הקמת עסק אינו תהליך לא פשוט, אך יש בזה הרבה סיפוק ועניין. להקים ולנהל עסק עצמאי זו משימה מאתגרת, במיוחד כאשר מדובר בעסק המשרת עשרות לקוחות. פעם בעלי עסקים היו מנהלים ספרין או כרטיסיות ובהן רשמו את כל הפרטים על הלקוחות, פרטים אישיים כתובת, חשבונות ועוד.
היום, כשהלקוח מתקשר לחברה, גם אם זו חברה גדולה וגם אם חברה קטנה, הוא מזוה אוטומטית לפי מספר הטלפון שלו. תוכנה מותאמת במיוחד לסוג עסק מאפשרת ללקוח לקבל שירות הרבה יותר אישי ואיכותי.
פיתוח תוכנה לעסקים קטנים
פיתוח תוכנה לעסקים הגיע גם לעסקים קטנים, כגון קליניקה וטרינרית או חנות למכירת ציוד לחיות מחמד.
תוכנה מזהה את השיחה הנכנסת לחנות למכירת ציוד לחיות ומעלה בצג המחשב את הכרטיס הלקוח, בו המוכר יכול לראות מה הלקוח רכש ומתי. כך הוא יכול לשאול את הלקוח האם הוא היה מרוצה מהצומר שרכש ולנהל שיחה אישית. בעזרת פיתוח תוכנה הלקוח מרגיש יחס אישי וכך נוצרת מחויבות הדדית.
תוכנות נוספות מתזמנות אוטומטית הודעות ללקוחות, לדוגמה תוכנה לניהול מרפאה וטרינרית. בית תוכנה יצר תוכנה שבה ניתן להכניס את פרטי החיה המטופלת, את הטיפולים שבוצעו, איזה חיסונים כבר בוצעו ואילו חיסונים יש לבצע ומתי. תוכנה שולחת באופן אוטומטי למייל של הלקוח תזכורת לביצוע חיסון לחיית מחמד. כך גם הלקוח לא מאחר עם החיסון, גם נחסכת העבודה הידנית של מעקב אחרי ביצוע חיסונים ונחסך הנייר של שליחת מכתב.
תוכנה כמוצר מדף או פיתוח תוכנה מותאם אישית.
היום המודעות למושא תוכנות לעסקים גדלה, ולכן יש בתי תוכנה שמפתחים מוצרי מדף. בית תוכנה אשר פיתוח תוכנה לפיצריה, לניהול הזמנות יכול למכור אותה ליותר מפיצריה אחת. כך העלות של התוכנה פוחתת ועסק יכול לרכוש לעצמו תוכנה בתשלום חודשי.
כאשר מדובר בעסק מיוחד שלא קיימת תוכנה עבורו, ניתן להזמין פיתוח תוכנה אישי. במקרה כזה, בית תוכנה יפגש עם הלקוח כדי להבין את הצרכים של העסק, לאפיין את התוכנה בצורה המדוייקת ביותר. לאחר שלב האפיון, התוכנה תכנס לפיתוח ולבדיקות איכות. תהליך פיתוח כזה הוא יותר יקר מאשר רכישה של תוכנת מדף.
תוכת מדף עם אפשרויות התאמה.
ישנן תוכנות אשר פותחו בצורה כזאת שניתן להתאים אותן לתהליכים שונים בארגון. ניהול תהליכים , דוחות, שמות של שדות – כל זה גמיש וניתן לשינוי בהתאם לצורכי הארגון. שימוש בתוכנות כאלה יחסוך את העלות וזמן הפיתוח. עצם התאמת התוכנה יכול להועיל בהגדרה של תהליכים נכונים בארגון, הרי התוכנה אמורה לסייע במעקב אחר השלבים בתהליך.
אין ספק שתוכנה נכונה מועילה מאוד למתן שירות טוב יותר ללקוחות , מקלה הרבה על עובדי הארגון ועוזרת לעסקים לגדול.