מאז כניסתה של הטלוויזיה המסחרית לשוק התקשורת הישראלי קיבלה הפקת פרסומות תנופה אדירה. הן הפכו לחלק משגרת היום של כולנו ואפילו תפסו את מקומן במארג התרבותי שלנו. הפרסומות היום, פרט לייעוד המקורי שלהן, הן גם מקור למקרים אקדמיים ומקבלות במה שנתית בטקס שבוחר את המוצלחות שביניהן. הפרסומות היום הן חלק מתפריט הצריכה של כולנו.
לצד התפתחות זו צומחת גם המדיה ומאפשרת פלטפורמות חדשות לפרסום. האינטרנט הופך לשחקן משמעותי בשל התכונות הדמוקרטיות והמיידיות שלו לצד עלויות הפקה נמוכות יחסית. ריבוי הפלטפורמות משחק לטובת המפרסמים. עתה הפקות פרסומות ו-הפקת קליפים ניתנת לעשייה גם במסגרת תקציבי פרסום קטנים יותר וניתן לרכוש את שטחי הפרסום במחירים נמוכים יותר מאשר בטלוויזיה. בהקשר של האינטרנט חשוב גם להזכיר את הפרסום הויראלי שהופך מקובל בשנים האחרונות ומצליח, בתקציב נמוך ובדרכים חתרניות, לייצר אימפקט משמעותי מאד.
התפתחות המדיה וכניסתם של שחקנים חדשים אינה מביאה איתה פשרות באיכות. פרסומות עדיין חייבות להיות זכירות, להשיג את המטרה המבוקשת, להציג את הדימוי הנכון ולהופיע במקום ובזמן הנכונים ביותר. כמו בכל תהליך מורכב, גם בהפקת פרסומת, כל שלב בעשייה הוא קריטי ודורש תשומת לב מקצועית ומנוסה. אם החלטתם על הפקת קליפ או הפקת פרסומת חפשו חברת הפקות שתתאים לכם. כזו שמנוסה בהפקות מסוג דומה, כזו שיודעת להתאים את תקציב הסרט לתוצאה הנדרשת, כזו שמכירה את שוק הפרסום ותוכל למקם אתכם במקומות הנכונים ביותר, כזו שקודם כל תקשיב לכם ותבין לעומק את המטרות של הסרט.
הפקת קליפים דומה מאד להפקת פרסומות. ההליך הטכני כמעט זהה אך המטרה והאמצעים האמנותיים שונים. יש כאן יותר דגש על הצד הבידורי ובדרך כלל קליפים יהיו ארוכים יותר מפרסומות. הן הפקת קליפים והן הפקת פרסומות הן דרכים מעולות להביא מוצר, שירות או אדם לתודעה של ציבור בגדול בזמן קטן וליצור תוך כדי כך שינויים ותזוזות בעמדות ובדעות שלו.
פרסומות טובות אינן בהכרח הפקות גרנדיוזיות עם שמות גדולים ולוקיישנים אקזוטיים. פרסומות טובות הן אלה שידברו עליהן למחרת במשרד, הן אלה שיזכרו גם אחרי שהברייק ייגמר, הן אלה שישיגו לכם את הדימוי המבוקש ויביאו לקוחות.