· כבר בתנ"ך אנו פוגשים אנשים מוכשרים היודעים ואוהבים לחוד חידות. שמשון הגיבור, שעל אודותיו מסופר בתנ"ך בספר שופטים, אהב לחוד חידות לאורחיו. לפלשתים שהתארחו אצלו הוא חד את החידה הבאה: "מהאכל יצא מאכל ומעז יצא מתוק. "הפתרון לחידה היה כי הגיבור רדה דבש מהכוורת אשר הייתה בגופת האריה. כמו חידת חמיצר גם החידה שחד שמשון הגיבור היא חידה קשה לפיצוח. כדי לפתור אותה היה צורך להיכנס לראשו של שמשון הגיבור ולהכיר היטב את מעשיו ודרכו.
· ישעיהו הנביא אומנם לא חד חידות ולא עסק בזאת, אך בדבריו יש משחקי מילים ושעשועים לשוניים המזכירים את המוטיבים של חידת חמיצר. במשל הכרם אומר הנביא "ויקוו למשפט והנה משפח" הנביא החליף בין האותיות טי"ת וחי"ת, הוא יצר משחק מילים לשוני וטבע מושג חדש. גם חידת חמיצר הפופולארית העשירה את השפה העברית במושגים רבים וחדשים.
· בסיפורי עם רבים אנו פוגשים את נושא החידות. באגדות רבות מסופר על מלכים שחדו חידות והפרס בגדול היה מענק כספי, ספר זהב או אפילו בתו של המלך. המלכים שהעריצו את החוכמה המיוחדת המסייעת לפתירת חידות היו מוכנים לתת את בתם לאישה למצטיינים בפתירת החידות. לעומת זאת אנו פוגשים גם אגדות עם סוף עצוב, מי שלא ידע לפתור את החידה הוצא להורג. אומנם הפותרים של חידת חמיצר לא זוכים בבת המלך, אך זוכים בפרסים כספיים שונים. באחת התוכניות ברדיו שבה חדו את חידותיו של דן חמיצר, זכה פותר החידה בחמישים אלף שקלים.
· בשנים האחרונות עיתונים רבים בישראל מקדישים מקום מיוחד עבור חידות מסוגים שונים כמו חידות היגיון, תשבצים, חידות מספרים ועוד. גם תוכניות הטלוויזיה אוהבות לשדר תוכניות הבנויות על חידות בתחומים שונים הזוכות לרייטינג גבוה. אין ספק כי חידת חמיצר הייתה התוכנית הראשונה שסללה את הדרך .