אנשים המתחילים תהליך חיפוש עבודה בדרך כלל נכנסים היישר לאתרי דרושים ובנתיים הרשתות החברתיות הפופולריות הופכות לנפוצות ויעילות יותר ויותר ככלי לחיפוש עבודה הזמין לכל אחד. אך צריך ללמוד כיצד לנצל את הרשתות החברתיות לחיפוש עבודה, קידום עצמי נטוורקינג ויצירת קשרים בצורה היעילה ביותר.
אחרי הכל, בעידן המודרני, הפרופילים האישיים ברשתות החברתיות הופכים להיות הכרטיס הביקור החזק ביותר שלנו.
איך בונים פרופיל מקצועי בחיפוש עבודה ברשתות חברתיות?
כשאתם מתחילים בתהליך חיפוש עבודה, מומלץ להירשם לרשתות החברתיות הנפוצות ביותר בתחום זה, כגון: LinkedIn, Cafe de Marker וכמובן, הפייסבוק. עצם נוכחותכם ברשתות חברתיות אלו, יקדמו וידחפו אתכם לקראת תהליך חיפוש עבודה מוצלח.
בעת בניית הפרופיל, חשבו כל הזמן על כך שמעסיקים המחפשים עובדים חדשים ברשתות חברתיות, רוצים לקבל כמה שיותר מידע על המועמד ולהתרשם ממנו באופן מקיף. הפרופיל הוא כרטיס הביקור שלכם, לכן כדאי לנסות ולייצג את עצמכם בצורה מקצועית ביותר.
בעת חיפוש עבודה ברשתות חברתיות, תכללו בפרופיל פרטים על ניסיון תעסוקתי וידע מקצועי, השכלה, תעודות ומקומות עבודה.
שימו לב, שכל פרט שתבחרו לשתף, ישחק לטובתכם – כמה שיותר פרטים שתוסיפו, יהפכו את הפרופיל שלכם לאטרקטיבי יותר ויותר. הוסיפו תמונה המייצגת אתכם באופן מקצועי, אך אין צורך להגזים בתמונה עם חליפה ועניבה וגם לא בתמונה חושפנית – מצאו תמונה יפה ומכובדת שלכם.
קשרים ונטוורקינג ברשתות חברתיות
כשנרשמים לרשתות חברתיות ומתחילים לפעול בהן, נוטים לשכוח שנרשמתם כדי ליצור קשרים ולחפש עבודה. אל תשכחו שהרשתות החברתיות נועדו, בין השאר, לצרכים אלו – יצירת קשרים וחיפוש עבודה. לכן, יש לשים לב לעדכוני הסטטוסים למיניהם שאתם מפרסמים. אל תפרסמו תכנים שלא ראוי שהמעסיקים שלכם לעתיד יראו.
נסו לכתוב עדכונים המשקפים את הידע המקצועי שלכם, מאמרים מעניינים, פוסטים מבלוגים מקצועיים וכדומה. השתתפו בקבוצות דיון ופורומים בנושא המקצועי בו אתם מתמחים, כך, כאשר יחפשו את שמכם במנועי חיפוש, יוכלו לראות הרבה תכנים שנכתבו על ידך.
חשוב מאוד לשים לב להגדרות הפרטיות של הפרופיל שלכם ברשתות החברתיות השונות. אם אינכם רוצים לשתף את כל העולם בפרופיל שלכם, הגדירו הגדרות פרטיות יותר מחמירות, כך שפרופילכם ייחשף רק בפני מי שתבחרו לחשוף אותו. חיפוש עבודה ברשתות החברתיות העסקיות (כגון: LinkedIn), מומלץ להשאיר את הפרופיל פתוח על מנת שיוכלו למצוא אתכם ולקרוא את כרטיס הביקור שלכם.
לסיכום, חיפוש עבודה ברשתות חברתיות לא אמור להיות מסובך; חפשו אנשים שעבדו איתכם בעבר ויוכלו להמליץ עליכם בעתיד או לחילופין, לעזור לכם למצוא עבודה. צרו קשרים עם אנשים שיכולים למנף אתכם ולעזור לכם בכל הנוגע לתחום העיסוק. עצה שלנו – שאלו את חבריכם לרשת החברתית אם מישהו שמע על משרה פנויה – אולי המשרה הבאה מחכה לכם מעבר לפינה.