דפוס דיגיטלי הוא דפוס שמדפיס מוצרי פירסום וציוד משרדי. כאשר לקוח מגיע לדפוס דיגיטלי הוא רוצה ליצור לעצמו קמפיין פירסומי. בעולם של היום פירסום הוא הכל. ככל שתפרסם את עצמך בצורה טובה יותר תגרום ליותר לקוחות לקנות את המוצרים שלך.
דפוס דיגיטלי מדפיס עבור הלקוחות שלו מוצרי דפוס כמו פליירים, מגנטים, כרזות, פוסטרים ומוצרי דפוס שונים. הבעיה של דפוס דיגיטלי מתחילה עם היתפשטותה של רשת האינטרנט. רשת האינטרנט היא הזירה מרכזית בעולם היום. שלטי הפירסומות שמודפסים בדפוס דיגיטלי גורמים לנו להיחשף למוצרים אך עם זאת הם לא פוגשים אותנו ברגע האמת. דפוס דיגיטלי צריך להיתחרות היום עם הפירסום ברשת שתופס את הלקוחות ברגע האמת כאשר הם מחפשים אותנו.
קחו לדוגמא מצב: אתם מחפשים בית דפוס דיגיטלי, אין לכם בית דפוס דיגיטלי מסויים שאתם רוצים לעבוד איתו ועם זאת אתם נחושים בדעתכם למצוא דפוס דיגיטלי זול וטוב. המקום הראשון שתפנו אליו על מנת למצוא דפוס דיגיטלי הוא רשת האינטרנט ומנוע החיפוש גוגל. בעלי העסקים יודעים את העובדה הזאת טוב מאוד ולכן רב העסקים מקצים את מיירב התקציב החודשי שלהם לפירסום בגוגל. דפוס דיגיטלי שיופיע בעמוד הראשון בגוגל נמצא במקום הנכון בזמן הנכון.
צימרים ודפוס?
האם יצא לכם לחשוב פעם, האם בכלל צימרים או מלונות או בתי נופש צריכים בכלל לנצל את בתי הדפוס למטרות פרסום? לכאורה הרי אין בזה הרבה היגיון, נכון? למה בעל צימרים צריך בכלל דפוס? האם הוא יחלק פליירים ללקוחות המגיעים לנוח בצפון? הרי אין בזה הגיון בכלל? אבל עובדה היא שאפילו בעלי צימרים בצפון מחזיקים פולדרים מהודרים שבאים להסביר את מטרת הצימר ואת היתרונות שלו.
אתה בתור לקוח תתקשר על מנת לקבל הצעת מחיר לבית הדפוס הדיגיטלי הראשון שתראה בעמוד הראשון בגוגל. בעלי עסקים משקיעים את מיטב התקציב הפירסומי שלהם על מנת להגיע לעמוד הראשון בגוגל והם מזניחים את הפירסום המודפס שמודפס בדפוס דיגיטלי.
כל אחד מאיתנו מעדיף להשקיע בפירסום שבאמת עובד ועל מנת להבטיח לעצמנו שהפירסום שלנו יניב תוצאות אנחנו בוחרים להשקיע את תקציב הפירסום שלנו במקום בו הדברים מתרחשים בזמן אמת. דפוס דיגיטלי יכול למצוא את עצמו מחוץ למשחק במציאות הזאת בו מירב הפירסום מתרחש ברשת האינטרנט, לאט לאט אנשים מאבדים חיוניות במוצרי דפוס ונוטים לבחור בפירסום ברשת. על מנת להיתמודד עם המציאות הקשה דפוס דיגיטלי צריך כל יום להמציא את עצמו מחדש ולהוריד מחירים. גם הורדת המחירים הדרמתית בעקבות המצב בשוק גורמת לדפוס דיגיטלי לספוג הפסדים קשים.
כמו כל עסק עולם הדפוס הדיגיטלי נמצא בשלב ההישרדות שלו. אם נחקור את כל אמצעי התקשורת נראה שהתופעה הזו שחווה עכשיו הדפוס הדיגיטלי היא תופעה שחוזרת על עצמה לאורך כל ההיסטוריה. אמצעי תקשורת מגיח לעולם במקרה שלנו זה דפוס דיגיטלי, בהתחלה אין לו הרבה לקוחות ותוך שנה או שנתיים הוא הופך להיות להיט גדול. לאחר כמה שנים מגיח לאויר העולם אמצעי תקשורת חדש שמאיים על מקומו של האמצעי תקשרות הישן. במקרה שלנו זוהי רשת האינטרנט שמאיימת על הדפוס הדיגיטלי.
עכשיו אמצעי התקשורת נמצא בשלב שהוא צריך לשרוד ולהצדיק את הקיום שלו בעולמנו. דפוס דיגטלי צריך להוכיח את החיוניות שלו בעולם ולמצוא לעצמו נישה שאי אפשר להחליף אותה בשום דרך אחרת על מנת לשרוד. את הנישה הזאת דפוס דיגיטלי תופס לאט לאט אך ימי הזוהר שלו חלפו מהעולם מזמן.