השיראלים מתים על המודל של "עשה זאת בעצמך". זה שילוב של אנשים שהם "לא פראיירים" ושל ביצועיסטים שכבר עשו דברים יותר חשובים בצבא והכל "קטן עליהם". אנשים לוקחים על עצמם את עבודות הגינות בחצר, בניית בית, בניית פרגולה, קניית רהיטים והרכבתם בבית, טיפול ברכב (במקום להכניס אותו למוסך ולשלם) ועוד ועוד. אולם כאשר מדובר על קידום אתרים במנועי חיפוש, בעידן של תחרות היסטרית על כל מילת חיפוש, בכל קטגוריה ובכל נישה, כאן גם אנשים עם בעיות שליטה מוכחות צריכים לדעת להרפות. קידום אתרים כיום הוא לא עסק לחובבנים שרוצים לקחת על עצמם עוד פרויקטים בשעות הפנאי - קידום אתרים הוא תחום עיסוק מקצועי לאנשים אשר להם ידע וניסיון וברוב המקרים כיום אף השכלה (קורס קידום אתרים), כולל כנסים, ימי עיון, השתלמויות מקצועיות, גישה למידע עדכני בנושא קידום אתרים באמצעות האינטרנט וכן ספרות מקצועית על בסיס יומי.
קידום אתרים הוא לא לחובבנים וכבר מזמן התחלנו להבחין במודלים רציניים של חברות קידום אתרים המתמחות בתחום של קידום אתרים תוך כדי בניית אתרים, קידום אתרים - משמע הסבה לאתרים ותיקים תוך התאמתם למנוע החיפוש ויעוץ קידום אתרים לחברות אשר רק שוקלות את האופציה של בניית אתר וקידומו. קידום אתרים הוא עסק של אנשים אשר מבינים הן בטכנולוגית אינטרנט (כולל פיתרונות תוכנה וחומרה) והן בתחום של תוכן, פרסום, שיווק, יצירת שיתופי פעולה ועוד. קידום אתרים הוא תחום עיסוק אשר דורש מצד אחד יצירתיות ומצד שני יכולת עבודה אנליטית מאומצת של בחינת נתונים כולל ירידה לפרטים. ולכן, כאשר מדובר על קידום אתרים בארץ, יותר ויותר אנשים מבינים שעליהם לוותר מראש ולהעביר את הפרויקט לידי מומחים פרטיים או חברות חיצוניות המעניקות שירותי קידום אתרים וזאת לטובת עתיד האתר.
כאשר מדובר על קידום אתרים בחו"ל, במקרים בהם חברה ישראלית בונה אתר המיועד לרשת הבינלאומית והוא נכתב באנגליות עם סיומת דומיין COM, או כשאר הוא נכתב עבור ציבור מוגדר כגון גרמנים, צרפתים או בריטיים, כאשר הוא כתוב בשפת האם במקום וסיומת הדומיין היא סיומת מקומית במדינת היעד לדוגמה: סיומת מקומית של אתר באנגליה היא UK.CO, במקרים הללו יש צורך בפיתרון מקצועי של קידום אתרים אחרת זה פשוט לא יעבוד.
לא רק השפה השונה ולא רק הדומיין המקומי הם שישפיעו על הצלחת האתר ברשת המקומית. יש טרנדים מסויימים בכל שפה, מילים ומושגים שהם מחופשים יותר ושגורים יותר בפי קהלי היעד השונים במדינות וכמו כן יש מקום לשיתופי פעולה בין אתרים במטרה לקדמם ברשת המקומית וכמובן שכאשר שואפים לקדם אתר במדינה מסויימת יש למצוא לו פתרונות אחסון מקומיים, על שרת מקומי, אשר מחובר לרשת האינטרנט המקומית. לכן, כאשר אתם בוחרים חברות קידום אתרים לצורך אתר המיועד לקהל זר, חשוב לוודא כי לחברה הישראלית יש כלים ויש ניסיון בתחום בכלל ובמדינת היעד הספציפית.
כאשר אתם מחליטים שכעת זהו הזמן לעשות את זה בגדול, אתם ודאי חושבים על האינטרנט. פרסום באינטרנט , שיווק באינטרנט, כתיבה שיווקית , וכל מה שבינהם קורץ מאוד לכל אחד מאיתנו, וגם לעסקים קטנים, בינוניים וגדולים. וזוהי לא רק הבטחה - הצלחה של עסקים ברשת היא עובדה מוכחת. הסוד שעומד מאחורי זה הוא השקעה מינימאלית מול תשואה מקסימאלית. רכישת שירותים כמו אחסון אתרים ובניית אתרים היא רכישה קטנה יחסית לתשואה שיכניס האתר שלכם בעתיד.