חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קידום אתרים בגוגל – האם זה כדאי?

קידום אתרים - קידום אתרים בגוגל – האם זה כדאי?

החלטת לקדם את האתר? עשית את הצעד הראשון בכיוון הנכון! קידום אתר משמעותו טיפוס במעלה תוצאות החיפוש במנועי החיפוש לכיוון התוצאות הראשונות, אלו שהחשיפה אליהן היא הגדולה ביותר. מקובל לחשוב כי גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול ביותר – אך האם ההשקעה בו היא אכן הכדאית ביותר? האם ישנן אלטרנטיבות יעילות, והאם כדאי לשים עליהן דגש מיוחד? ואם כבר – מהם היתרונות שבקידום דווקא בגוגל על פני מנועי חיפוש אחרים? התשובות – בהמשך.

קידום אתרים בגוגל – סטטיסטיקות שימוש

לא ניתן להתחיל לכתוב על נתחי שוק וכדאיות פרסום ללא מספרים יבשים. גופים רבים עוסקים במיפוי הפעילות המתבצעת באינטרנט, לרבות מגמות החיפוש העולמיות.
עבור 2006, נתח השוק של החיפושים בגוגל עמד על 48.5% מכלל החיפושים. בתקופה מקבילה ב2008 המספר גדל ל-61.6% מכלל החיפושים. לפי סטטיסטיקות אפריל 2011, לא פחות מ-78.58% מכלל החיפושים בעולם מתבצעים דרך גוגל – לרבות חיפוש דרך דפדפן, דרך האתר ודרך כלים אחרים. ניתן לראות צמיחה של כאחוז בין כל שני חודשים סמוכים לאורך הרבעון האחרון של 2010 והרבעון הראשון של 2011.
ניתן לראות כי מדובר במספרים גבוהים למדי, אשר מצטרפים לסל שירותים נרחב המוצע על ידי גוגל.
השאלה החשובה היא – האם מספרים אלו מצדיקים קידום אתרים בגוגל? קיים מונח מתחומי הכלכלה הקרוי "זנב ארוך", בו משתמשים בתהליך קידום כדי לתאר מצב בו גם אם מילת חיפוש מסויימת פופולרית ביותר, ניתן להגיע למספר רב יותר של אנשים דרך התמקדות בביטויים פחות פופולריים אך ממוקדים יותר.

קידום אתרים בגוגל – מוצרים משלימים

מלבד שירות החיפוש, גוגל מציעים מגוון כלים המשתלבים אחד בשני לטובת יצירת מגוון פתרונות מבוססי אינטרנט. החל משירות בניית אתרים, דרך כלי סטטיסטיקה ואיסוף נתונים, כלים לבדיקת מגמות התעניינות גלובליות ועד למערכות ייעודיות הנותנות מענה לעוסקים בתחומי פרסום באינטרנט – שירותי ענק התוכנה הם רבים ונרחבים.
יש שיראו בכך יתרון, אך לעיתים מגוון הכלים השונים עלול לסנוור.
כשעוסקים בקידום אתרים בגוגל, לרוב מקדם האתרים יבחר להשתמש בכלים רבים שחברה זו מציעה. לדבר זה עלולות להיות משמעויות רבות – בין אם מדובר בהנחת כל הביצים בסל אחד, ועד למדיניות איסוף המידע שמאפשרת לגוגל לאסוף נתונים וסטטיסטיקות שימוש.

קידום אתרים בגוגל – יתרונות וחסרונות

היתרון הגדול ביותר בקידום אתרים בגוגל ברור ונובע עוד מסעיף הסטטיסטיקה – המספרים מדברים בעד עצמם. רוב גולשי העולם משתמשים במנוע חיפוש זה והסבירות לכך שתנועה משם תהיה רלוונטית – נחשבת לגבוהה. הכלים המשלימים שצויינו קודם מהווים יתרון נוסף, שכן ניתן לנהל את כל ההתנהלות הקידומית דרך ממשקים אחידים וברורים.
החיסרון הבולט נובע ישירות מהיתרון – כולם שם. בתחומים רבים ישנה תחרות עזה בין כלל המשתמשים שמעוניינים להיות שם לא פחות מכם, ומדובר בתהליכים ממושכים (לעיתים חודשים) עד שניתן לראות פרי. נכון – התחרות העיקרית היא תמיד מול העשיריה הפותחת (עשרת התוצאות הראשונות, המהוות את העמוד הראשון) – אך לא תמיד תחרות זו מצדיקה את המאמץ, לפי מודל הזנב הארוך שהוסבר קודם.
בנוסף, למרות מאמצי גוגל לשפר את האלגוריתם תמידית, עדיין ניתן למצוא בכל תחום "ספאם" – תוצאות בלתי רלוונטיות שהוכנסו לשם על ידי מקדמים מתחרים על מנת לשרת אינטרס כלשהו – בהם עדיין תצטרכו להתחרות בכל מקרה.

