|
|
|
|
|
כתיבה שיווקית - תכתבו את הכללים המנחים
|
|
|
אם רק כעת הצטרפתם לשורת הכתבים השיוקיים הפועלים במסגרת שוק העבודה הישראלי או שאתם מנהלי שיווק, מכירות או יחסי ציבור אשר רוצים לשפר את המיומנויות שלכם בתחום של כתיבה שיווקית - להלן רזי המקצוע של אחד התחומים המבוקשים ביותר בשוק ובעיקר בעולם ההיטק - כתיבה שיווקית.
כתיבה שיווקית נועדה לייצר הזדמנויות:
כתיבה שיווקית נועדה למנף חברות מקומיות כמו גם ארגונים בינלאומיים באמצעות כל החומר הכתוב היוצא מאותו ארגון, בין אם מדובר על חומרים באתר האינטרנט, חוברות הסברה, מצגות, חומר בדיוור ישיר, ניוזלטרים ועוד. כתיבה שיווקית היא כרטיס הביקור של חברות בעידן המודרני בו אנשים לא נפגשים פרונטלית וכמעט שלא מתקשרים טלפונים אלא מירב הפעילות מתבצעת באמצעות האינטרנט ולכן יש יותר ויותר מקום לחומר הכתוב על פני אמצעי תקשורת ישירים. חברות אשר מיהרו לנצל את המצב הצליחו לחסוך זמן יקר וכסף בחיסכון בשיחות טלפון, פגישות ארוכות ועוד.
כתיבה שיווקית נועדה לייצר הזדהות:
כתיבה שיווקית נועדה לגרום לאדם הנמצא בצד השני של העולם או בקצה הרחוב להרגיש שהחברה הזו, זו שהוא כרגע מבקר בעמוד הבית שלה או אוחז בקטלוג האחרון שהיא פרסמה - היא החברה הטובה ביותר עבורו כי היא עונה לו על הצרכים. כתיבה שיווקית היא כתיבה פרסומית ובפרסום - למעלה מחמישים אחוז ממה שמרכיב את הקמפיין (קמפיין טוב) הוא פסיכולוגיה. כתיבה שיוקית צריכה להתאים את עצמה ללקוחות היעד, היינו לשפה שלהם אך בעיקר - לצרכים שלהם.
טיפים לניהול קמפיין מוצלח באמצעות כתיבה שיווקית: להרבות בשאלות ותשובות (רוצים לרדת במשקל לקראת הקיץ לדוגמה). כמו כן, חשוב למסור פרטים רבים על החברה ועל המוצר אשר יוצרים את הרושם שהחברה נוסדה רק במטרה אחת - בכדי לספק את הלקוח (חברת X מאפשרת לך להלחם בנשירת שיער לדוגמה). חשוב מאוד ליצור נימה אישית וקשר ישיר בין החברה ללקוח הפוטנציאלי.
כתיבה שיווקית צריכה למשוך את העין לפני שהיא מגיעה לשכל או ללב:
כתיבה שיווקית ללא עיצוב גרפי מרשים היא כמו מכשיר חשמלי חדשני ומרהיב, בו יש אמנם צורך מידי אך הוא מגיע ללא חיבור לחשמל. כתיבה שיווקית היא חסרת תועלת אם היא לא מגובה בעיצוב העמוד (כולל עיצוב הטקסט), באמצעות תוכנות גרפיות חדישות העומדות כיום לרשות קהילת המעצבים בשוק.
כתיבה שיווקית חייבת להניע לפעולה בכדי להחשב כהצלחה:
כתיבה שיווקית לא נועדה רק בכדי ליצור רושם חיובי על החברה בעיני הקהל ולא בכדי לתת למוצר הזדמנות עתידית אולי, באחד הימים.... כתיבה שיווקית נועדה אמנם לתמוך במערך המיתוג אבל לפני כן היא נועדה להוות כלי מרכזי בידי מחלקת השיווק והמכירות ובכדי להגדיר טקסט שווקי כהצלחה הוא חייב להראות תוצאות בשטח. לכן, טקסט שיווקי חייב להיות מקושר לאופני התקשרות עם החברה ואף רמזים ברורים על פעילות החברה מבחינת סניפים, כתובות, כתובת אינטרנט ועוד כך שקהל היעד יוכל כבר לסיים את העסקה לאחר שקרא את החומר ונדלק.
