רוב האתרים בארץ אכן נועדו לקהל הישראלי ולכן הם כתובים בעברית, הכתובת שלהם מסתיימת בסיומת מקומית IL.CO והכי חשוב, הם מדברים בשפת היום יום או בשפה מקצועית השגורה בפי קהל היעד של האתר. קידום אתרים ברשת המקומית היא אתגר אך יש לכך גם יתרונות.
קידום אתרים ברשת המקומית היא משימה פחות מורכבת מאשר קידום אתרים ברשת הבינלאומית מאחר ועברית היא שפת האם שלנו ואין שום צורך בתרגום ולוקליזציה. כל אחד יודע מה קורה בארץ, מהם הביטויים ואפילו הסלנג האהוב והמוכר על הגולשים. כל אחד יודע איך להבטיח הבטחות שיווקיות שיגעו ללבם של הגולשים. עברית היא שפת האם ואף אחד לא יכול להתחרות באתרים ישראליים כאשר מדובר על פניה אל הגולשים המקומיים.
הבעיה עם קידום אתרים ברשת המקומית היא שציבור הגולשים הוא מוגבל. בעוד באתרים באנגלית גולשים מיליארדי גולשים - בארץ יש לנו מספר גולשים מצומצם (אנחנו עם סגולה אבל עם קטן) ולכן התחרות היא כל כך קשה.
קידום אתרים בעברית הוא פשוט אם עובדים בערוצים הנכונים ובמאמר זה אתם תלמדו בדיוק איך לעבוד במסגרת קידום אתרים כך שתשפרו את הביצועים של האתר שלכם בקרב הקהל הישראלי באינטרנט.
קידום אתרים בעברית מתחיל כמובן מהכרת השפה האינטרנטית והכוונה כאן היא לא לשיעור לשון אלא לשיעור אינטרנט. גוגל ישראל מעמיד לרשותכם כלי נפלא אשר מאפשר לכם ללמוד את השפה האינטרנטית של הציבור הישראלי - גוגל-טרנדס (המטרה היא לגוגל מגמות). גוגל טרנד נותן לכם תמונת מצב עדכנית של מילים וצירופים מחופשים על ידי הגולש הישראלי. כלומר אם אתם עוסקים במסעדות והאתר שלכם מציע מידע על מסעדות, מזון, קייטרינג ועוד, לפני שאתם מתחילים להכניס תכנים לאתר - השתמשו בכלי הזה בכדי לראות איך הגולשים בארץ מחפשים: הקישו את כל האופציות הקיימות לדוגמה: קולינריה, מזון, אוכל, מסעדה, מסעדות, מאכלים ועוד וראו לבד מה מבים המילים או המושגים הוא הכימחופש. ככל שתרבו להשתמש בטקסטים במילים ומונחים מחופשים (כלומר מה שהגולשים מקלידים במנוע החיפוש כגון גוגל) ככה הסיכוי שהם יופנה לאתר שלכם גדל.
עוד דבר שחשוב מאוד לדעת על קידום אתרים ברשת המקומית: יתכן שזה רלוונטי גם בשפות אחרות אבל זה מאוד רלוונטי בעברית: יש מילים וביטויים אשר יש כמה דרכים לכתוב אותם (סתם לדוגמה: תורכיה וטורקיה). אם באתר שלכם יש דילים של חופשות, טיסות, מלונות, קלאבים בטורקיה / תורכיה ועוד, כדאי לכם להכניס את הטקסטים שיכללו את כל הצירופים. לעיתים, יש לאנשים נטייה לכתוב מילה עם האות ו' פעמיים כמו ויצמן = וייצמן, אותו כנ"ל לגבי האות י' ועוד. רק כדי "לאסוף" את כל הגולשים, כדאי לכתוב זאת בכל דרך אפשרית. זכרו כי קידום אתרים נועד בכדי להשיג כמה שיותר גולשים. הגולשים יכולים לחפש במנועי חיפוש גם בעברית עילגת ובשגיאות כתיב, זכותם. קידום אתרים הוא המאמץ שלכם להתיישר מול הגולשים ולכן אל תצפו מהם, מהגולשים, שיקלו עליכםויחפשו חומרים בדיוק בדרך הנכונה או כפי שהיא כתובה אצלם. זכרו שאתם מחזרים אחריהם ולא להיפך.
בניית קריירה בתחום קידום אתרים אינה פשוטה כלל. קורס קידום אתרים הוא קורס מבוקש על ידי עשרות אלפי תלמידים מדי שנה. קורסים אלו מוציאים לשוק העבודה לא מעט צעירים תוססים אשר נכנסים לשוק כמו פרסום באינטרנט או שיווק באינטרנט , ומציעים מיכולותיהם וכשרונים בתחום זה. אין זה פשוט, בייחוד בראיונות עבודה, כאשר ישנו מספר גבוה של מועמדים למשרת קידום אתרים בחברות המתמחות בתחום. גם חברות בתחומים נוספים כמו אחסון אתרים או בניית אתרים זקוקים לאנשי מקצוע בתחום קידום אתרים. מרבית הניגשים למשרות אלו לא צולחים את הראיונות ולפעמים גם לא את הסינון הראשוני - משום שמדובר בשוק קשה שדורש רק ניסיון. ככל שיש לך יותר ניסיון, אתה נחשב למקדם רציני יותר.
אז מה אפשר לעשות בנתיים? אם אתם בעיצומו של צבירת ניסיון בתחום, ואינכם משתכרים בצורה משביעת רצון, תוכלו להוסיף עוד עבודה מהבית. כתיבה שיווקית היא עבודה שאפשר לעשות מהבית, והיא מפרנסת יפה מאוד את העוסקים בה. כתיבה שיווקית נועדה לשווק מוצרים ושירותים באמצעות טקסטים שיווקיים. מרבית העוסקים בתחום מגיעים גם מעולם השיווק באינטרנט - ואתם יכולים להתברג שם, כל זמן שאתם צוברים ניסיון בקידום אתרים. שיהיה בהצלחה!