חפש מאמרים:
שלום אורח
25.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

3 תכסיסים עיקריים שבאמצעותם האגו שלנו מחבל לנו בשיווק

מאת: יואב זילכהאימון עסקי28/11/2011977 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
‏יום רביעי 20 ביולי 2011

אימון עסקי

3 תכסיסים עיקריים שבאמצעותם האגו שלנו מחבל לנו בשיווק
אל תיתנו לכותרת המאמר (או לקטגורית "אימון עסקי" אליה הוא משויך) להטעות אתכם...המאמר הזה יעניק לכם תועלת רבה גם אם אין לכם עסק. יצירת מודעות לדרכי הפעולה של האגו שלנו, היא צעד חשוב בדרך לחיים ללא אגו. זה מאפשר לנו לזהות מאיפה אנחנו באים לכל סיטואציה ולדעת מי כרגע הקברניט של ספינת החיים שלנו- אנחנו או האגו שלנו? אני רוצה להציג בפניכם שלושה תכסיסיים עיקריים שבאמצעותם האגו שלנו מחבל לנו בשיווק ובהצלחת העסק שלנו. אבל לפני כן, אולי כדאי שאגדיר מה זה אגו.
מי שעושה עבודה רוחנית מבין שהאגו שלנו הוא למעשה הזדהות עם המחשבות שלנו. האגו הזה נוצר כתוצאה מכך שאנחנו מאמינים לכל מחשבה שעולה לנו בראש ואנחנו שואבים את תחושת העצמי שלנו ממה שהמוח שלנו אומר לנו. במצב הזה אין לנו שום מרחב פנימי ומאחר ואנחנו לא יכולים להתבונן באגו שלנו, אנחנו לא מסוגלים להבחין בכך שאנחנו זה לא האגו שלנו.
התכסיס הראשון השיווק למעשה הוא תהליך של יצירת ערך נתפס עבור הלקוחות שלנו, לשם יצירת ערך עבור העסק שלנו. מהמשפט הזה אנחנו מבינים שני דברים מאוד חשובים: 1.       ערך נתפס = מה שנחשב כערך בעיני הלקוחות ולא בעיניים שלנו. מה שהם מעריכים ולא מה שאנחנו מעריכים. 2.       כל עוד אנחנו לא באמת יודעים מה הם מעריכים ותופסים כערך, השיווק שלנו לא עובד כראוי.
איך זה קשור לאגו שלנו? ומהו בעצם התכסיס שמעכב את ההצלחה שלנו? ברגע שאנחנו מבינים שמשהו בשיווק שלנו לא עובד, זה הדבר הראשון שעלינו לבדוק- האם אנחנו באמת נותנים ללקוחות שלנו את הערך הנתפס שהם מחפשים. לאגו שלנו מאוד קשה עם הבדיקה הזו ואפילו עם המחשבה הזו. אנחנו פתאום חושבים לעצמנו: "אני לא נותן ערך?" , "איך זה ייתכן? יש לי שירות מדהים, מוצר מדהים....אני עובד קשה בשביל הלקוחות, איך זה יכול להיות?".
האגו מתחיל לחשוב לעצמו: "אולי אני חסר ערך" ומאחר והוא לא רוצה להרגיש חסר ערך, הוא לא יאפשר לנו לעשות את הצעד הראשון, הבריא והנכון שעלינו לעשות במצב הזה? פשוט לשאול את הלקוחות מה הם מעריכים! זה התכסיס הראשון שבאמצעותו האגו שלנו מחבל לנו בשיווק ובבסיס להצלחת העסק.
התכסיס השני הסדר של התכסיסים פחות חשוב, מכיוון שבסופו של דבר התכסיסים האלה מתחברים זה לזה וקשורים זה לזה. התכסיס השני עומד מאחורי העובדה שכאשר אנחנו מנוהלים על ידי האגו שלנו, אנחנו בהכרח מרוכזים בעצמנו ורואים את האחר כגוף נפרד מאיתנו. איפה הבעיה? הבעיה היא שאדם שמרוכז בעצמו לא יכול להצליח בעסקים ובחיים במובן של הצלחה אמיתית לאורך זמן.
