|
|
|
|
|
מאינפורמציה לטרנספורמציה- חלק ב
|
|
|
יום שני 01 אוגוסט 2011
התפתחות אישית
מאינפורמציה לטרנספורמציה- חלק ב
בחלק הקודם הסברתי מהו "קיפאון האינפורמציה", ממה הוא נובע וכיצד ניתן להימנע ממנו ולעבור מאינפורמציה לטרנספורמציה. זה הסתיים בטענתי שאחד הדברים שעלינו לעשות זה לשנות את האופן שבו אנחנו לומדים והבטחתי לכם שבחלק הזה אפרט על כך...רגע אחד לפני שאנחנו צוללים לעומק ואני מבהיר לכם למה אני מתכוון, אני רוצה לחדד את אחד הדברים הקודמים שציינתי בהקשר לתכליתה של הלמידה היות ובסמינר האחרון שלי נתקלתי במקרה שממחיש את הנושא הזה בצורה מצוינת.
"אתה יודע למה קיבלתי תועלת כל כך גדולה היום?" שאלה אותי אחת המשתתפות היקרות בסמינר "דרך חדשה" שהתקיים ביום שישי האחרון. שאלתי אני: "למה?" והיא ענתה כך: "כי באתי מראש להשתנות, באתי לשינוי, לא באתי ללמוד או לקבל עוד אינפורמציה". וזה מוכיח את מה שהסברתי בחלק הקודם לגבי העובדה שהתכלית (או הכוונה) שאיתה אנחנו באים לכל מקור למידה מהסוג של התפתחות אישית, מאוד משפיעה על התועלת האמיתית שאיתה נצא משם.
החלק הקודם הסתיים בטענה הבאה שלי: "...ודבר נוסף, אנחנו צריכים לשנות את האופן שבו אנחנו לומדים". אז למה התכוונתי בעצם? שיטת הלימוד שאותה אנחנו מכירים ממערכת החינוך הפורמאלית אומרת את הדבר הבא: "אנחנו נעביר לך הרבה אינפורמציה במהלך השנה שאין לה כל קשר למידת ההצלחה שלך בחיים, בזמן כלשהו תצטרך לעבור מבחן, ככל שתזכור יותר מהאינפורמציה חסרת התועלת הזו בזמן המבחן, אתה תיחשב בעיננו כמצליח ואנחנו ניתן לך ציון גבוה יותר".
זוהי לא שיטת הלימוד שתאפשר לכם לממש את הפוטנציאל הייחודי שלכם, להשיג תוצאות יוצאות דופן בחיים ובעסקים וליהנות מהצלחה והגשמה. זוהי לא הדרך לגשת לחומרים של התפתחות אישית. אופן הלימוד הזה שהוא כל כך טבוע בנו מגיל קטן, הוא אינו אפקטיבי אם אנחנו רוצים ליצור טרנספורמציה בחיים שלנו.
אז מהי הדרך המתאימה? אנחנו זקוקים לשיטת לימוד שכוללת את התכונות הבאות: מאפשרת לנו להטמיע את מה שאנחנו לומדים בתת המודע שלנו, כוללת מעורבות רגשית מאוד גבוהה, כרוכה בשינוי אנרגטי, מעוררת בנו השראה, מאפשרת לנו לשנות הרגלים קיימים או לאמץ הרגלים חדשים ומניעה אותנו לפעולה. מנקודת מבט מדעית, אנחנו זקוקים לשיטת לימוד שמאפשרת לנו ליצור נתיבים עצביים חדשים במוח, כי רק ככה אנחנו נוכל ליצור שינוי בסיסי- טרנספורמציה.
אינני רוצה להלאות אתכם ברמה המדעית יותר מדי ולכן ייתכן שהבנה של המסר הבא תספיק לנו בשלב זה: המצב האנרגטי-רגשי שבו אנחנו נמצאים בנקודת זמן נתונה, מתקשר עם מה שאנחנו לומדים באותו רגע. זה אומר שאתם יכולים לשבת בשורה הראשונה בהרצאה שמעבירה את התוכן הכי טוב שיש בתחום של התפתחות אישית, אבל אם המרצה יגיע להרצאה כאשר רמת האנרגיה שלו נמוכה מאוד ואתם תשבו שם במצב פאסיבי ושקט בידיים משולבות ועם רמת אנרגיה נמוכה גם כן, אתם לא תקלטו כמעט כלום, אתם לא תזכרו כמעט כלום והכי חשוב- אתם לא תיישמו שום דבר!
