בבמאמרה לויצקי מתארת את המחקר הנרטיבי שערכה בנושא של הורות בוגרת. בעוד, המחקרים בספרות הדגישו בעיקר את הקשרים הבין דוריים בבגרות, המחקר הנוכחי בוחן ייצוג תפקיד ההורה בפני עצמו, כאשר ילדיו כבר בוגרים ובזכות עצמם. המרואיינים גויסו בשיטת כדור שלג, והם נתבקשו לספר את סיפורם החל מהשלב בו ילדיהם עזבו את הבית, ועד חוויות הורות עכשוויות. המחקר בחן שני מוקדים: תפקידם ההורי של המרואינים ומערכת היחסים שלהם עם כל אחד מילדיהם.
הראיון שנערך היה חצי מובנה, תוך מיעוט התערבויות המראיינת. רואיינו 23 משתתפים, והופסק גיוס משתתפים חדשים כשהיתה תחושה של רוויה תמתית. הראיונות שוקלטו ותומללו. נעשו 3 ניתוחים עיקריים: ניתוח תוכן,ניתוח צורה וקיבוץ אשכולות. המודל העולה מהניתוח מציג את חוויית ההורות הבוגרת כסדרה המשכית של מהלכי איזון הן ברובד האינטרה-פסיכי הפנימי והן ברובד ההתנהגותי של התפקיד ההורי. במחקר הודגשו מהלכי האיזון של הרובד האינטרה-פסיכי בלבד. לבסוף, לויצקי מראה, כיצד מהלכי האיזון הללו מצויים בדיאלוג מתמיד עם נורמות החברה הישראלית ואפיוניה המיוחדים.
מעניין להוסיף ולחקור את התפקיד ההורי בהקשר של האינטרנט והשפעותיו. כיצד ההורים מתגייסים על מנת לשמור על ילדיהם מפני תופעות אינטרנטיות שונות? או כיצד הם מלמדים אותם מבלי להיות גאונים בתחום של קידום אתרים ו בניית אתרים כיצד לחפש מידע בצורה יעילה באינטרנט וכיצד להבחין איזה מידע הוא איכותי ואמין? וכמובן- מי מדריך את ההורים היום בכל השאלות הללו?