מרכזיות IP מהוות את המילה האחרונה בתחומי התקשורת. מפן אחד בדומה למרכזיות אחרות בעבר גם מטרתן של מרכזיות IP הוא ביכולת לתקשר בתוך האירגון ומחוצה לו. אולם בשונה מסוגי מרכזיות רגילות אשא מבצעות תקשורת על גביי קווי טלפון, מרכזיות IP מבצעות תקשורת על פני רשת ארגון. שימושי תקשורת על פני הרשת מקנים למרכזיות IP יתרונות רבים מעבר ליכולות התקשרות והוא מאפשר יכולות ניהול ומעקב של המידע המועבר. כמו כן, מכיוון שמרכזיות IP מבוססת על תשתיתיות רשת שונות השימוש בהן איננו מוגבל רק לטלפונים נייחים אלא יכול לכלול גם שימוש במחשבים נייחים ונידיים שעליהם ניתן להתקין יישומים טכנולוגיים מתקדמים רבים אחרים. כמו כן, מרכזיות IP יכולות להתרחב בכמות הקווים והשלוחות תלויה רק בקיבולת של הרשת. יתרון נוסף למרכזיות IP הינו השירות והתמיכה הנוחים זאת מכיוון שלחברות הנותנות תמיכה יש שליטה מרחוק על המרכזיה ועל כל יחידות הקצה כולל טלפונים. שוק חדש של מרכזיות IP מוביל כיום את תעשיית התקשורת בזכות האפשרויות הרבות שהוא מציע בשילוב עם הרשת המשרדית של הארגון או באמצעות רשת האינטרנט. מרכזית IP אינה בוחרת לעבוד רק עם הציוד והתשתית הייעודיים לה, כגון טלפוני IP ותשתית אינטרנט. למעשה, היכולות המתקדמות של מרכזית IP מאפשרות לה לשתף פעולה עם התשתית והציוד האנלוגי של בית העסק. בעת השידרוג למרכזית IP, ניתן עדיין להישאר עם התשתית הקיימת, הדבר רק יחייב שימוש במתאם שיחבר את הקווים האנלוגיים הנכנסים לעסק, קווי ה- FXO, למרכזית ה- IP.