על מנת ליצור טרנספורמציה, עלינו ליישם. כבר דיברנו על כל בחלק הקודם של המאמר. מה שלא דיברנו עליו זה במה תלוי היישום שלנו. כלומר, לא בדקנו עדיין מהם הגורמים שיקבעו האם אנחנו באמת ניישם את מה שלמדנו או לא (ובהמשך לכך, האם נשיג תוצאות שונות בחיים או לא).
אז יש מספר גורמים חשובים שעלינו להכיר:
- רמת אנרגיה- מן הסתם, על מנת לפעול בצורה יוצאת דופן ולעשות דברים שמעולם לא עשינו, אנחנו זקוקים לרמת אנרגיה גבוהה ולמוטיבציה גבוהה מאוד ושונה מהרמה המוכרת לנו. רמת האנרגיה שבה אנחנו נמצאים בזמן שאנחנו נחשפים לחומרים מהסוג הזה של התפתחות אישית, היא אחד הגורמים המרכזיים שיקבעו האם ניישם לאחר מכן את מה שלמדנו או לא.
- מעורבות רגשית- ככל שאנחנו מעורבים יותר ברמה הרגשית ומפעילים את הרגשות שלנו בזמן שאנחנו לומדים, כך גוברים הסיכויים שנטמיע את מה שאנחנו לומדים עמוק בתודעה שלנו, עמוק בתת המודע. ובהתאם לכך, הסיכויים שניישם גדלים בצורה ניכרת.
- תנועה פיזית- ככל שאנחנו זזים יותר ופעילים יותר בזמן שאנחנו לומדים, כך גוברים הסיכויים שהלמידה הזו תאפשר לנו ליצור שינויים משמעותיים בחיים. חישבו על ילדים למשל...יש להם יכולת למידה מטורפת. כאשר אנחנו מסבירים להם איך לשחק משחק מסוים, כל מה שהם רוצים זה להתחיל כבר לשחק. לעומת זאת, כאשר מסבירים לאנשים מבוגרים משחק מסוים, כל מה שהם רוצים זה קודם כל להבין. עלינו לחזור להיות יותר ילדים...
- החלטה נחרצת- בהמשך למה שכתבתי קודם בנושא של הכוונה שאיתה אנחנו באים אל התפתחות אישית, חשוב לי לציין את הגורם שסוגר את המעגל הזה מהצד השני שלו. אם הכוונה או התכלית זה הגורם הראשוני שמלווה אתכם עוד לפני שהגעתם לסדנה שלי לצורך הדוגמא, אז החלטה נחרצת זה מה שצריך להתרחש בתוככם ברגעי הסיום של הסדנה. ההחלטה שאומרת: "כשאני יוצא מהדלת הזאת, החיים שלי הולכים להיראות אחרת מעכשיו וזה תלוי בי. אני הולך לשנות את החיים שלי, אני בוחר בדרך חדשה"....מה שמביא אותי לגורם נוסף, אחרון לבינתיים, שנקרא אחריות.
- אחריות מלאה- עלינו לקחת אחריות מלאה על התוצאות שלנו. זה מה שיאלץ אותנו לקחת אחריות על היישום של מה שלמדנו.
אלו הם הגורמים העיקריים (על קצה המזלג) שיקבעו האם אנחנו ניישם את מה שלמדנו או לא. הגורמים האלה הם כמו כפתורים כאלה שעלינו ללחוץ עליהם ולוודא שהם דולקים באותם רגעים שבהם אנחנו נחשפים לידע מהסוג של התפתחות אישית, בין אם זה ספר, סדנה או סמינר.
אשמח לקבל את התגובות שלכם כאן למטה.
בהצלחה!
יואב זילכהאהבתם את המאמר? שתפו את האנשים היקרים לכם.
