בעבר על מנת להציג את העסק שלנו בפני לקוחות חדשים היינו מציגים כרטיסי ביקור ואז מתחילים לדבר על העסק ולהסביר מה אנחנו עושים. ישנם בעלי מקצוע שיכולים להסביר על העסק שלהם במילה אחת וישנם בעלי עסקים שגם שעה לא תספיק להם על מנת להסביר מה הם עושים. בכל מקרה כרטיס הביקור הוא נקודת ההתחלה להסבר על העסק שלנו ולהצגתו.
בעידן בו הנייר המודפס והיכולת לדבר הוא כלי התקשורת המרכזי כרטיסי ביקור הם דרך נהדרת להציג את עצמנו לפתוח שיחה על עיסוקינו. היום חל שינוי גדול ונכנס מדיום חדש שלא קשור לנייר מודפס או לשפב וורבלית וזהו עולם המחשבים ואינטרנט. היום באפשרותינו לתת כתובת של אתר האינטרנט שלנו שגם הוא משמש ככרטיס ביקור לעסק שלנו.
כרטיסי ביקור כבר לא חייבים להיות מודפסים על גבי נייר. אתרי אינטרנט של חברות ועסקים לעיתים מחליפים את כרטיס הביקור המודפס. היתרון באתר אינטרנט מול כרטיסי ביקור הוא שבאתר אינטרנט יש לנו את כל הבמה להסביר ולהרחיב על עיסוקנו. כרטיס ביקור הוא בסך הכל דף נייר קטן עם שטח פירסום שהוא לא גדול ולכן לעיתים הוא פחות אינפורמטיבי מאתר אינטרנט. דרך האינטרנט אנחנו יכולים ליצור את אפקט התדמית והמיתוג על ידי עיצוב של אתר אינטרנט אייכותי וחדשני.
ניתן לראות אפילו משהו מעבר לכך. אנשים רבים מדפיסים על כרטיסי ביקור רק כתובת של אתר אינטרנט. כךומר על ידי פיסת הנייר של כרטיסי הביקור אנחנו שולחים את הלקוחות שלנו לאתר האינטרנט שלנו שהוא מהווה את כרטיס הביקור השני שלנו. בדרך זו אנחנו רואים שני עולמות משתלבים עולם הדפוס ועולם המחשבים.
אפשר להגיד שבעולם המודרני בו אנחנו רוצים לדעת יותר וכבר לא מאמינים בקלות כרטיס ביקור אינם מספיקים. הלקוחות שלנו רוצים יותר אינפורמציה וזקוקים לגירויים נוספים על מנת לקנות את השירותים שלנו. אפילו עיצוב של כרטיסי ביקור נהיה חדשני יותר.
כרטיס ביקור ללא גרפיקה או עיצוב מתוחכם כבר לא תופס. טובי המעצבים הגרפים יושבים איתנו בבית הדפוס ומנסים לעצב עבורנו כרטיסי ביקור שיספקו את התעווה של הלקוחות שלנו. העידן בו אנחנו יכולים לגשת לרשת האינטרנט להקליד במנוע החיפוש של גוגל כל מילת חיפוש ומיד לעמוד מול מליון נותני שירות כרטיסי הביקור שלנו צריכים להיות טובים יותר ומושכים יותר. כאשר פיסת נייר מעוצבת צריכה להתחרות עם אתר אינטרנט מלא עמודים ותוכן התוצאה היא שכרטיסי ביקור צריכים ללבוש צורה יפה יותר ומתוחכמת יותר. כרטיסי ביקור בעידן המודרני הם לא מה שהיו פעם. אפילו תוכנות העיצוב בהם משתמשים הם ממוחשבות. באפשרותינו לנסות להתחרות עם אתר האינטרנט על ידי עיצוב נכון של כרטיסי ביקור או להעמיד לרשותינו את שני המדיום ולדאוג שכל אחד מהם עשוי בצורה הטובה ביותר.
כרטיסי ביקור לכל מגזר בנפרד- כאשר מתחילים לחשוב לעומק, הרי כל מגזר בישראל חייב שיהיו לו כרטיסי ביקור שונים, יועץ עסקי חייב סוג אחד של כרטיסי ביקור ועסק שמוכר חנות וירטואלית חייב סוג אחר לגמרי של כרטיסי ביקור. זה הכול עניין של תדמית נכונה באינטרנט.