מסתבר, שיש המון בעלי מקצוע בעלי עסקים קטנים ובתחומים רבים ומגוונים, חלקם צעירים, חלקם מבוגרים שמעוניינים וזקוקים לקבל עבודות אבל לא מכירים ולא מודעים לכל אפשרויות הפרסום הקיימות היום ברשת האינטרנט.
מה עושים חלקם? יוצרים קשר עם חברה להקמת אתרים, מקימים אתר של מספר דפים וממתינים ללקוחות... יש כאלה שמתפתים להצעות פרסום "אטרקטיביות" של כל מיני אתרים מפוקפקים שמחתימים אותם על הסכם ארוך טווח, בדרך כלל לשנה.
לבעלי מקצוע ובעלי עסקים קטנים שלא ממש מבינים באינטרנט, פרסום או קידום האתר שלהם בסכומים שנעים סביב 300-500 שקל בחודש נשמע מפתה. בעלי מקצוע שעושים עסקאות כאלה יבינו בתום השנה הראשונה שעבדו עליהם, אחרי שלא קיבלו אפילו טלפון אחד במשך השנה (מבוסס על מקרים אמיתיים).
אז אילו אפשרויות אטרקטיביות יכולות להיות עבור בעל מקצוע כדי שיוכל לקבל עבודה באופן סדיר?
ניקח לדוגמא תחום של פיקוח בניה. מפקח בניה שעובד לבד ואין לו תקציב גבוה לפרסום. אם הוא יבחר לדוגמא לקדם את אתר האינטרנט שלו בקידום אתרים seo, זה גם ייקח זמן וגם המון כסף יחסית כדי להגיע למיקום כזה שגם יביא לו לקוחות ופניות מהאתר.
אפשרות נוספת שיש למפקח הבניה כדי לקבל עבודות ופניות מלקוחות על ידי פרסום האתר בגוגל אדוורדס. זוהי גם פעולה יחסית יקרה משום שכנראה הוא לא מכיר מספיק טוב את המערכת של גוגל כדי לפרסם שם ביעילות, הוא ייקח חברה שתעשה לו את זה ויצטרך לשלם גם על השירות הזה, בנוסף לתשלומים עבור הפרסום עצמו.
אפשרות טובה ומומלצת היא לפנות לאתרים מוכרים המאפשרים פרסום לפי ליד (פרטי לקוחות מתעניינים) לבעלי מקצוע, לרוב אתרים אלה עוסקים במגוון תחומים של בעלי מקצוע.
ברור לכל שלא כל ליד יהפוך ללקוח אבל סטטיסטית ובמידה שנתח הרווחים גדול מהתחום, גם אם תהיה סגירה אחת על כל 10 או 15 פניות – זה עסק משתלם גם לאתר ובעיקר לבעל המקצוע. כמובן שבעל המקצוע צריך לדעת כמה משתלם לו לשלם עבור לקוח אבל זו אפשרות שהמון בעלי מקצוע כלל אינם מודעים לה.
במקום לשלם על קידום אתר, פרסום וכדומה שלא מבטיח תוצאות, אפשר ללכת כבר לסוף ולקבל את הלקוחות המתעניינים.