בשנים האחרונות חלה פריחה של מועדוני לקוחות ממגוון תחומים. לחברות במועדון לקוחות יתרונות רבים, חברי המועדון נהנים ממגוון הטבות ששמורות רק להם. במרבית המקרים, מועדוני לקוחות בתשלום מתגמלים יותר את חבריהם ויש בהחלט החזר להשקעה, כך שגם אם יש לממן בסכום חד פעמי את החברות במועדון, ברוב המקרים התשלום חוזר בצורה של הטבות והנחות אטרקטיביות. לפניכם סקירה של מועדוני לקוחות משני סוגים עיקריים:
מועדוני לקוחות של מוצרי צריכה
מועדוני לקוחות המטפלים במוצרי צריכה נוטים לתגמל בצורה של מוצרים מתנה או הנחה על מוצרים מסוימים והחיבור למועדון נעשה על בסיס אופי, מיתוג המוצרים או העלות של המוצרים, כשהלקוחות מעוניינים לקבל מוצרים ספציפיים מהמועדון. הצרכנים חברים במועדון הלקוחות שהוקם סביב המותג או המוצר הספציפי או חברים של רשת שמציעה את המוצרים בהם הלקוחות מתעניינים וכך הם נהנים ממגוון רחב יותר של הטבות על מוצרים.
מועדוני לקוחות של שירותים
ישנם מועדוני לקוחות לחוויות או שירותים מסוימים כמו מועדון לקוחות שמיים של רשת מלונות פתאל, זה מועדון בו חברים נופשים ואורחי מלונות שמעוניינים לשדרג באופן משמעותי את חווית האירוח שלהם במלונות של רשת פתאל. במועדון זה ההטבות הן על חווית הנופש הכוללת ולא על מוצר ספציפי, כך שההנאה גדולה מגוונת. כך למשל, נהנים חברי המועדון מהנחות קבועות על אירוח בחודש של יום ההולדת שלהם או בחודש בו חל יום הנישואים שלהם, הנחה קבועה בחודש מועדף עליהם, כניסה מוקדמת לחדר ועזיבה מאוחרת יותר של החדר לצד הנחות על שימוש בשירותי המלון השונים, שי קטן והנחה על טיסות ישראייר לאילת.
מה המודל שעומד מאחורי המועדון?
ישנם מועדוני לקוחות הפועלים במודל המבוסס על הנחות קבועות בניגוד למועדוני לקוחות הפועלים במודל המתגמל את חברי המועדון בהתאם לסל קניות ספציפי או היסטורית הרכישות שלהם. מועדון שמיים של רשת פתאל מציע הנחות קבועות לכל חברי המועדון, כשיש גמישות בתקופת המימוש של ההטבות, כל אחד בהתאם לחודש בו חל יום נישואיו או יום הולדתו.