כיום גוגל שולט ברשת האינטרנט - 95% מהמשתמשים בוחרים בו כמנוע החיפוש למציאת התשובה לכל שאלה שמתעוררת. הרוב המכריע של הגולשים ייכנס ללינקים שבעמוד התוצאות הראשון בלבד, עובדה שאי אפשר להתעלם ממנה כבעלי עסק המיוצג באתר אינטרנט. אחרי הכול, מטרת העל שלנו בבניית אתר היא הגדלת החשיפה שלנו – וכשרוב הגולשים מגיעים לאתרים דרך גוגל, עלינו להיות ממוקמים בראשית עמודי התוצאות שלו בחיפושים של מילות המפתח הרלוונטיות לתחום שלנו. הדרך להשפיע על מיקום האתר שלנו בעמודי התוצאות היא קידום האתר בגוגל. המיקום נקבע לפי דירוג שמבצע גוגל על פי פרמטרים שלו. באמצעות קידום אתרים בגוגל, בעצם משתמשים באלגוריתם של גוגל כדי להעלות את הדירוג שלנו בפעולות שונות ובכך להביא למיקום גבוה יותר בעמודי התוצאות. תהליך קידום אתרים בגוגל אמנם ניתן לביצוע באופן עצמאי, אך כל טעות בדרך עלולה לסכל את התהליך ולפגוע בדירוג האתר שלכם לצמיתות, כך שעדיף להיעזר בשירותיו של איש מקצוע בעל ידע וניסיון רב בתחום. כיום מרבית חברות לבניית אתרים מציעות שירותי קידום לצד שירותי הקמת האתר משום שמדובר בחלק בלתי נפרד מקיומו של האתר ברשת – הרי ללא חשיפה לאתר, לא יהיו גולשים – ואתר ללא מבקרים אינו שווה דבר וכך כל ההשקעה יורדת לטמיון. חשוב לזכור שאי אפשר "לעבוד" על גוגל, וגם אם יציעו לכם דילים זולים לקידום האתר שלכם ולהעלאת דירוגו בן רגע, כנראה שמדובר בחובבנים שיוכלו רק לפגום בקידומכם.
מה משפיע על קידום האתר?
מבנה – המערכת לניהול התוכן, עליהן מבוסס האתר, צריכה להיות ידידותית לגוגל ולהיות קלה לקריאה עבורו. מערכות על בסיס קוד פתוח כמו ג'ומלה וורדפרס נחשבות למזרזות תהליך קידום אתרים בגוגל, וכדאי לבחור בחברה שתבנה את האתר על בסיס מערכות כאלו. חשוב גם לא לשלב תכנים באנימציות פלאש, שלא ניתנות לקריאה על ידי גוגל.
תוכן – התכנים הם בסיסו של כל תהליך קידום אתרים בגוגל. גוגל יעניק דירוג גבוה רק לאתרים שהוא מצא כאיכותיים – דבר שתלוי כמובן בתכנים. ככל שתעדכנו את האתר בתדירות גבוהה ותקפידו על תכנים במגוון נושאים הסובבים את תחומכם, דירוגכם יעלה – אך היזהרו משילוב תכנים מועתקים, דבר שיסכן אתכם בכך שגוגל יסמן אתכם לרעה ויעניק לכם דירוג נמוך לצמיתות.
כמות – במקרה זה - הגודל כן קובע. ככל שאתרכם יכלול יותר תכנים ויהיה מקיף יותר, כך יעלה דירוגו. כיצד ניתן לעשות זאת? באמצעות בניית מאגר מאמרים שיספקו אסקפטים שונים על אתרכם ויעניקו מידע מגוון. לדוגמא: באתר של יקב, יהיו מאמרים על אודותיו החל מהקמתו, על תהליך הפקת היין, סוגי היינות הנמכרים בו, מוצרים נלווים, מחקרים מעניינים שנערכו בנוגע ליין (סגולות רפואיות וכו') ועוד.
אחסון - חשוב לאחסן את האתר בשרת זמין ואמין. שרתים לא איכותיים עלולים לגרום לכך שזמן הטעינה של האתר יהיה ארוך ומעיק, דבר שמוריד את הדירוג בגוגל.