כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט
אתרי אינטרנט רבים ממלאים פונקציה של אספקת מידע בנושאים שונים: החל מעצות וטיפים לדיאטה ותזונה נכונה, דרך מידע עדכני לגבי נושאים בוערים בעולם המדע ועד לכתבות בנושאי הורות. הרשימה כמובן, ארוכה הרבה יותר אך המשותף לכולם הוא הצורך בתוכן איכותי ולכן גם הצורך בכתיבת תוכן לאתרי אינטרנט.
טקסט רלוונטי
על מנת לגשת למשימה של כתיבת תוכן לאתר אינטרנט יש לזכור כי גולש המוצא את דרכו לאתר מחפש תוכן איכותי בתחום שמעניין אותו, ולכן אם אותו גולש יקבל את הרושם כי מדובר באתר שאינו עולה על צרכיו – הוא ימשיך לחפש את מבוקשו באתר אחר. היום, כאשר בלחיצת כפתור אחת ניתן לקבל עשרות אלפי אם לא מיליוני תוצאות חיפוש בהקשת מספר כפתורי מקלדת, המשימה העיקרית היא לא חיפוש המידע, אלא סינון המידע הרלוונטי והאיכותי. לכן, על התוכן לעמוד במספר קריטריונים: ראשית כל הוא צריך להתאים לנושא המבוקש ולא רק להזכיר אותו בכמה מילים תוך התייחסות למגוון מושגים לא רלוונטיים אחרים. אם גולש מסויים מחפש אתר העוסק למשל בעיצוב הבית, סביר להניח שהוא יעדיף להשתמש באתר העוסק ברעיונות פרקטיים או מכיל רשימת קישורים שימושיים בנושא העיצוב מאשר אתר שכתיבת התוכן בו עוסקת בתחביבים שונים, כאשר העיצוב נמנה בהם כחלק מהרשימה.
לא כדאי להעתיק
לכאורה, אחת הדרכים הפשוטות ביותר לבצע את משימת כתיבת התוכן לאתרי אינטרנט היא שכפול מידע קיים. הרי אם הרשת מוצפת ברעיונות טובים הקיימים כבר באתרים אחרים, מדוע לא להעתיק אותם בלחיצת כפתור גם לאתר הדורש כתיבת תוכן? אלא שהשיטה הזו לא כדאית במיוחד. מעבר לעובדה כי רוב מנועי החיפוש בנויים כך שניתן לראות בקלות אם התוצאות שהם מציגים לגולש זהות או אפילו דומות מאוד, הרבה מנועי חיפוש "מפעילים סנקציות" על אתרים בהם התוכן הוא זהה, על מנת לאפשר לגולשים סינון מסויים המביא להעלאת רמת כתיבת התוכן לאתרי אינטרנט.
לא קשה לזהות אתר המעתיק תוכן ושאינו מקפיד על ניסוח רלוונטי – בדרך כלל הוא יכיל פיסות מידע שאינן אחידות מבחינת סגנון הכתיבה היות והועתקו ממספר אתרים, וחוסר ההשקעה עלול להתבטא לא רק בכתיבת תוכן לא איכותי לאתר האינטרנט אלא גם בחזות הויזואלית של האתר עצמו.
טיפים נוספים הנוגעים לתחום של כתיבת תוכן תוכלו למצוא בבלוג של טקטיקום