ואם אתם רוצים לעסוק בתחום האינטרנט, אך לא רק בכתיבה שיווקית - דעו כי יש לכם אפשרויות רבות. נישות הפרסום השונות באינטרנט, קידום אתרים , עיצוב אתרים , פרסום באינטרנט ועוד - הם רק חלק מרשימה ארוכה של משרות שתוכלו לאייש. שוק האינטרנט הוא שוק תוסס במיוחד - שווה לנסות את מזלכם שם!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
אודות כותב המאמר:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
מאמרים נוספים מאת אלי זיו
פרסום באינטרנט הוא חלום רטוב של כל מנהל חברה גדולה כקטנה וחדשה כותיקה. פרסום באינטרנט הוא זול יחסית למדיות המתחרות, אפקטיבי יחסיות למדיות המתחרות ומבטיח תוצאות מהירות ביחס למדיות המתחרות אז מה הפלא?
|
אחרי שבניתם אתר, אחרי שהשקעתם שעות בתכנון המבנה שלו, התכנים, העיצוב... אחרי שמצאתם פתרונות אחסון אתרים והעליתם אותו סוף סוף לרשת, ברור שהדבר האחרון שאתם רוצים לעשות כעת הוא להתחיל להשקיע עוד משאבים
|
פרויקט בניית אתרים הוא פרויקט גדול ומאסיבי אשר גוזל משאבים רבים בעיקר זמן ותקציב ואנשים משקיעים את מלא המשאבים בתהליכים הראשוניים של תכנון האתר, עיצוב האתר, בחירת התכנים ובכלל.
|
בניית אתרים היא חלק בלתי נפרד משוק העבודה כיום וכל חברה שמעוניינת להרחיב את הפעילות העסקית שלה בארץ או בחו"ל פונה אל חברות בניית אתרים לקבלת פתרון מעשי
|
אתם מכירים חברה שאין לה מחלקת שיווקית? אתם מכירים תאגיד שאין לא משרד פרסום ו/או יחסי ציבור שעובד בשבילו חמישה ימים בשבוע (לפחות)? אין דברים כאלה ולא ברמת הפתגםאלא אין חברות במודל הזה.
|
רוצים להתחיל לנצל את המדיה הוירטואלית לצורך הגדלת היקף המכירות שלכם? לא משנה באיזה תחום אתם עוסקים: ניקוי יבש, טיפולים קוסמטיים, ריפוי בעיסוק, התקנת פרגולות או עיצוב חדרי ילדים ועוד ועוד
|
מה זה אומר קידום אתרים בצורה אורגנית? זה אומר שהאתר מקדםאת עצמו במנועי החיפוש באמצעות התכנים הכלולים בו. איך בדיוק זה עובד? פשוט מאוד - המשיכו לקרוא וגלו בעצמכם מה זה קידום אתרים ואיך זה עובד
|
מאמרים נוספים בנושא פרסום באינטרנט
אין נוסחא קבועה עבור ניהול מוניטין ומעולם לא היתה. כל עסק פועל בסביבה עיסקית אחרת מתחרה באתרים שונים ומנסה להשיג מטרות עיסקיות שונות. ועדיין הגישה הבסיסית שמלווה את תחום ניהול המוניטין מספר שנים לא השתנתה בהרבה. מה כן השתנה – היחס של גוגל לפופלאריות.
|
יש ברשותכם עסק פעיל או חדש והינכם מעוניינים לפרסם אותו למכירה באינטרנט, מה עליכם לעשות על מנת למכור את העסק במהירות.
|
פלטפורמת הרשת החברתית מאפשרת לעסקים ולחברות להגיע לקהל יעד רחב, והאפשרויות החינמיות של שיווק דרך פייסבוק מלהיבות ואפקטיביות כשלעצמן. יחד עם זאת, אם אתה בעל עסק המעוניין בקמפיין שיווקי שיקפיץ את העסק שלך לרמות פעילות וחשיפה חדשות במהירות
|
מה היתרונות של שיווק בפייסבוק, ומדוע כדאי גם לעסק שלך להיכנס לרשת החברתית הגדולה ביותר? עבור אלו שעדיין לא קפצו על עגלת הפרסום של הרשתות החברתיות, הנה מדריך קצר בנושא פרסום בפייסבוק באדיבות טרגט, חברה לשיווק באינטרנט.
|
איך בדיוק יודעים למקד את הפניות של הלקוחות שהתבצעו מאותם אפיקים מסוימים בלבד ולנטר את הפעילות לפרסום שחוסך משאבים פיננסיים לבית העסק? ניתן למקד את הפניות בעזרת מספרים וירטואליים פשוטים לביצוע, בין היתר. קראו הלאה ותגלו מידע חשוב לפרסום ממוקד.
|
חברת בניית אתרים יוצרת עבורך, בעל עסק קטן או גדול, בין אם אתה נגר, מטפל, אמן או חנות, וזקוק לכל הסיוע שתוכל לקבל. הקמת אתר אינטרנט בחינם מאפשרת לך לבנות את אתר האינטרנט שלך כך שלקוחותיך יוכלו למצוא אותך.
|
חושב על יצירת אתר אינטרנט בחינם? צור קשר עם חברת בניית אתרים. אתר בחינם מאפשר לך להשיק בלוג, לקבל לידים באמצעות דואר אלקטרוני, ולקבל דומיין אישי.
|
|
|
|
|