תחשבו על האתר שלכם כעוד חנות בקניון, חנות הממוקמת בקומה השלישית בקצה המרוחק מהמדרגות הנעות. עכשיו תדמיינו עובדים מטעם הקניון אשר עומדים בכניסה הראשית לקניון וממליצים / מכווינים את הקליינטים הנכנסים היישר אל החנות שלכם. ברור שביום כזה המכירות יגיעו לשמים. כאשר מדובר על קידום אתרים - זה פחות או יותר הקונספט רק שבמקום עובדי קניון מי שמכוון את הגולשים באינטרנט הוא לא אחר מאשר מנוע חיפוש וירטואלי.
קידום אתרים מתחיל ונגמר ביחס שלכם עם מנוע החיפוש ובמקרה של אתרים בישראל - מדובר על גוגל ישראל ולכן קל לנו יותר להתמקד במודל אחד של מנוע חיפוש. קידום באינטרנט כיום משלב כמה ערוצים כאשר ערוץ אחד, הערוץ של קידום באינטרנט באופן אורגני הוא בסיסי ואף בגדר מודל חובה ואילו המודל השני של קידום אתרים באמצעות קמפיינים ממומנים הוא רשות ובעיקר - המלצה חמה עבור מי שרוצה למנף את האתר שלו.
קידום אתרים אורגני:
קידום אתרים אורגני הוא כאמור המודל הבסיסי. אין כיום טעם לבנות אתרים אם הם לא אתרים מוטעמים למנוע החיפוש במובן הזה של קידום אתרים אורגני. מנוע החיפוש מעניק לגולשים חוויית גלישה ולכן הם קהל כה נאמן לאורך השנים. גולש מקליק מילה או צירוף מילים ומנוע החיפוש מציע לו, באופן מידי, רשימה של אתרים בהם הוא עלול למצוא את מבוקשו לפי הסדר הכרונולוגי (כאשר האתרים המופיעים בראש העמוד הם האתרים בעלי הסיכוי הגבוה ביותר לרצות את הגולש). חשוב שאתם תבינו את האינטרנטס ואף את המחוייבות של מנוע החיפוש כלפי הגולש בכדי להבין איך אתם יכולים לתפוס על זה טרמפ. קידום אתרים אורגני מתבסס על ההבנה לפיה מנוע החיפוש סורק תכנים HTML היינו טקסט (לא תמונות, לא אנימציה, לא סרטוני וידיאו ועוד). טקסט נקי, ממוקד, העוסק בתחום אותו הגולש מחפש ואף מבצע שימוש במילות מפתח והמושגים מדוייקים. קידום אתרים אורגני משמע להעניק לאתר שם אשר משקף את תחומי הפעילות ולגבות אותו בטקסטים ממוקדים וכמה שיותר טקסט - ככה הסיכוי גדל.
קידום אתרים במימון:
לאחר שהאתר שלכם נבנה בהתאם לקונספט של קידום אתרים אורגני או, במקרים של אתרים ותיקים, הוסב לאתר מקודם אורגנית, באם אתם עדיין לא מרוצים מהתוצאות שלכם במנועי החיפוש (כלומר מנוע החיפוש עדיין לא מעלהאת האתר שלכם בראש עמוד התוצאות), זה לרוב בעקבות תחרות אגרסיבית מצד אתרים רבים המספקים מידע באותו תחום. ככל שהתחרות צמודה יותר כך יש יותר צורך בערוץ קידום אתרים בכדי למנף את האתר וזה בדיוק השלב בו צריך להכניס להילוך גבוה ולהתחיל להפעיל קמפיין בתשלום. קידום אתרים באמצעות קמפיין הוא מודל בו אתם כבעלי אתרים פותחים חשבון ומתחילים לשלם למנוע החיפוש ישירות עבור כל פעם שהוא מפנה אליכם גולש אשר הקיש מילים או מושגים אשר אתם הגדרתם כרלוונטיות לאתר.
קידום אתרים הוא שירות חובה לכל אתר. מלבד שירות אחסון אתרים ושירות בניית אתרים - צריך לשלב עוד כמה שירותים בשביל שהאתר שלכם יוכל להכניס לכם קצת כסף לכיס. פרסום באינטרנט מביא עמו שלל של כלים ופתרונות פרסום לשימוש מיידי עם תוצאות - אתם רק צריכים להתחיל וליישם אותם כמו שצריך. קחו לדוגמא את שירות כתיבה שיווקית אשר מתבצע על ידי כותבים מנוסים בתחום השיווק בכלל ותחום שיווק באינטרנט בפרט - אתם מפרסמים תכנים שיווקיים ברשת שמקדמים את האתר שלכם ברמה השיווקית. הפצת המאמרים השיווקיים לא כרוכה בתשלום בהכרח - תוכלו להפיץ אותם בבלוגים, רשתות חברתיות, אתרי מאמרים ותוכן לשימוש חופשי.