אחרי שבניתם אתר, אחרי שהשקעתם שעות בתכנון המבנה שלו, התכנים, העיצוב... אחרי שמצאתם פתרונות אחסון אתרים והעליתם אותו סוף סוף לרשת, ברור שהדבר האחרון שאתם רוצים לעשות כעת הוא להתחיל להשקיע עוד משאבים באתר אולם אין כעת ברירה. דווקא בגלל שהשקעתם כספים בבניית האתר ובוודאי שבניתם על האתר כעוד ערוץ שיווקי עיקרי - קידום אתרים הוא עוד ערוץ מתבקש בכדי להבטיח את הצלחת האתר (אחרת אין טעם לבנות אתר).
אתרים חדשים נכנסים לסוף רשימת האתרים המומלצים על ידי מנועי החיפוש וממילא יש רשימה ארוכה של אתרים המתאימים לכל מילת חיפוש. אם אתם לא מאמינים, תכנסו לגוגל ישראל ותקישו מילות חיפוש כגון:חתונה, צימרים או אפילו קייטרינג. תספרו כמה אופציות (כלומר כמה עמודי תוצאות יש כאשר בכל עמוד יש למעלה מעשר הפניות שונות)... מדובר על תחרות אגרסיבית. מי שלא מגיע לעמוד התוצאות הראשון או מקסימום השני כבר לא יזכה לחשיפה ולכן אין לו בכלל טעם להמשיך להתקיים (הרי אתם משלמים דמי אחסון אתרים מידי יום). אולם בכדי להגיע לעמוד הראשון - כל מה שעליכם לעשות הוא להתחיל להפעיל קמפיינים ממומנים - קידום אתרים באמצעות גוגל אד-וורדס.
קידום אתרים הפך להיות מנהג קבוע בקרב בעלי אתרים בכל מדינה בעולם, בכל סוגי האתרים ומכל התחומים. מאחר ויש כיום תחרות על כל קטגוריה, בכל קטגוריה ישנם אתרים אשר מפעילים ערוצי קידום אתרים ולכן נהנים מהתשואות. אז איך זה עובד? אתם נכנסים לגוגל ופותחים חשבון אד-וורדס לקידום האתר.
קידום אתרים - איך זה עובד?
הקונספט של קידום אתרים הוא כמובן קידום אתרים דרך מנועי חיפוש במקרים בהם גולשים נעזרים במנוע כדי לחפש מושגים ונושאים מסויימים. כמובן שיש רלוונטיות כי מי שמחפש מסעדות אסייתיות בתל אביב לא ישלח על ידי מנוע החיפוש לאתר של בית קפה בראשון לציון. מנוע החיפוש מבצע הקשר בין מילות החיפוש לתכנים הנמצאים באתר כך שמלחתחילה אתם פותחים קמפיינים רק על מילים ומושגים אשר רלוונטיים לתחום שלכם. דוגמה לקמפיינים במנועי חיפוש, לצורך קידום אתרים,במקרה של אתר העוסק ברפואה משלימה: אתר זה שואף למשוך אליו כמובן גולשים המתעניינים ברפואה משלימה וזה אומר אנשים המקישים את המילים והצירופים הבאים: רפואה סינית, רפואה טבעית, רפואה הוליסטית, רפלקסיולוגיה, שיאצו, נטורופטיה, רפואה אלטרנטיבית ועוד. קידום אתרים בתשלום אומר שבעצם בעל האתר מציע למנוע החיפוש לשלםלו (למנוע החיפוש) תעריף קבוע עליו מצהיר מראש בעל האתר, בתמורה להפניית גולשים המחפשים את המילים הללו ועוד מילים ומונחים המתקשרים לתחום העיסוק של האתר.
קידום אתרים - מדוע זה משתלם?
המודל הזה של קידום אתרים בתשלום אמנם עולה כסף (סכום המשתנה מאתר לאתר) אולם אתם משלמים רק עבור תוצאות כלומר אם שילמת הרבהלמנוע החיפוש סימן שהוא הפנה אליכם גולשים רבים וזה אומר שהאתר הצליח לקדם את החברה או שהאתר נהנה מתנועת גולשים ערה ולכן הוא יכול לגבות סכומים גדולים יותר מהמפרסמים אשר משלמים לבעלי האתרים בתמורה לחשיפה עבור כל גולש.
אך זכרו - כי לא די במלאכת קידום אתרים. יש לשים לב לדברים נוספים באתר כמו עיצוב אתרים , כתיבה שיווקית וניהול נכון של קמפיין פרסום באינטרנט - לכל אלו יש תפקיד בהצלחת האתר, ויש לתת לו מקום של כבוד בתקציב.