קידום אתרים בגוגל – מי הם המתחרים?

אם לא קידום אתרים בגוגל – אז איפה כן? הפער שאינו תפוס על ידי גוגל, מתמלא על ידי מספר מנועי חיפוש מובילים אחרים – בהם בינג של מיקרוסופט, מנוע החיפוש של יאהו, Ask ואף AOL. שיתופי פעולה כאלה ואחרים מגדילים, משיקולים מסחריים, את נתחי מנועי החיפוש המתחרים (לדוגמא, שימוש ב"בינג" במסגרת תוצאות החיפוש באתר פייסבוק), וקיימים מנועי חיפוש הפונים לנישות ספציפיות. בקטגוריה זו ניתן למצוא את Kosmix הבונה דף תוכן הנראה כערך אנציקלופדי – עם הגדרה מויקיפדיה, תכנים רלוונטיים נוספים ועוד לגבי מונח החיפוש, את Wolfram המציע חיפוש בעל פן מדעי וחישובי, StumbleUpon המבוסס על תוכן שגולשים שיתפו ועוד.
מלבד האמור, אמנם גוגל מוביל בזירה הכלל-עולמית, אך לכל מדינה יכולות להיות העדפות חיפוש משלה. לדוגמא, מרבית תושבי רוסיה מעדיפים לשלוח את חיפושיהם למנוע Yandex הכולל תוצאות שהן רלוונטיות יותר לשוק המקומי, Seznam המותאם לשוק הצ'כי ו- Baidu בו רוב הסינים רגילים לחפש. כלומר, במידה ופונים לנישה ספציפית או לקהל במדינה מסויימת, רצוי לבחון היטב את הרגלי החיפוש הרלוונטיים – לא תמיד גוגל יוביל בראש...
ראינו מספר דוגמאות בהן חשיפה במנוע חיפוש אחר עלולה להיות רלוונטית יותר מקידום בין מיליון תוצאות החיפוש בגוגל, בין אם פונים לקהל של מדינה ספציפית, אנשים המתעניינים בנישה מסויימת וכן הלאה.

קידום אתרים בגוגל – לסיכום

ראינו כי קידום אתרים בגוגל הינו כדאי לרוב, אך לא נעדיף לקדם את אתרנו בגוגל כברירת מחדל – אלא לאחר בדיקה ומחקר. קיימים מתחרים רבים בשוק ופתרונותיהם נותנים מענה למגוון רחב של צרכים, לכן אם אתרנו צריך להיות ראשון, ייתכן וקיים מנוע חיפוש בו ההשקעה תהיה יותר כדאית מלנסות להתברג בין עשרות מיליוני תוצאות קיימות.
חשיבותו של איש קידום אתרים מתבטאת בין השאר גם בהכרת השוק עבור הלקוח, והכרת הכלים באמצעותם ניתן לחקור שווקים אלו. התייעצו עם איש הקידום שלכם ובדקו האם קידום אתרים בגוגל הוא הפתרון המתאים עבורכם. בעקבות מחקר מקיף, תוכלו לגבש מסקנה האם אתרכם צריך להיות בראש תוצאות החיפוש בגוגל, או שמא דווקא אתר אחר יכול להביא אליכם תנועה רבה יותר, בהשקעה קטנה יותר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

LoadSEO חברת מתמחה בתחום קידום אתרים באינטרנט. לפרטים התקשרו למספר:  08-6466820 או פנו אלינו בכתובת המייל: Info@LoadSEO.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת LoadSEO - קידום אתרים

מאת: LoadSEO - קידום אתריםגינון31/07/122530 צפיות
העלות של דק סינטטי משתלמת בדר כ יותר מאשר הדק הרגיל שלעיתים יקר יותר פי 2 דק סינטטי הוא בעל מראה טבעי המחזיק שנים רבות ואינו מצריך תחזוקה מיוחדת

