כאשר מתקינים תוכנת ניהול קישרי לקוחות בעסק כלשהו, לא יכולים אמנם לראות תוצאות מידיות- אך ישנם כמה דברים שניתן לעשות כדי לוודא שהעסק יהיה מוכן עבור התוכנה והאסטרטגייה, כדי להבטיח את הגעתם של הייתרונות העתידיים. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לצעוד, כבר מהרגע הראשון, בדרך הנכונה לקראת ייעול התחום של קישרי לקוחות בעסק שלכם.
תכננו. במקום לנסות להשיג בבת אחת את כל המטרות שלכם בתחום של ניהול קישרי לקוחות, הקדישו זמן ודברו עם כל צוות העובדים שלכם. כאשר כולם יודעים מה עומד בפניהם ומה יהיה תפקידם באסטרטגייה החדשה, זוכה העסק בצוות עובדים רגוע יותר, שיכול לפעול ביחד לכיוון המטרה המשותפת של ניהול קישרי לקוחות טוב יותר.
חשבו על מי שבאמת ישתמש בתכנה בפועל. האנשים אשר ישתמשו בתכנת ניהול קישרי לקוחות בצורה היומיומית ביותר הם אנשי השירו והמכירה של העסק. אל תסתפקו ביישום אסטרטגיית קישרי לקוחות ממוחשבת, אלא הקדישו זמן והבירו לכל אנשי הצוות שלכם כיצד להשתמש בה, ומה הם היתרונות שהאסטרטגייה יכולה לספק להם.
חשבו גם על המנהלים שלכם. לרב אנשי ההנהלה כבר יש הרבה דברים על הראש, אך כאשר מיישמים אסטרטגיית קישרי לקוחות בחברה- צריך שאנשי ההנהלה יובילו אותה. אם העובדים יראו שהמנהלים שלהם מסורים לרעיון של ניהול קישרי לקוחות, הם ילכו בעקבותיהם, וכך יצעידו את החברה קדימה.
שימו לב שאתם עובדים מתוך תיאום ושיתוף פעולה. שיתוף פעולה בין כל המחלקות השונות של העסק עלול להשמע קצת כמו משהו שיגרום לכם לכאבי ראש, אך מכיוון שיישום אסטרטגיית ניהול קישרי לקוחות ישפיע כמעט על כל האנשים בחברה- עליכם לוודא שכולם מוכנים לקראתו ומבינים כיצד כל דבר הולך לעבוד. זכרו לתאם את יישומה של אסטרטגיית ניהול קישרי לקוחות עם צוות השיווק, עם המזכירות, עם מחלקת החשבונות וכו'.
נהלו נכון את מאגרי המידע שלכם. בסיס המידע הוא המרכיב העיקרי של כל מערכת ניהול קישרי לקוחות. בדקו שיש לכם את כל המידע הדרוש לגבי קישרי לקוחות בעסק שלכם, כדי שתוכלו לסדר אותו בצורה הטובה ביותר במערכת החדשה.
חשבו על המכירות שלכם. בעזרת אסטרטגייה חדשה של ניהול קישרי לקוחות, תהיה לכם הזדמנות לנסות שיטות מכירה חדשות. לפני שאתם מיישמים את השיטה, תשאלו את עצמכם- "כיצד קישרי לקוחות יכולים לעזור לי לשפר את המכירות שלי?". כאשר תענו על השאלה הזאת, תוכלו להשתמש בצורה יעילה יותר בשיטה הדשה שלכם של ניהול קישרי לקוחות.
הקפידו על משמעת. כאשר מדברים על קישרי לקוחות, חשוב מאוד שכל אנשי הצוות, עד האחרון שבהם, ירתמו למאמץ המשותף של יישום אסטרטגיה חדשה של ניהול קישרי לקוחות. בכל חברה עלולים להיות כמה אנשים שירתעו מפני האסטרטגייה החדשה ויעדיפו את הדרך הישנה וה"מרובעת", אך יהיה עליהם להבין שאתם הבוס, ואתם קובעים מה עומד להתרחש בחברה.
נסו למצוא עובד מוביל. אם עובד מסויים יהפוך את יישומה של אסטרטגיית ניהול קישרי לקוחות לפרוייקט אישי שלו, יהיה לכם מישהו שאכפת לו מספיק מהנושא של קישרי לקוחות בשביל להשקיע עוד קצת מאמץ ולהבטיח את הצלחתה של האסטרטגייה. העובד המוביל ידאג לרתום עובדים נוספים למשימה החשובה, ויהיה אחראי לטיפול בכל הפרטים הקטנים.