מדוע? מכיוון שהבסיס הקיומי של כל עסק זה הלקוחות שלו. אם אין למי לתת שירות, העסק אינו קיים! אם כך, איך יכול אותו בעל עסק להצליח אם הוא לא שם את טובת הלקוחות במרכז? שכן, אחרת הוא לא מתייחס לבסיס הקיום של העסק, הלקוחות לא נמצאים בתשומת הלב שלו. ואם הוא רואה אותם כגוף נפרד אחר ושונה ממנו, זה מוביל למצב שלא אכפת לו מהם. ואם לא אכפת לו מהם, הוא יתחיל לעשות עסקאות מפוקפקות שבהן הוא רואה רק את טובתו האישית ואז הוא ימצא את עצמו מהר מחוץ לעולם העסקים. ואיך זה קשור לשיווק? פשוט מאוד- שיווק זה הפונקציה החשובה ביותר של העסק שלנו. על זה העסק קם או נופל.
התכסיס השלישי פונקצית השיווק של העסק שלנו מצריכה מאיתנו להיות בתהליך של איתור ערוצי השיווק הממירים ביותר. כלומר, הערוצים האפקטיביים ביותר להמרת לקוחות פוטנציאליים ללקוחות משלמים ולאחר מכן ללקוחות קבועים. חלק בלתי נפרד מהתהליך השיווקי הוא התהליך של ניסוי וטעייה עד למציאת נוסחאות שהוכחו כמוצלחות על בסיס של מדידה עובדתית. במילים אחרות, זה תהליך שמצריך מאיתנו לעשות, להיכשל, לתקן, לשפר, וכן שוב ושוב עד שאנחנו מצליחים.
וכאן מגיע התכסיס...לאגו שלנו יש מנגנון שמקשה עלינו להקשיב באמת ולהודות שמשהו לא עבד, על מנת שנוכל לעשות את זה אחרת בפעם הבאה. האגו גורם לנו כל הזמן לחפש את עצמנו בדברים חיצוניים ולהזדהות איתם. זה יכול להיות שירות או מוצר מסוים, תוכנית פעולה מסוימת, דרך מסוימת שלפיה אנחנו מאמינים שהדברים צריכים להיעשות או להיות ואפילו העסק שלנו בפני עצמו או השם לו... ברגע שאנחנו מחפשים את עצמנו בדברים החיצוניים האלה, אנחנו מתחילים להיאחז בהם מכיוון שהם חלק מאיתנו. על פי דרך החשיבה של האגו, אם נאבד את הדברים האלה, אנחנו מאבדים חלק מעצמנו.
למרות שישנם חוקים בסיסיים שלעולם לא ישתנו, עולם השיווק ודרכי השיווק משתנים כל הזמן ואחד הגורמים החשובים להצלחה של העסק שלנו זה היכולת שלנו להיות כל הזמן עם האצבע על הדופק ולהבין מה קורה בעולם השיווק- מה עובד? מה לא עובד? וכו'...אבל כאן שוב, האגו מחבל לנו בשיווק כי הוא לא נותן לנו לשחרר את האחיזה שלנו מהדברים שלא עבדנו לנו. על ידי כך שהוא מונע מאיתנו להקשיב באמת למשובים, לטעות, להיכשל ולתקן, הוא למעשה מונע מאיתנו להצליח.
לאגו יש לא מעט תכסיסים, אך בחרתי להציג את שלושת התכסיסים האלו שהם קשורים זה אל זה, מתוך האמונה שהתכסיסים שציינתי כאן ידברו אל רבים מכם וברגע שתוכלו להבחין בך, תוכלו לשנות את זה...פתאום תהיה לכם עוד אפשרות של תגובה, פתאום תהיה חשיבה אחרת, הרגשה אחרת, פעולה אחרת, וכמובן תוצאה אחרת!
אשמח לקבל את תגובותיכם כאן למטה.
לחיי ההצלחה שלכם! יואב זילכה