מאת: LoadSEO - קידום אתריםגינון31/07/122337 צפיות
המחיר של דק סינטטי הוא זול יותר מדק רגיל ועשוי חומרים מיוחדים הנחשבים לעמידים מאוד המחיר של הדק עשוי להשתנות בהתאם לסוג ואיכות החומר

מאת: LoadSEO - קידום אתריםעיצוב גינות31/07/122120 צפיות
התקנת דק סינטטי חשוב שתעשה ע י חברה מובילה בתחום התקנת דק סינטטי ע י איש מקצוע תעשה את כל ההבדל ובכך תאפשר לכם להינות מגינה יפהפיה ובעלת מראה טבעי

מאת: LoadSEO - קידום אתריםגינון31/07/121972 צפיות
היתרון של דק סינטטי על פני דק טבעי מתייחס בעיקר לחומר ממנו הדק הסינטטי עשוי דק סינטטי עמיד מפני נזקי מזג האוויר, מזיקים, צבעו אינו דוהה ומאפשר תחזוקה קלה

מאת: LoadSEO - קידום אתריםגינון31/07/122075 צפיות
ישנם שני סוגי דשא סינטטי המאפשרים לכם ליהנות מדשא איכותי, לאורך זמן רב ובמראה נהדר סוגי הדשא הסינטטי הם דשא סינטטי ללא מילוי ודשא סינטטי עם מילוי

מאת: LoadSEO - קידום אתריםצילום30/07/122120 צפיות
חיים שכאלה הוא סרטון המספר את הסיפור של המשפחה שלכם וכולל תחקירים מקדימים, איסוף חומרים, צילום אנשים שרלוונטים לסיפור ועוד צרו קשר לפרטים נוספים

מאת: LoadSEO - קידום אתריםצילום30/07/121888 צפיות
תהליך הפקת סרט זיכרון לרוב מתחלק לתחקיר טרם יצירת הסרט, בניית התסריט בדר כ בעזרת המשפחה, צילומים בעזרת אנשי צוות נוספים ועריכה שבה מרכיבים את החלקים

מאמרים נוספים בנושא קידום אתרים

מאת: nirקידום אתרים23/12/213858 צפיות
בואו לשמוע מה יש לניקיטה סטוגף מייסד - מנכ"ל קרית טק Kiryatech לומר על קידום אתרים

מאת: nirקידום אתרים21/09/211846 צפיות
הקישורים הם נכס צאן ברזל כיום עבור כול אתר המעוניין בקידומו. אנשי התוכן והעוסקים בקידום אתרים, חייבים להיות מעודכנים און ליין כל העת בחדשות הקישורים ואיזו שיטה הכי פופולארית ובעיקר יעילה ורלוונטית עבור קידום אתרים, באמצעות שיטת הקישורים. החלפת קישורים

מאת: רועי כץקידום אתרים11/06/183693 צפיות
מצב של תשישות נפש מוגדר כאשר האדם סובל מבעיות התנהגות קשות ושיבושים החשיבה. הדבר בא לידי ביטוי בקריאה לא נכונה של המציאות ושינויים תכופים ולא הגיוניים במצב הרוח.

מאת: הדסהקידום אתרים17/09/173026 צפיות
רבים ממכם שמעו לא פעם על שיווק וקידום באינטרנט. למרות וזה תחום שעדיין צעיר רבים מבינים את חשיבותו ומשתמשים בו אלמנת לקדם את העסק שלהם במנועי החיפוש של גוגל. ברב המקרים ישנם שני סוגים של קידום באינטרנט והם קידום ממומן ( PPC ) וקידום אורגני (SEO ). בכדי להבין מה מבין האפשריות היא העדיפה ביותר יש תחילה להבין מה כל אחת מן האופציות אומרת.

מאת: רוני הכהןקידום אתרים20/08/172754 צפיות
האם לנסות ולעבור עם חברות קידום שנמצאות מעבר לגבולות הארץ גם כן?

מאת: articlestbdקידום אתרים20/08/172619 צפיות
למה קידום אתרים זה הדבר שכל עסק רציני פשוט חייב... תשובות במאמר.

מאת: דודישקידום אתרים30/04/172652 צפיות
בכל פעם שצירוף המילים "קידום אתרים בחו"ל" נזרק לאוויר, יש לו השפעה של פצצה. פצצת סירחון אם להיות מדויקים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica