עד לפני מספר שנים ערוצי הפרסום העיקריים עבור בעלי המקצוע הקטנים היודי מוגבלים להופעה בדפי זהב, מודעות מילים במקומונים ובעיתונים. במצב זה,המפרסמים גבו כמה כסף שרצו, ללא יכולת להבטיח פניות למפרסם או כמה אנשיםבאמת קראו את המודעות בכלל.
לעומת ערוצי הפרסום הישנים והמסורתיים, האינטרנט פתח בשנים האחרונות ערוץ פרסום חדש וחזק ביותר עבור בעלי מקצוע.
את הפרסום באינטרנט בעצמו ניתן כיום לחלק למספר רב של ערוצים כאשר מהששונה והרבה יותר טוב באינטרנט – ניתן למדוד את התוצאות. ניתן למדוד פרסוםלפי חשיפה או צפייה , ניתן למדוד פרסום לפי הקלקות, לפי מכירות, לפי לידיםועוד.
יחד עם כל היתרונות והאפשרויות של מדידת התוצאות, התחרות בתחום פרסום בעלי מקצוע היא גדולה עד מאוד מה שמייקר משמעותית את הפרסום ואת נפח העבודה שישלהשקיע בפרסום על מנת לקדם את העסק, בעיקר במנוע החיפוש העיקרי – הלא הואגוגל.
לדוגמא ניקח חברה לזיפות גגות:
קיימות המון חברות בתחום אבל בדף הראשון בגוגל יש רק 10 מקומות. כדילהתקדם לשם, יש צורך להשקיע אלפי שקלים כל חודש, לבנות אתר אינטרנט ולהשקיעבו כדי שימיר את הגולים ללקוחות.
אנחנו כבר יודעים שהצרכן / לקוח הישראלי הוא לא פראייר כאשר מדובר בבעלימקצוע והוא בודק מחירים אצל מספר בעלי מקצוע לפני שהוא סוגר עם בעל מקצועכלשהו.
ערוץ פרסום אלטרנטיבי ויעיל
ערוץ פרסום אלטרנטיבי ויעיל עבור בעלי מקצוע יכול להיות הצטרפות בעלמקצוע לאתר השוואת מחירים. באתר זה יכול בעל מקצוע לקבל ישירות את הפניותאליו בכל שעות היממה מגולשים שזקוקים לשירות. ללא השקעת זמן וכסף בפרסום –התשלום עבור פרטי הלידים בלבד ובמיידי.
אבל, כדאי מאוד להיזהר בבחירת האתר איתו עובדים. כדאי מאוד להצטרף לאתר ותיק ומוכר בתחום של בעלי מקצוע. באתר כזה יש כנראה כבר מספיק בעלי מקצוע שהוא עובד איתם לאורך תקופה, מה שמראה על חוזקו וחוסנו.
חשוב לבחור את האתר הנכון
חשוב לגלוש קצת באתר ולא להתפעל רק מהעיצוב אלא להבין מי עומד מאחוריהאתר, מתי הוקם האתר וכמה זמן הוא נותן שירות, איזה תוכן יש באתר. כיצדמצטרפים? האם צריך להתחייב לשירות טוב בפני בעלי האתר? התחייבות לשירותטוב, אמין ומקצועי של כל בעלי המקצוע יביא בסופו לקוחות איכותיים לבעליהמקצוע, לקוחות שיחזרו שוב ושוב לקבל בעלי מקצוע איכותיים. האם יש מספרטלפון באתר ואפשר פשוט להתקשר ולדבר עם מישהו בצד השני? מי הלקוחות שמגיעיםלאתר? מי קהל הגולשים?
חשוב שכבעלי מקצוע תרגיש שבעלי האתר באמת רואים בך שותף ולא רק מישהושאפשר לחלוב ממנו עוד ועוד כסף. יחסים כאלה לא יחזיקו לאורך זמן. הלקוחותירגישו את זה ובעלי המקצוע ירגישו את זה.