בכל מעמד רכישה יש לפחות שני צדדים, הצד של הקונה והצד של המוכר.
הצד של המוכר:
בדרך כלל מתאפיין ברצון להרוויח כמה שיותר כסף ועל כן (ברוב המקרים) הוא ישתדל למקסם את הרווח שלו על ידי העלאת המחיר או מתן פחות שירותים או מוצרים.
הצד של המוכר יודע עוד כמה דברים, הוא יודע שאתם קונים מה שאתם רוצים ולא מה שאתם צריכים. הוא יודע לגרום לכם, ע"י פניה לרגש שלכם, לרצות לקנות את המוצר/שירות שלו והכי חשוב הוא יודע מה רמת התחרות בתחום שלו ועד לאן הוא יכול לרדת במחיר בשביל לא להפסיד כסף.
הצד של הקונה:
קונה בגלל שהוא רוצה ולא בגלל שהוא צריך. אם הוא רוצה משהו אז מחסור בכסף לא יעצור אותו (רכישת דירה בלי כסף=משכנתא, רכישת אוכל בסופר בלי כסף=אשראי וכיו"ב).ולכן הקונה הוא "טרף" מושלם למוכר.
תהליך של רכישה נכונה מתחיל תמיד בהכנת רשימת שאלות.
בתור התחלה, שאלות אל עצמינו:
למה אני רוצה לקנות?
האם אני באמת צריך את זה או שאני רק רוצה את זה? ועוד
שאלות כלליות לגבי המוצר או השירות:
האם יש למוצר מתחרים?
מה מייחד את המוצר הזה?
למה הוא עדיף על המתחרים? ועוד
שאלות בקשר למוכר המוצר/שירות:
האם חיפשנו את שם החנות/מוכר בגוגל לראות מה כתבו עליו? ועוד
שאלות בקשר למחיר ואחריות:
האם המחיר הוא תחרותי?
האם עשיתם סקר שוק מקיף?
מה האחריות כוללת ומה היא לא כוללת? ועוד
ברגע שיש לנו את רשימת השאלות המלאה אנחנו מתחילים לענות עליה ותוך כדי התהליך גם לומדים המון אבל בעיקר מקבלים החלטה צרכנית טובה ונכונה.