כל חברה המשווקת מוצר או שירות מסויים רוצה שכמה שיותר אנשים ידעו עליה. ככל שהשיווק יהיה ממוקד וספציפי יותר ויופנה לקהל יעד שרלוונטי לחברה, כך הוא יהיה יעיל יותר. אחת משיטות השיווק היעילות ביותר היא שיטת השיווק הישיר. יש כיום דרכים רבות לשווק מוצרים או שירותים באמצעות שיווק ישיר וניתן לכתוב על כך מאמרים ארוכים ואף ספרים נכתבו בנושא. חלק חשוב מהשיווק הישיר הוא דיוור ישיר, כלומר שליחת מידע שיווק או מסרים בדיוור ישיר ללקוח ספציפי. דיוור ישיר הוא יעיל מאוד מכיוון שהלקוח הפוטנציאלי מקבל הביתה, ישירות לתיבת הדואר שלו, מידע שיווקי המיועד אליו באופן מיוחד. עוד על דיוור ישיר בכתבה הבאה.
כיצד מבצעים דיוור ישיר?
יש דרכים רבות לדיוור ישיר, החל בשליחת מכתבים או מידע שיווקי לכתובת הביתית ועד ליצירת מועדוני לקוחות ושליחת מתנות ומבצעים לבית הלקוח. כיום, בעידן האינטרנט, ניתן כמובן גם לשלוח מייל ישירות ללקוח הפוטנציאלי וגם לפנות אליו באמצעות רשתות חברתיות. עולם השיווק הישיר התפתח מאוד בזכות האינטרנט, אך חברות רבות לא זנחו את הדיוור הישיר המסורתי - שליחת מכתבים, גלויות וחומר שיווקי לכתובת הפיזית של הלקוח. ניתן כיום להגיע כמעט אל כל אחד באמצעות הדואר או כתובת המייל, וזוהי שיטת שיווק אפקטיבית למדי אשר מוכיחה את עצמה לאורך שנים רבות.
אילו חברות מבצעות דיוור ישיר?
בדיוור ישיר נעזרת כל חברה הרוצה להגיע לציבור לקוחות כמה שיותר גדול. כמובן שהדבר תלוי במשאבים שיש לחברה. רשת שיווק יכולה לשלוח אלפי מכתבים לבתים של לקוחות וכך לנסות להגדיל את מעגל הלקוחות שלה, אך לעסק קטן יותר אין את המשאבים הללו (ואז ניתן להשתמש בדיוור ישיר באמצעות מיילים). חברות בכל התחומים כמעט משתמשות בשיטות שונות של דיוור ישיר - חברות מזון, ביגוד, מחשבים, רכב, אופנה, נדל"ן, וזוהי רשימה חלקית בלבד.
בעולם כה תחרותי בו אנו חיים, המאבק על כל לקוח הוא גדול, ובאמצעות דיוור ישיר (ושיטות נוספות של שיווק ישיר), ניתן לגבור על המתחרים ולהגדיל את כמות הלקוחות (ובעקבות כך גם את כמות ההכנסות והרווחים). המאמר פורסם על ידי Martins- שירותי דוברות חכמים ברשת. כי כשאתה צריך נוכחות באמת, אנחנו הכתובת שלך לשיווק. יש הרבה מאוד משרדי יחסי ציבור, אבל רק אנחנו נדע באמת לתת לך את הייצוג שאתה צריך.