מנהיגות מוגדרת כהתנהגות חברתית של אדם או קבוצה שגורמת לשאר הקבוצה להגשים את מטרותיה, הגדרה נוספת למנהיגות היא יצירת דרך לאנשים אחרים לגרום לפריצות דרך.
כדי שארגונים יוכלו להפיק תוצאות עליהם לגרום לפריצות דרך, כדי לאפשר פריצות דרך ארגונים צריכים לספק תשתית מנהיגותית שתאפשר לכל אחד מעובדי האירגון להגיע לפריצות דרך שביחד יביאו לפריצת דרך אירגונית.
מרבית המנהלים במרבית האירגונים ממלאים תפקיד של מנהלים ולא של מנהיגים, המנהל עוקב אחרי ביצוע המטלות ומשמש כסמכות מקצועית שעל פיה יקום דבר, ניתן לומר שהמנהל משמש כיועץ מקצועי ופקיד בכיר אבל לא כמנהיג. הסיבות להתנהגות זאת הן רבות ולמרות שמרבית המנהלים לא יודו בזה הם חוששים שהתפתחות מהירה של עובדיהם תסכן את מעמדם וחלק מהמנהלים חוששים מאובדן שליטה.
שיטת ניהול כזאת מגבילה את יכולת האירגון לצמוח ליכולתו של המנהל להכיל ובדרך כלל לא ממצה את מלוא היכולת של העובדים.
אבני היסוד של אימון קו-אקטיבי
אבן היסוד בתפישת אימון אישי קו-אקטיבי היא שהמתאמן הוא אדם שלם ויצירתי ותפקיד המאמן הוא להוביל אותו להישגים בחייו, תפישת עולם כזאת בתוך אירגון כלפי העובדים והמנהלים מתווה דרך פעולה יצירתית עבור האירגון שתורמת להתפתחותו ולשיפור מתמיד בביצועיו.
מידת המעורבות והאחריות שאדם מקבל על פעולה מסוימת קובעת את נקודת מבטו והפעולות שינקוט, כלומר, כאשר מנהל מערב את עובדיו במערכת השיקולים ומאציל עליהם אחריות הם יפעלו בצורה יצירתית ואפקטיבית יותר מאשר אותם עובדים שמקבלים הנחיות. כאשר מנהל מאציל על עובדיו אחריות ומשדר להם אמון ביכולותיהם העובדים אינם מאכזבים ומוציאים יותר מעצמם.
ההיפך גם נכון, ככל שצפיות המנהל מעובד הן נמוכות כך העובד יהיה פחות אפקטיבי, כאשר מדובר על עובדים בעלי ביצועים נמוכים נוצר כאן כדור שלג שפוגע באירגון ובעובד.
ניתן לומר שמנהל שפועל כלפי כפיפיו בדרך דומה לזו שמאמן אישי קו-אקטיבי פועל עם מתאמניו יוכל להוביל את אירגונו לפריצות דרך.
השפעה אירגונית של מנהל כמאמן קו-אקטיבי
בנוסף להשפעת שיטות האימון הקו-אקטיבי על יצירתיות העובדים האירגון מפיק רווחים נוספים מהטמעת הכלים האימוניים שכוללים שיפור בתקשורת בין אישית, יצירת הקשבה לא שיפוטית ושיטות חדשות ללמוד ולהעריך את מה שקורה באירגון. כלים אלו מעלים את יעילות המנהלים והעובדים ומאפשרים לאירגון להשיג מטרות שנחשבו כבלתי אפשריות