לשיווק באמצעות סרטונים יתרונות רבים על פני שיטות שיווק אחרות. סרטונים נגישים יותר מטקסטים ותמונות, מעניינים יותר, ויראלים ומושכים יותר את הגולשים. כשאתם משווקים את עצמכם דרך סרטון אתם אוטומטית יוצרים קשר אישי עם לקוחות פוטנציאלים: זאת ההזדמנות שלכם להציג את עצמכם ואת העסק שלכם "פנים מול פנים". רוב הגולשים שמחפשים בעלי מקצוע לא יטרחו לקרוא טקסטים ארוכים וקיימת העדפה ברורה לסרטונים. אין ספק ששיטות שיווק אחרות אפקטיביות פחות, צרכנים נוטים לקחת סרטון אישי ברצינות גדולה יותר מאשר סיסמאות שיווקיות. מעבר לכך, סרטון שנמצא ברשת עובד בשבילכם 24/7 (עשרים וארבע שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע), הוא תמיד שם ותמיד זמין לכל גולש שרוצה לצפות בו.
שיווק בוידאו הוא הדבר החם ביותר בעולם השיווק.
אין לי סרטון מוכן, מה עושים?
דפי וידאו - אינדקס בעלי מקצוע ועסקים מבוסס וידאו - מקימי הפורטל "דפי וידאו" מציבים את השיווק באמצעות סרטונים כדבר המרכזי והבא בעולם הפרסום והקידום. לא מדובר דווקא בסרטוני פרסומת או סרטונים מלוטשים. כל אחד יכול בעזרת מצלמה ביתית ומעט פריטים קטנים לצלם סרטון מוכר, משכנע ושיווקי. אם אין לכם סרטון תוכלו לצלם אחד (או יותר) בקלות עם כמה טיפים מאתנו.
- העדיפו סרטון פשוט, ללא אפקטים מיוחדים - פנו לקהל שלכם באופן אישי, הציגו את מה שאתם יודעים לעשות הכי טוב.
- רשמו לעצמכם את מהלך הסרטון, מי יופיע בו, היכן מצלמים ומתי. תאמו את הכל לפני שמתחילים.
- צלמו את עצמכם בסביבת העבודה הטבעית שלכם - קוסמטיקאית? צלמי במכון היופי, עורך דין? צלם במשרד, וטרינר? צלם במרפאה וכדומה.
- אל תשכחו להתלבש בהתאם למקצוע - עורך דין? לבש חליפה, רופא שיניים? חלוק לבן וכן הלאה.
- הקיפו את עצמכם באביזרים שקשורים למקצוע שלכם - גרפיקאי? לפטופ על השולחן, רואה חשבון? ספרים מקצועיים ברקע וכו'.
- צילום הסרטון - קודם כל אתם צריכים מצלמה, לא חייבים להשקיע במצלמה מקצועית כל מצלמה באיכות HD 1920 X1080 פיקסלים תספיק. כדי להימנע מרעשי רקע העדיפו מיקרופון דש. אם אין לכם חצובה החזיקו את המצלמה בשתי ידיים קרוב לבטן כדי לייצב אותה.
- סרטון קצר עדיף על ארוך - 2-3 דקות, לא יותר!
- מסר אחד ואחיד בכל סרטון - סרטון שיווקי לא צריך להכיל את כל מה שאתם רוצים לומר. סרטון שיווקי אפקטיבי מתמקד בנושא אחד (רצוי כמה סרטונים שיקיפו יחדיו את כל עולם התוכן שבו אתם עוסקים).
- הסאונד חשוב מאד - הקפידו שישמעו אתכם באופן חד וברור (אחרת, הגולשים ינטשו את הסרטון במהירות). זה אפילו חשוב יותר מאיכות התמונה.
- צלמו לקוחות מרוצים - שאלו אותם שאלות מכוונות וצלמו אותם מדברים בשבחכם.
- צלמו את העבודות שביצעתם - אדריכלים, שיפוצניקים, מפיקי אירועים, מפעילי ימי הולדת וכן הלאה...
לאחר שסיימתם לצלם, הגיע הזמן להעביר את הסרטון למחשב ולערוך אותו. ישנן תוכנות עריכה חינמיות נהדרות. אתם יכולים להוסיף טקסט צף, מעברי תמונה, שיר ברקע וכדומה. אחרי שערכתם את הסרטון שלכם ואתם מרוצים מהתוצאה, כנסו לדפי וידאו, העלו את הסרטון שלכם ותתחילו לשווק את עצמכם לקהל הרחב!