בכל מקום אליו נפנה את המבט שלנו בתוככי הערים נגלה לפחות שלט אחד. זה יכול להיות שילוט חוצות ענק, או שלטי פרסום מוארים ברחובות, כרזה בתחנת האוטובוס או אפילו כיתוב פשוט של "כניסה", "יציאה" או הכוונה כלשהו – ואפילו מספור של הבתים ברחוב או תמרורי אזהרה. על אף שעל חלק מאלו איננו כלל חושבים כשילוט (בדרך כלל יש לנו הרגשה שהכוונה לפרסומות ופחות למספרי בתים), הרי שכל אלו נופלים תחת אותה קטגוריה. כך אפילו גם אותם שלטי פנים בתוככי קניון המעידים על שמה של חנות כזו או אחרת, ואפילו אותיות תלת ממדיות ענקיות התלויות על קיר ומאירות אלינו את אותו מסר שהמציב שלהן רצה להעביר.
מה בעצם משותף לכל המבחר והמגוון הרחב הזה? שהלא לכל אחד מטרותיו משלו – פרסום, הכוונה, אזהרה, העברת מידע אינפורמטיבי וכו'. גם החומרים מהם עשויים שלטים אלו אינם אחד הם – ישנו שילוט פח, אותיות תלת ממדיות לרוב עשויות תיבות פרספקס בלוויית תאורה פנימית ועוד ועוד. גם המוארים מביניהם ניזונים מדרכי תאורה שונות ומגוונות.
המשותף, אם כך, הינו זה – שילוט נועד קודם כל כדי להיראות, באשר תהיה המטרה שלו. עליו להעביר את המסר באשר יהיה בצורה מהירה, קצרה ומובחנת בקלות.
איך עושים את זה? איך גורמים לשילוט להיראות?
יש כמה פרמטרים חשובים שיש להתחשב בהם כדי ליצור שילוט בעל נראות טובה:
עיצוב – עיצוב קולע וחכם יעביר מסר מהיר. גם בשלטי מספרים של בניין יש חשיבות לעיצוב, על אף שנראה לנו כי הם בנאליים. אך הבחירה בצבעים מנוגדים של שחור על לבן או לבן על כחול כהה מבליטה את המסר וגורמת לו להיות מובחן וברור.
מיקום – המיקום של השילוט הוא חשוב ביותר. מיקום שאינו נכון או לא בולט מספיק יוריד מהאפקטיביות של השלט. הבחירה במיקום הנכון היא לא רק שאלה של איפה רואים, אלא גם של מי רואה. למשל, פרסום על תכשיטי יוקרה לא יועיל כלל וכלל אם יוצב בשכונה של אנשים קשיי יום, שסוג המוצר הזה אינו רלוונטי להם כלל.
איכות – שילוט פנים מטיבו הינו מוגן יותר מאשר שילוט חוץ, החשוף לפגעי מזג האוויר. אם האיכות שלו גרועה והוא נועד להיות מוצב לטווח רחוק, אזי הוא יתבלה עם הזמן, אולי יתבהר מדי בגלל קרינת השמש, וכך האפקטיביות שלו תרד. בנוסף, שילוט של שם העסק מחוצה לו שנראה דהוי ועייף אינו מעיד טובות על המקום, וכך הנראות שלו אף עלולה לעבוד לרעת העסק.
תאורה – שילוט מואר בולט גם בשעות הלילה. אומנם זה מחייב הוצאות שוטפות על תאורה המגדילות את המחיר, אולם לעתים העלאת האפקטיביות הודות לתאורה אכן מצדיקה את ההשקעה.