רוצים ליהנות ממאמרים, טיפים, סרטונים ותכנים מעוררי השראה וגם לקבל במתנה את ה"פורמולה" שתגלה לכם מהם 6 המרכיבים הקריטיים להצלחה שלכם בחיים? לחצו כאן עכשיו!
|
|
תגיות המאמר: מידע, שינוי, ידע, הצלחה, אימון עסקי, התפתחות אישית, אינפורמציה, תוצאות, מנטור, הישגים, טרנספורמציה, להצליח, יואב זילכה
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
אודות כותב המאמר:
לחיי ההצלחה שלך! יואב זילכה
יואב זילכה הוא מייסד Mentor Me ומדריך אנשים לצמיחה רוחנית כבסיס להצלחה בחיים ובעסקים ולחיים עשירים בכל המובנים!
אהבתם את המאמר? שתפו את האנשים היקרים לכם. רוצים ליהנות מתכנים, מכלים ומסרטונים מעוררי השראה וגם לקבל במתנה את "המדריך לטרנספורמציה" שיאפשר לכם לגלות מה באמת עוצר אתכם ולהמריא לדרך חדשה בחייכם? לחצו כאן עכשיו
|
|
|
|
|
|
|
|
|
מאמרים נוספים מאת יואב זילכה
לפני מספר ימים, בעודי יורד מהבניין בו אני גר בדרכי לפגישה, התחלתי לשמוע צעקות במורד הרחוב. אישה אחת צרחה על איש אחד שחנה את רכבו באחת החניות הקרובות לבניין שלה. היא השליכה עליו את כל הקללות האפשריות ואפילו בשלב מסוים היא אמרה לו שאם הוא לא מפנה את האוטו שלו מיד, היא תבעט לו בביצים. מהיכרות שטחית ביותר של האישה הזו, לדעתי אין לה אפילו רכב. מה גם שהחניה בה האיש חנה, אינה חניה שמורה של אף אחד!
|
בסוף המאמר הקודם ("מתי בפעם האחרונה בכית מהתרגשות חיובית?") הבטחתי לתת לכם תהליך פשוט שיסייע לכם לגלות מהן 5 התשוקות הגדולות ביותר שלכם. אז הנה אני עומד בהבטחה שלי...אני רוצה לחשוף בפניכם 3 שלבים פשוטים שיאפשרו לכם לצלול פנימה אל תוך הלב ולהבין מה אתם באמת רוצים מהחיים.
|
צפייה בטלוויזיה נחשבת לפעילות די נדירה בחיי, אלא אם כן מדובר בסרטים מעוררי השראה או בתוכניות ערכיות שניתן ללמוד מהן דבר או שניים. לאחרונה, מצאתי את עצמי עומד ומזיל דמעות בעודי צופה בילדים קטנים שמוציאים מעצמם קולות גדולים בבית הספר למוסיקה. איך אפשר שלא? אני לא יודע מה איתכם, אבל הלב שלי לא יכול לעמוד בפני כישרון טהור ותמימות של ילד שמבחינתו "הכל אפשרי" זה לא רק סיסמא או קלישאה.
|
בטח כבר שמעתם אותי יותר מפעם אחת מדבר על החשיבות של השראה בחיינו. היום בחרתי לכתוב לכם על אחד ההרגלים האהובים עליי, הרגל שזיהיתי אותו אצל הרבה אנשים מצליחים. הרגל חשוב שיכול להצית את ליבנו בכל פעם מחדש ולעורר בנו את ההשראה לה אנחנו זקוקים בעקביות. ההרגל הזה נקרא "שיחות משמעותיות" והוא התבהר לי מאוד כאשר יום אחד נתקלתי במשפט הבא: "מוחות קטנים מדברים על אנשים, מוחות ממוצעים מדברים על אירועים, מוחות גדולים משוחחים על רעיונות".
|
כשהייתי בן 16 גיליתי תופעה מדהימה בעת שביליתי שעות רבות בעבודתי כאורז בסופרמרקט. כן כן, זו הייתה אחת העבודות הראשונות שלי. 3 פעמים בשבוע, לאחר שהלימודים הסתיימו, הייתי נוסע לסופרמרקט (שעד היום נמצא ברחוב ארלוזורוב בתל אביב), עומד ליד הקופאית ואורז לאנשים את המצרכים שלהם בשקיות. בהתחלה שנאתי את העבודה הזו, הגעתי מהר מאוד למסקנה שלאנשים יש הרבה הערות וזה כלל לא משנה על מה. אבל זו לא הייתה התופעה המדהימה שגיליתי...
