כאשר עסק קם בימים הראשונים שלו, הוא יכול לעשות הרבה דברים, לומד ללכת, לומד את המקצוע
ומתחיל בצעדיו הראשונים לעבר פסגת הענף, תחום קידום האתרים ממנף את העסק לרמות ילודה אמיתית ובריאה בתחום העסק.
עסק מתחיל וחדש גורם לעולם העסקים זעזוע, לא תמיד מורגש אך לרוב זה עדיין תפקיד של שחקן חדש בתחום הענף, עסקים לרוב מנסים את כוחם להגיע לצמרת הענף בעזרת כמה כלים קונבציונלים כגון פרסום בתקציבי ענק, שיווק גרילה וכד'. עסק חדש יכול להיחשב כ"חדש" כל עוד אין לו פרמטרים של עסק וותיק, באם זה אומר ניסיון ובאם זה אומר תיק עבודות / לקוחות מספק הסרת ספק.
באינטרנט אתרי עסקים משחקים תפקיד שונה במקצת, אתר של עסק (כל עוד נסרק פעם אחת כבר במנוע החיפוש של גוגל) יכול להיות בעמוד ה45 בתוצאות על הביטוי הרצוי לקידום אך עדיין, ייחשב הוא כוותיק בהתאם ליום הראשון שעלה לאוויר. כאשר אתר הינו חדש, יש לו כמה מוגבלויות שאתר וותיק מסוגל לעשות מהיותו בעל פז"מ (פרק זמן) ארוך ושווה התייחסות.
אתר אינטרנט אשר הוקם "אתמול" ומנסה לבצע עבודות קידום אתרים במנועי חיפוש כבר "היום", נוטה גוגל להתעלם מהאתר ולהציבו במקומות האחרונים (אם בכלל).
סיבה פשוטה להתעלות מצד גוגל, כאשר אנחנו בימינו הראשונים מנסים להקים אתר ש"יפיל" את המתחרים, גוגל רואה זאת בעין לא טובה, כאילו האדם כרגע מנסה להתנכל למנועי החיפוש (לא משנה כמה ישר האדם שמאחורי העסק או מאחורי חברת הקידום). קידום אורגני כשמו הוא, גוגל מקדם אתרים אשר מקודמים בצורה טבעית ולא בצורה כוחנית, צורות כוחניות / שליליות / לא חוקיות כאלו או אחרות גורמות לענישה מצד גוגל עד למצב של הרחקה לחודש ימים ממנוע החיפוש. פעולות קידום אתרים אסורות נקראות בתחום Black Hats מה שמבדיל בין החברות לקידום אתרים, העצלנים שמנסים פעולות מהירות וחסרות תועלת מעבר ליום בעמוד הראשון (וגם זה במצב של עקשנות יתר) וישנם מקדמי אתרים ה- White Hats אשר הם מקדמים לפי "הספר" ולפי הוראות ישירות שגוגל מוסר לבקשת הסריקות.
קידום אתרים במנועי חיפוש גורמים לאתרים וותיקים לקבל את הזכות המגיעה להם, לקבל את המיקומים המגיעים להם שאכן רלוונטיים לתחום הענף שלהם, אתר יפה הוא לאו דווקא אתר מקודם, עבודת עיצוב אתרים לא מקנה לכם את הפרסום ברשת, אם יש לכם אתר יפה, דאגו שחברת קידום אתרים תחשוף אותו לקהל היעד שלכם.