אהבתם את המאמר? שתפו את האנשים היקרים לכם.

רוצים ליהנות ממאמרים, טיפים, סרטונים ותכנים מעוררי השראה וגם לקבל במתנה את ה"פורמולה"  שתגלה לכם מהם 6 המרכיבים הקריטיים להצלחה שלכם בחיים? לחצו כאן עכשיו!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

לחיי ההצלחה שלך! יואב זילכה

יואב זילכה הוא מייסד Mentor Me ומדריך אנשים לצמיחה רוחנית כבסיס להצלחה בחיים ובעסקים ולחיים עשירים בכל המובנים!

אהבתם את המאמר? שתפו את האנשים היקרים לכם.
רוצים ליהנות מתכנים, מכלים ומסרטונים מעוררי השראה וגם לקבל במתנה את "המדריך לטרנספורמציה" שיאפשר לכם לגלות מה באמת עוצר אתכם ולהמריא לדרך חדשה בחייכם? לחצו כאן עכשיו

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יואב זילכה

מאת: יואב זילכהאימון לאיכות חיים04/02/131376 צפיות
לפני מספר ימים, בעודי יורד מהבניין בו אני גר בדרכי לפגישה, התחלתי לשמוע צעקות במורד הרחוב. אישה אחת צרחה על איש אחד שחנה את רכבו באחת החניות הקרובות לבניין שלה. היא השליכה עליו את כל הקללות האפשריות ואפילו בשלב מסוים היא אמרה לו שאם הוא לא מפנה את האוטו שלו מיד, היא תבעט לו בביצים. מהיכרות שטחית ביותר של האישה הזו, לדעתי אין לה אפילו רכב. מה גם שהחניה בה האיש חנה, אינה חניה שמורה של אף אחד!

מאת: יואב זילכהאימון לאיכות חיים04/02/131517 צפיות
בסוף המאמר הקודם ("מתי בפעם האחרונה בכית מהתרגשות חיובית?") הבטחתי לתת לכם תהליך פשוט שיסייע לכם לגלות מהן 5 התשוקות הגדולות ביותר שלכם. אז הנה אני עומד בהבטחה שלי...אני רוצה לחשוף בפניכם 3 שלבים פשוטים שיאפשרו לכם לצלול פנימה אל תוך הלב ולהבין מה אתם באמת רוצים מהחיים.

מאת: יואב זילכהאימון לאיכות חיים04/02/131319 צפיות
צפייה בטלוויזיה נחשבת לפעילות די נדירה בחיי, אלא אם כן מדובר בסרטים מעוררי השראה או בתוכניות ערכיות שניתן ללמוד מהן דבר או שניים. לאחרונה, מצאתי את עצמי עומד ומזיל דמעות בעודי צופה בילדים קטנים שמוציאים מעצמם קולות גדולים בבית הספר למוסיקה. איך אפשר שלא? אני לא יודע מה איתכם, אבל הלב שלי לא יכול לעמוד בפני כישרון טהור ותמימות של ילד שמבחינתו "הכל אפשרי" זה לא רק סיסמא או קלישאה.

מאת: יואב זילכהאימון לאיכות חיים04/02/131393 צפיות
בטח כבר שמעתם אותי יותר מפעם אחת מדבר על החשיבות של השראה בחיינו. היום בחרתי לכתוב לכם על אחד ההרגלים האהובים עליי, הרגל שזיהיתי אותו אצל הרבה אנשים מצליחים. הרגל חשוב שיכול להצית את ליבנו בכל פעם מחדש ולעורר בנו את ההשראה לה אנחנו זקוקים בעקביות. ההרגל הזה נקרא "שיחות משמעותיות" והוא התבהר לי מאוד כאשר יום אחד נתקלתי במשפט הבא: "מוחות קטנים מדברים על אנשים, מוחות ממוצעים מדברים על אירועים, מוחות גדולים משוחחים על רעיונות".

מאת: יואב זילכההארה04/02/132191 צפיות
כשהייתי בן 16 גיליתי תופעה מדהימה בעת שביליתי שעות רבות בעבודתי כאורז בסופרמרקט. כן כן, זו הייתה אחת העבודות הראשונות שלי. 3 פעמים בשבוע, לאחר שהלימודים הסתיימו, הייתי נוסע לסופרמרקט (שעד היום נמצא ברחוב ארלוזורוב בתל אביב), עומד ליד הקופאית ואורז לאנשים את המצרכים שלהם בשקיות. בהתחלה שנאתי את העבודה הזו, הגעתי מהר מאוד למסקנה שלאנשים יש הרבה הערות וזה כלל לא משנה על מה. אבל זו לא הייתה התופעה המדהימה שגיליתי...

