בקרב רבים ממשתמשי האינטרנט, קיימת ההנחה שאנשי מקצוע שיופיעו בעמוד הראשון של דפ התוצאות בגודל יהיו גם הטובים או המומלצים ביותר. בין אם מדובר באינסטלטור או בעו"ד המעניק שירותי תרגום נוטריון, רבים עושים שימוש במנוע החיפוש - אולם ללא כל ידע מקדים על המניפולציות שנעשות בכדי לקדם אנשי מקצוע שמספקים תרגום נוטריוני בגוגל.
בטרם פנייה של אישורי נוטריון בגוגל, כדאי להבין ממה מורכב דף תוצאות החיפוש של גוגל. לצד תוצאות החיפוש של תרגום נוטריוני המופיע באמצע המסך, יופיע בצד המסך גם "תוצאות חיפוש ממומנות" של תרגום נוטריון - במסגרתו עסקים של אישורי נוטריוני משלמים לגוגל כסף כדי להופיע בראש הדף. לכן, תוצאות שיופיעו בקטגוריה זו לא יהיו דווקא אלה של העסקים המומלצים ביותר במסגרת אישורי נוטריון.
כצו כן, ההנחה שאתר המופיע בראש דף תוצאות החיפוש מייצגת עסק המספק תרגום נוטריוני איכותי היא שגויה. מניפולציות על מנוע החיפוש גוגל הפכו לדבר שכיח, ואפילו ההשקעה הכספית עבור הליך זה הולכת ופוחתת. לכן, מרבית האתרים שמספקים תרגום נוטריון ומופיעים בראש הרשימה הגיעו למקום זה עקב השקעת כספים מכובדת. בשוק ניתן למצוא היום מקדמי אתרים בגוגל שזהו מקצועם היחיד - לקדם עסקים של אישורי נוטריון ואחרים בגוגל.
ואולם, רבים טוענים שמשרד של תרגום נוטריון לא היה משקיע כסף בקידום בגוגל אם לא היה מצליח בתחום - בכדי להחזר את ההשקעה. הנחה זו נכונה באופן חלקי בלבד - לא תמיד קיים קשר בין מידת הצלחה לבין מידת ההשקעה. משרד עו"ד, לדוגמא, עשוי להיות פעיל ובעל הצלחה מרובה בתחום דיני הקניין הרוחני, אולם רוצה לפתוח את שירותיו גם לתחום של תרגום נוטריוני, ולכן מעדיף להשקיע בקידום פעילות זו של החברה.
לכן, בעת הפנייה אל תרגום נוטריון ומציאת אנשי מקצוע בגוגל, יש לבצע חיפוש ותחקיר מעמיק. במרבית המקרים, איש המקצוע המתאים ביותר יופיע בעמוד העשירי או התשיעי של מנוע החיפוש גוגל.