כדי לעזור לכל הגולשים ובעלי עסקים שמעוניינים בקידום אתרם עצמאית, התהווה מדריך לקידום אתרים. כשמביטים על דפי מנועי החיפוש, ניתן לראות כי הם בדרך כלל מחזירים שני סוגים של תוצאות: פרסומות שממקומות בראש עמודי התוצאות, בצידי הדף או משולבות בתוכן החיפוש עצמו, וכמובן תוצאות לא פרסומיות.
מדריך קידום אתרים במנועי חיפוש
קידום אתר במנועי חיפוש הינו תהליך מורכב שכולל אמצעים שונים שנועדו לשפר את מבנה האתר, וזאת כדי להגדיל את כמות הגולשים בו. במסגרת התהליך, מתאימים את האתר וסביבתו לאלגוריתמים שונים שמניעים מספר מערכות חיפוש. בזכות קידום אתרים במנועי חיפוש באופן נכון, כלומר - דרך שינוי והתאמה של הסביבה כך שתיהפך ל"ידידותית" עבור מנועי החיפוש - האתר ימוקם גבוה יותר בחיפוש מילות המפתח הרלוונטיות, וכך תגדל כמות המבקרים באתר.
איך נוכל להיעזר במדריך קידום אתרים?
בעלי אתרים רבים חושבים שבניית אתר איכותי ומעוצב, מספיקה כדי למשוך גולשים רבים. זו טעות - ונקיטת גישה כזו עלולה לפגוע מהותית ברווחיות האתרים. אם לא ממשיכים להשקיע באתר לאחר הקמתו, הוא לא יוכל להתפרסם וללא גולשים - אף אתר אינו שווה דבר. לשם כך, יש להיעזר במדריך קידום אתרים. העובדות מצויות בשטח: רוב הגולשים שמשתמשים במנועי החיפוש לא עוברים לעמוד התוצאות השני, כך שאם לא תקדמו את אתרכם לראש התוצאות - לא תזכו לחשיפה וכך להגדלת המכירות של האתר.
סוגים שונים של קידום אתרים
הסוג הראשון הוא הקידום האורגני. קידום אורגני הוא קידום האתר במנועי החיפוש עבור ביטויים ומילות מפתח ספציפיות. סוג זה מיועד לטווח הרחוק, והוא מעלה את מיקומו האורגני=טבעי של האתר לזמן רב, אך דורש השקעה רבה. הסוג השני הוא קידום אתרים ממומן, שבעל האתר נדרש לשלם עבור מספר הלחיצות על המודעה שמובילה אליו. ברגע שנרשמים לשירות זה, ללא תשלום ראשוני, האתר יכול להופיע בו ברגע בדף הראשון של גוגל. העלות משתנה בהתאם לאופי התחום ולפופולאריות של מילות החיפוש הרלוונטיות, כשהשירות מעניק גם אפשרות לבקרה על ההוצאות שלכם כדי שתוכלו לאבחן היכן כדאי לכם להשקיע את תקציבכם.
ont-family:"Arial","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri;mso-ascii-theme-font:minor-latin;mso-hansi-font-family: Calibri;mso-hansi-theme-font:minor-latin'>אילו סוגים של קידום אתרים קיימים?
1. קידום אורגני – קידום אורגני נוגע למיקומו ה"טבעי" של האתר בתוצאות במנועי החיפוש. מדובר בתהליך שאמנם דורש זמן רב, אך זוהי השקעה בטוחה לטווח ארוך.
2. קידום ממומן – לרוב קידום ממומן נוגע לניהול קמפיין בגוגל. כשמו כן הוא – אנו משלמים כדי להופיע בתוצאות החיפוש, באותן מודעות שמפרסם מנוע החיפוש לצד התוצאות האורגניות. התשלום הוא פר הקלקה – כלומר, כל עוד לא לחצו על הלינק שמוביל לאתרכם, לא תדרשו לשלם, כך שכבר ברגע שתירשמו לשירות ללא תשלום ראשוני – תתחילו להופיע בעמודים הראשונים בגוגל. העלות משתנה לפי הפופולאריות של מילות המפתח שבחיפושים שלהן תרצו להופיע. בנוסף, גוגל מספק כלי ניתוח ובקרה שבאמצעותו תוכלו להחליט כיצד להמשיך את הליך הקידום, לחלק את התקציב שלכם ולשפר את הרווחים שתשיגו באמצעותו.