבות שעשויות להכריע במידת ההצלחה של הקמפיין ובמימוש הפוטנציאל העצום שטמון בו. לדוגמא, יש מילות מפתח פופולאריות, שרבים רוצים להופיע בחיפושים שלהן, ובהתאם הם יעלו יותר אך לא תמיד יובילו לכך שהנכנסים אכן יהפכו ללקוחות שלכם, ושלא מדובר רק בגולש המתעניין בתחום. בנוסף, עליכם להחליט מה יהיה תדירות הופעת המודעות, מהן השעות שבהן הכי כדאי לפרסם בהתאם לקהל היעד, מהו אופן הניסוח שיביא להקלקות שסופן רכישת המוצר, האם עדיף שהלינק יוביל לדף נחיתה ספציפי או לעמוד הבית? רק אדם בעל ניסיון בתחום יוכל לענות על שאלות אלו ולהשתמש בכלי הניתוח שמציע גוגל כדי לייעל את הקמפיין ולהביא את התוצאות המקסימליות בעבור התקציב המינימלי.