מאת: יואב זילכהאימון לרוחניות04/02/131455 צפיות
אתגרי החיים לא פוסחים על אף אחד. זאת למרות שאנחנו מאוד אוהבים להפוך אותם לבעיות אישיות ומיוחדות שיש רק לנו (זה עושה טוב לאגו שלנו). אבל המציאות היא שבמוקדם או במאוחר, כל אחד מאיתנו נאלץ להתמודד עם אתגרים מסוימים: אתגרים פיננסיים, אתגרים בריאותיים, אתגרים במערכות יחסים ועוד. אחת השאלות הפופולאריות ביותר של כל אותם אנשים יקרים שעולים על המסלול של צמיחה רוחנית, היא: "איך אפשר למצוא שלווה פנימית ולהישאר עם שלווה, תוך כדי התמודדות עם אתגרי החיים?"

מאת: יואב זילכהאימון לאיכות חיים04/02/131263 צפיות
לפני מספר חודשים צפיתי בסרטון קצרצר של אחד המורים הרוחניים שהשפעתם עליי הייתה הגדולה והמשמעותית ביותר – אקהרט טול. בסרטון הזה רואים את אקהרט מקבל שאלה בכתב ממישהו שנחשף לתכנים שלו. השאלה הייתה: "איך זה מרגיש להיות אקהרט טול?" (במילים אחרות: כאדם מואר, כיצד אתה חווה את עצמך?). תשובתו החלה בכך שזה מאוד קשה לתאר מכיוון שאין יותר מדי מה לתאר. "יש פשוט תחושה של הכרה חובקת כל, איזשהו מרחב של מודעות, חלל...ישנה זהות חיצונית (צורה), אבל היא בפריפריה". ואז הוא סיים עם משפט שלדעתי ממחיש יותר מהכל את הת...

מאמרים נוספים בנושא אימון עסקי

מאת: ניר שגבאימון עסקי24/11/193712 צפיות
ייעוץ אסטרטגי הוא חובה לכל בעל עסק או דורש עבודה. בצורה הזו ניתן להגיע לתוצאות מיטביות ולהשגת יעדים ביעילות.

מאת: ירון שוראימון עסקי14/08/173856 צפיות
מי שאחראי על התוצאות העסקיות שלנו זה אנחנו. יש לנו 100% אחריות על התוצאות שלנו.

מאת: ירון שוראימון עסקי07/08/173887 צפיות
ה-well-being שלנו כולל תזונה, שינה, פעילות גופנית, בריאות, יחסים ופנאי. הוא משפיע בצורה ניכרת על העבודה שלנו.

מאת: ירון שוראימון עסקי28/06/174246 צפיות
איך למקסם את ההצלחה שלכם במכירות בעזרת 2 כלים חשובים: הקשבה יוצאת דופן ובחירת הוויות.

מאת: ירון שוראימון עסקי11/12/162739 צפיות
גם אתם מרגישים פער בין המקצועיות שלכם לבין מה שאתם מרוויחים? כל הזמן חיים במתח שלא תצליחו? שלא תקודמו בעבודה? מפחדים להיכשל? לא מרגישים בטוחים בעצמכם? הגיע הזמן לשחרר את מה שמעכב אתכם. התחילו לצמוח.

מאת: מגניב אימון עסקי10/08/163159 צפיות
אם אתם מאלו שמחפשים ללמוד משהו בשביל להפוך אותו למקצוע יש לכם לא מעט אופציות. אתם יכולים ללמוד לתואר ראשון ויכולים לעשות קורס קצר, ומגוון הקורסים הינו עצום. קורס מכירות הוא אחד מאותם קורסים, קורס שבסופו יש מקצוע ביד ובעיקר לא מעט עבודה. קורס מכירות הוא קורס המשלב המון יידע ושיטות עבודה וגם לא מעט פסיכולוגיה של הלקוח. יש לא מעט מכללות שמאפשרות ללמוד קורס כזה ואתם צריכים בסופו של דבר ללכת אל זו שהבוגרים שלה הצליחו למצוא עבודה טובה ובעיקר מרוויחים טוב מהתחום.

מאת: אילה פינקוייסאימון עסקי20/04/162709 צפיות
חג האביב מביא עמו תחושות של התחדשות והתרעננות במישור האישי. במאמר הקודם הצגנו בפניכם מה קורה במוחנו במהלך תהליך היצירתיות ואת הרשתות המוחיות שמופעלות בעת עיסוק בפתרון בעיות יצירתי. במאמר זה, כפי שהבטחנו, נציג בפניכם מדריך פשוט, הכולל 6 הנחיות פשוטות להגברת יצירתיות ועידוד החדשנות בארגונכם

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica