לא חייבים ללכתלמשרדי פרסום מפורסמים בכדי שיפיקו לכם קמפיינים באינטרנט. אמנם בשביל מודעות עיתונים, שלטי חוצות, פרסומות טלויזיה ותשדירי רדיו אתם חייבים את ההפקה המקצועית אולם כאשר מדובר על פרסום באינטרנט - זה לא חובה. הנגישות של האינטרנט ככלי פרסומי מאפשרת לחברות רבות ואף לעסקים קטנים לנהל קמפיינים מניבים בתקציבים דלים. כל שעליכם לעשות בכדי לחדור לאינטרנט הוא להעסיק מעצב גרפי אחד, כשכיר או על תקן מעצב חיצוני היינו פרילאנס ועוד מומחה לפרסום או פרסום באינטרנט אשר מבין בניהול קמפיינים במנועי חיפוש וכן בניהול קמפיינים באינטרנט (באנרים).
באם בחרתם לקחת את נושא הפרסום לידיים שלכם ולנהל קמפיינים אינטרנטיים באופן עצמאי - להלן כמה טיפים עיקריים אשר ייסיעו לכם להכנס ישר למשחק באמצעות פרסום באינטרנט:
פרסום באינטרנט - פרסום ממוקד:
פרסום באינטרנט מאפשר לכם להיות ממוקדים בכל קהל יעד בנפרד ובכך להגדיל את הסיכוי להגיע אל ליבם של הצרכנים המפולחים. כאשר מעצבים מודעת פרסום לעיתון יומי אז אין ברירה, חייבים לעצב רק מודעה בנוסח אחד ולכן מנסים שהיא תפנה לכולם אולםכאשר מנסחים ומעצבים מודעות עבור פרסום באינטרנט - ניתן לעבוד על עשרות גרסאות במקביל כאשר כל אחת מיועדת לאתר אחר, לשכבת גיל אחרת, לקהל בעל תחום עניין אחר ועוד. היכולת לקלוע לשפה הפירסומית של כל קהל יעד הוא אחד הפקטורים הדומיננטיים ביותר בהצלחה של פרסום באינטרנט בעשור האחרון.
פרסום באינטרנט - פרסום מינימלי:
האינטרנט היא מדיה תזזיתית והכל קורה בה מאוד מהר. אנשים גולשים מאתר לאתר, מעמוד לעמוד וממסר למסר במהירות שיא. אין להם זמן להתמקד ואין להם זמן לאמץ את המוח. לכן, פרסום באינטרנט צריךלהיות פרסום מאוד מאוד מכוון - קצר ולעניין. בלי ליצור דראמות,מתחים, הומור... מבלי לאתגר את האינטלגנציה של הגולש (כי הוא לא תמיד בעל אינטלגנציה וכי הוא לא במצב של חשיבה מאומצת). צריך להתמקד במסרים חד משמעיים וקולעים. דוגמה מצויינת להעברת מסר באמצעות פרסום באינטרנט: מחפשים תרופה לפצעים? נסו את פצע נט! זהו מסר קצר וקולע אשר יעניין את כל מי שסובל מפצעים שהוא אכן קהל היעד בלי מכשולים ואתגרים.
פרסום באינטרנט - פרסום ויזואלי:
פרסום באינטרנט עובד ראשית כל על העין. לא משנה מה אתם עומדים להבטיח לגולשים, גם אם מדובר על מיליון דולר במתנה! אם המודעה לא תהיה מעוצבת בצורה אטרקטיבית העין בכלל לא תראה את הטקסט (שמבטיח את ההבטחה הכי אטרקטיבית בעולם!). לא ניתן כיום לעבוד על פרסום באינטרנט או בכלל על ניהול תכנים באינטרנט ללא עזרה מקצועית של מעצבגרפי / מעצב מולטימדיה הבקיא בתוכנות העיצוב החדשניות. זכרו - קהל היעד שלכם רגיל כבר לסטנדרטים הגבוהים של עיצוב באינטרנט.
ומה עוד אתם צריכים לדעת על פרסום באינטרנט? לתהליך פרסום באינטרנט יש כמה תהליכים שקודמים לו - לדוגמא עיצוב אתרים ואחסון אתרים - שאלו שני התהליכים בסיסיים שעליהם האתר עומד. לאחר מכן מגיע ניהול קמפיין פרסום באינטרנט הכולל בתוכו בין היתר שירות קידום אתרים לקידום האתר במנועי החיפוש הפופולאריים ושירות כתיבה שיווקית לחיזוק השיווק של האתר בפני הגולשים.