קידום אתרים הוא כבר חלק כל כך אינטגרלי של ניהול אתר ותחזוקתו הנכונה שכאשר חברה חדשה מתכננת אתר, היא כבר בשלבי ההקמה יודעת שכדאי במקביל לבניה גם להתיעץ עם מומחה קידום אתרים. יותר מזה, יש חברות בניית אתרים אשר מתמחות אף בתחזוקה וכן קידום אתרים והן מציעות את כל החבילה - של בניה, תחזוקה ושל קידום אתרים תמורת תשלום מראש. לא משנה באיזה מודל חברות בוחרות לעבוד, בין אם הן בוחרות להעסיק מומחה קידום אתרים בחברה בכדי שהוא יקדם את האתר במנועי חיפוש יום שלם, בין אם הם מעבירות את הטיפול לחברת קידום אתרים בארץ או לחברת קידום אתרים בחו"ל (כאשר האתר פונה אל האכולוסיה הבינלאומית), ידוע כיום כי קידום אתרים הוא נושא אינטגרלי ולא ניתן לחשוב על בניית אתרים ואחזקתם, ניהול תקציב אתרים ומשאבי אנוש לתפעול האתר - מבלי לקחת את הנושא של קידום אתרים ברצינות כפאקטור מרכזי.
קידום אתרים - השקעה התחלתית:
קידום אתרים כיום זה השקעה מההתחלה ולאורך כל הדרך. בין אם מדובר על אתר חדש ובין אם מדובר על אתר ותיק. לא רק שיש הרבה כללים שצריך ליישם אותם בכדי לסייע לאתר מבחינת הדירוג שלו במנועי החיפוש, החוקים והתקנות משתנים בכל כמה שנים כך שמה שהיה רלוונטי לפני כמה שנים בתחום של קידום אתרים יכול פתאום להפוך ללא רלונטי ואולי אף ללא חוקי! יש כללים, תקנות, חוקי אינטרנט (כגון חוקי ספאם וחוקי הטוקבקים) אך בעיקר יש חוקים ונהלים של מנועי החיפוש (בארץ עובדים עם גוגל ישראל) וזה דורש למידה ועבודה מול החוקים והתקנות לטובת קידום האתר ברשת.
קידום אתרים השקעה יום יומית:
פרט לעובדה שקידום אתרים הוא השקעה התחלתית, של פתיחת חשבונות במנועי חיפוש ושל עריכה מחדש של התכנים באתר ואף של יצירת תכנים חדשים רק לצורך הקידום, קידום אתרים דורש עבודה יום יומית שוטפת. קמפיינים ממומנים במנוע חיפוש הם הדרך הטובה ביותר לקדם את האתר אבל אל תשכחו שאתם לא היחידים שיודעים להשתמש במערכת. גם המתחרים שלכם מנסים ואף מצליחים לקדם את האתרים שלהם באמצעות קמפיינים קידום אתרים במנועי חיפוש ולכן אתם נמצאים בתחרות יום-יומית וזה אומר שיש צורך לבדוק את מצב החשבונות על בסיס יומי כלומר להכנס למנוע החיפוש ולהקיד מילות חיפוש כדי לראות באיזה מקום אתם מופיעים בעמוד התוצאות ואם ירדתם במיקום או בכלל מהעמוד הראשי ואן כן - עליכם לעבוד קשה בכדי להתקדם שוב הן מבחינת התכנים והן מבחינת הקמפיין - זה אומר שצריךלשלם יותר למנוע החיפוש ולעבוד טוב יותר על קמפיינים מילוליים ממוקדים.
קידום אתרים - חברות רבות כבר הבינו את הקונספט של קורסים, השתלמויות וימי עיון בתחום של קידום אתרים:
קידום אתרים הוא לא קורס זול וכל ההשתלמויות, הכנסים, הסדנאות ואפילו הספרות המקצועית בתחום אינם זולים במיוחד אבל - הם משתלמים. חברות גדולות אשר נשענות על אתר האינטרנט כמוקד משיכת קהל יעד משקיעות משאבים בהכשרת עובדי האתר וכן עובדי מערך השיווק בכדי שהם יוכלו לעסוק לבד במלאכת קידום אתרים לטובת החברה.
למי שמעוניין להרחיב את אופקיו בתחום האינטרנט, אל לו להסתפק רק בקידום אתרים. ישנם תחומים נוספים בהם כדאי להתמקצע מבחינה מקצועית או להכיר קצת יותר לעומק - והנה כמה דוגמאות בשבילכם: עיצוב אתרים , פרסום באינטרנט , כתיבה שיווקית וכן הלאה...