|
אתגרי החיים לא פוסחים על אף אחד. זאת למרות שאנחנו מאוד אוהבים להפוך אותם לבעיות אישיות ומיוחדות שיש רק לנו (זה עושה טוב לאגו שלנו). אבל המציאות היא שבמוקדם או במאוחר, כל אחד מאיתנו נאלץ להתמודד עם אתגרים מסוימים: אתגרים פיננסיים, אתגרים בריאותיים, אתגרים במערכות יחסים ועוד. אחת השאלות הפופולאריות ביותר של כל אותם אנשים יקרים שעולים על המסלול של צמיחה רוחנית, היא: "איך אפשר למצוא שלווה פנימית ולהישאר עם שלווה, תוך כדי התמודדות עם אתגרי החיים?"
|
לפני מספר חודשים צפיתי בסרטון קצרצר של אחד המורים הרוחניים שהשפעתם עליי הייתה הגדולה והמשמעותית ביותר – אקהרט טול. בסרטון הזה רואים את אקהרט מקבל שאלה בכתב ממישהו שנחשף לתכנים שלו. השאלה הייתה: "איך זה מרגיש להיות אקהרט טול?" (במילים אחרות: כאדם מואר, כיצד אתה חווה את עצמך?). תשובתו החלה בכך שזה מאוד קשה לתאר מכיוון שאין יותר מדי מה לתאר. "יש פשוט תחושה של הכרה חובקת כל, איזשהו מרחב של מודעות, חלל...ישנה זהות חיצונית (צורה), אבל היא בפריפריה". ואז הוא סיים עם משפט שלדעתי ממחיש יותר מהכל את הת...
|
מאמרים נוספים בנושא אימון עסקי
ייעוץ אסטרטגי הוא חובה לכל בעל עסק או דורש עבודה. בצורה הזו ניתן להגיע לתוצאות מיטביות ולהשגת יעדים ביעילות.
|
מי שאחראי על התוצאות העסקיות שלנו זה אנחנו.
יש לנו 100% אחריות על התוצאות שלנו.
|
ה-well-being שלנו כולל תזונה, שינה, פעילות גופנית, בריאות, יחסים ופנאי.
הוא משפיע בצורה ניכרת על העבודה שלנו.
|
איך למקסם את ההצלחה שלכם במכירות בעזרת 2 כלים חשובים:
הקשבה יוצאת דופן ובחירת הוויות.
|
גם אתם מרגישים פער בין המקצועיות שלכם לבין מה שאתם מרוויחים?
כל הזמן חיים במתח שלא תצליחו? שלא תקודמו בעבודה?
מפחדים להיכשל? לא מרגישים בטוחים בעצמכם?
הגיע הזמן לשחרר את מה שמעכב אתכם. התחילו לצמוח.
|
אם אתם מאלו שמחפשים ללמוד משהו בשביל להפוך אותו למקצוע יש לכם לא מעט אופציות. אתם יכולים ללמוד לתואר ראשון ויכולים לעשות קורס קצר, ומגוון הקורסים הינו עצום. קורס מכירות הוא אחד מאותם קורסים, קורס שבסופו יש מקצוע ביד ובעיקר לא מעט עבודה. קורס מכירות הוא קורס המשלב המון יידע ושיטות עבודה וגם לא מעט פסיכולוגיה של הלקוח. יש לא מעט מכללות שמאפשרות ללמוד קורס כזה ואתם צריכים בסופו של דבר ללכת אל זו שהבוגרים שלה הצליחו למצוא עבודה טובה ובעיקר מרוויחים טוב מהתחום.
|
חג האביב מביא עמו תחושות של התחדשות והתרעננות במישור האישי. במאמר הקודם הצגנו בפניכם מה קורה במוחנו במהלך תהליך היצירתיות ואת הרשתות המוחיות שמופעלות בעת עיסוק בפתרון בעיות יצירתי. במאמר זה, כפי שהבטחנו, נציג בפניכם מדריך פשוט, הכולל 6 הנחיות פשוטות להגברת יצירתיות ועידוד החדשנות בארגונכם
|
|
|
|
|