יש כאלו שאוהבים ממתקים וכאלו שמעדיפים חטיפים מלוחים, יש כאלו שמעדיפים ירקות ויש כאלו שחובבי פירות אבל מי מביננו לא אוהב שוקולד? אחוז האנשים שאינו אוהב שוקולד הוא קטן עד שולי, ולא רק בארצנו הקטנטונת אלא בכל רחבי הגלובוס.
שוקולד הוא אולי מוצר המזון שיש לו את מספר האוהדים הרב ביותר בכל העמים. השוקולד הוא מעין מכנה משותף עולמי של טעם. לא לחינם רכש השוקולד את מעמדו היציב בעולם. השוקולד מכיל בתוכו חומר מעורר וממריץ. אנשים ברגעים של עצב או מצב רוח ירוד מחפשים את הדבר הטעים שימתיק להם את הרגע. השוקולד בהיותו ממריץ מספק את הצורך ומעלה את מצב הרוח, אמנם לא לאורך זמן אבל מספיק בשביל התחושה הטובה.
לא רק חוש הטעם משתתף בחגיגת החושים כשאוכלים שוקולד. יהונתן גפן כתב בשירו ריח של שוקולד, מתוך הכבש השישה עשר :
בסוף רמת גן יש מקום מיוחד
שם אפשר לעמוד ולהריח שוקולד
יש שם בית גבוה גבוה בלי חלונות עם שלוש ארובות
ושלושים מכונות יום ולילה עובדות
ושבעים פועלים עם סינר וכפפות
מכינים שוקולד בכל הצורות
שוקולד קטן ושוקולד גדול
שוקולד יקר ושוקולד בזול
שוקולד אגוזים ושוקולד סתם
לעשירים ולכולם והריח בחינם
וכל האזרחים עוצרים ומריחים...
בצומת שלושת הרחובות המרכזיים ברמת גן רחוב אבא הלל, רחוב ז'בוטינסקי ורחוב ארלוזורוב עמד פעם מפעל שוקולד עלית ומפעל ממתקים נוסף כך שהריח הנישא באוויר באותו מקום – ריח השוקולד- משך אליו ילדים ומבוגרים כאחד.
מפעל שוקולד עלית ייצר את השוקולד המפורסם והמוכר לכולנו שוקולד פרה. שוקולד פרה ענה על הצורך בשוקולד בלי שנאלץ להוציא מכיסנו סכום עתק. השוקולד המוכר היה אהוב בשל טעמו המיוחד ובשל איכותו.
בעבר היו רק שלושה סוגים של שוקולד פרה: שוקולד חלב, שוקולד מריר ושוקולד לבן.
היום מפעל השוקולד המיתולוגי, שעמד בלב רמת גן, נהרס ובמקומו נבנה מגדל. המפעל עצמו עבר לנצרת עילית בצפון הארץ ומשם הוא ממשיך לייצר את המוצרים המוכרים והאהובים. המעבר לנצרת עילית והאיחוד עם חברת שטראוס דווקא הביאו לקפיצת מדרגה בכל הנוגע לקידום המוצרים לגיוונם ולאיכותם.
החברה המאוחדת שטראוס עלית לקחה את מותג שוקולד פרה כמטרה להגדלת המכירה והגעה לקהלים שונים ולטעמים שונים תוך שהיא מרגישה את דעת הקהל ודרישותיו.
חברת שטראוס עלית החלה בשיווק מוצרים חדשים של שוקולד פרה, . כל סוגי השוקולד החדשים נבנו על בסיס החפיסות הקיימות רק בצורה מתקדמת ומגוונת יותר. קודם כל טופלה האריזה . הפרה שסימלה את השוקולד שינתה פנים, עברה שינוי וחזרה צעירה, חטובה וחייכנית יותר. החברה החלה בשיווק סדרות שונות לצרכנים שונים.
הצרכנים הקטנים, הילדים, זכו לסדרה משל עצמם סדרת אצבעות השוקולד , בטעמים שילדים אוהבים (ולא רק ילדים..), המבוגרים חובבי השוקולד האיכותי זכו לסדרת הספלנדיד המכילה יותר מוצקי קקאו, חובבי הבריאות זכו בשוקולד המכיל 92 קלוריות בלבד, האוכלוסייה הדתית נהנית מסדרת שוקולד בהכשרים הקפדניים ביותר ואלו שסתם בא להם להתענג קיבלו את הסדרה המפנקת במילויים ובטעמים יוצאי דופן.
אין ספק שוקולד פרה אכן חגיגה לחושים.