אין נוסחה חד משמעית מוכרת ומאושרת על ידי גוגל ישראל בנושא קידום אתרים, שכן הם לעולם לא מגלים את הנוסחה המדעית (אשר יש אומרים משתנה לעתים תכופות) אולםיש כיום מספיק מידע בקרב קהל העוסקים באינטרנט ובפרט בנושא של קידום אתרים ברשת באופן מקצועי. להלן כל מונחי היסוד וכל התחומים החשובים המשפיעים על קידום אתרים בגדול - כלומר על הבחירה של מנועי חיפוש להעדיף אתר אחד על פני אתרים מתחרים ברשימת תוצאות החיפוש הנחשפת לקוראים. בין אם אתם עוסקים בקידום אתרים או רוצים לשדרג מעט את אתר הבית מבחינת תוצאות החיפוש, ובין אם אתם חושבים שאתם כבר יודעים בגדול מה משמעות הצירוף קידום אתרים - כדאי לכם לקרוא מאמר זה, אשר מביא לכם את עיקרי השיקולים והאילוצים של מנוע החיפוש בתיעדוף האתרים ברשת.
קידום אתרים - ראשית כל חוויית הגלישה של הלקוח:
מנוע החיפוש משרת את ציבור הגולשים והוא מתיימר לשרת אותו כמה שיותר נאמנה. כאשר אדם מקיש מילת חיפוש או צירוף מילים, מנוע החיפוש מבצע סריקה ממוחשבת על כל הטקסט הנצא באינטרנט, אוסף את כל האתרים הרלוונטיים ובוחר להציג את האתרים הרלוונטיים ביותר, מבחינת התוכן, ברשימה כרונולוגית. בכדי שאתר יהנה מניקוד גבוה ויזכה לחשיפה במקומות הראשונים כאשר מוקשות מילות חיפוש הרלוונטיות לתחום עיסוקו - חשוב מאוד כי האתר יכיל חומרים טקסטואלים רבים (כבר לא מספיק כיום לנות אתר בית רשמי הכולל עמוד אחד או שניים), על האתרים להכיל טקסטים ארוכים, מפורטים וממוקדים בנושא כאשר הטקסטים חייבים להיות בשפה אותה מנוע החיפוש מזהה - היינו HTML.
קידום אתרים - גורמים רלוונטיים לקביעת הניקוד:
קידום אתרים הוא הרבה מעבר לכך שהתא יכיל טקסטים רלוונטיים למילות החיפוש שהלקוח הקליק. בעבר מנוע החיפוש אולי הציג עמודים בהם מילות החיפוש אכן מופיעות אולם כיום, בעידן התחרות, מנוע החיפוש מחפש להעניק לגולש את חוויית הגלישה האופטימלית ולא מספיק שהאתר יכיל את המילים חשוב שהוא יעסוק בתחום ולכן ישנם גורמים רלוונטים כגון: שם האתר (חשוב ששם האתר יעיד על תחום העיסוק שלו בכדי לתת למנוע החיפוש אינידקציה אילו אתרים עוסקים בתחום בגדול ואין כמו שם רשמי של אתר). לכן, אם האתר שלכם עוסק ברפואה אלטרנטיבית, כדאי שתעשו כל מאמץ לרכוש שם המכיל מילים וביטויים מתחום הרפואה האלטרנטיבית. כמו כן, מנוע החיפוש אוהב להפנות גולשים לאתרים גדולים, אתרים המכילים טקסט רב ובו המילים שחופשו מופיעות כמה פעמים (בצפיפות גבוהה) וכמובן עניין הביצה והתרנגולת - מנוע החיפוש מתעדף אתרים שלהם כבר יש ציבור גולשים גדול מאתרים לא מוכרים.
קידום אתרים - קמפיינים ממומנים על ידי בעלי אתרים:
קידום אתרים אמנם נשען על כל האלמנטים שהוזכרו תחילה - קידום אתרים לפי רלוונטיות, קידום אתרים לפי תנועת גולשים באתר וכו'. אולם כיום, בכדי להעניק לאתר סיכוי משמעותי נהוג גם לשלם למנוע החיפוש עבור כל הפניית גולשים באמצעות קמפיינים ממומנים.
אם אתם חושבים על ניהול קמפיין איכותי של פרסום באינטרנט עבור האתר שלכם, כדאי לכם לקחת בחשבון כמה דברים. תקציב האתר לא מתחלק רק על שירותי קידום אתרים , שיווק באינטרנט וקניית תכני כתיבה שיווקית - אלא עוד שירותים נוספים שאינם קשורים לפרסום האתר כמו בניית אתרים , אחסון אתרים , עיצוב אתרים ועוד. יש לחלק את התקציב נכונה על מנת שייתן מענה לכל שירות נחוץ לאתר שלכם.