בעידן המאה ה-21 חנויות וירטואליות לא מפסיקות להציף את רשת האינטרנט, מצד אחד הביקוש הולך וגדל בעקבות יותר ויותר משתמשים חדשים באינטרנט ברחבי העולם ומצד שני התחרות בין החנויות הוירטואליות גודלת והאפשרות להרוויח הולכת וקטנה.
אנו רואים על פי הנתונים שפתיחה של חנות וירטואלית איננה דבר פשוט כמו שהדברים ניראים לנו. נכון שבני אדם רבים מעדיפים לרכוש מוצרים מהאינטרנט אך ככל שהשנים עוברות כך יותר חנויות פעילות מציפות את הרשת, אז מה בעצם גורם לאנשי עסקים לפתוח חנות וירטואלית? אם כן, אם אנו מסתכלים על נתונים כלכליים יבשים ניתן לראות כי פתיחה של חנות וירטואלית עדיפה על פתיחה של חנות רגילה בשדרה מכמה סיבות- הסיבה הראשונה היא עלויות העסקה, עלויות עסקה כוללות תשלומי רכישה של חנות, תשלומי שכירות, תשלומים לעובדים, תשלומי מיסים, חשמל וארנונה והרשימה עוד ארוכה. כאשר אנו פותחים חנות וירטואלית אנו בעצם חוסכים עלויות עסקה רבות ובכך הרווחים שלנו הינם רווחים גדולים יותר, כאשר משלבים את היכולת להקים חנות באינטרנט עם קידום אתרים ושיווק באינטרנט, יכולים לצאת דברים מדהימים. .
סיבה נוספת שגורמת לאנשי האינטרנט לפתוח חנות וירטואלית היא הסיבה שחנות וירטואלית הינה חנות שאין לה זמני סגירה ופתיחה או מועדים שבהם החנות לא פעילה, חנות וירטואלית הינה חנות שניתן לרכוש ממנה בכל שעות היום ובכל ימות השבוע והשנה. נתון זה מסייע מאוד להגיע למקסימום רווחים ולנצל את מלוא הפוטנציאל של החנות. חנות וירטואלית מאוד יעילה לא רק מבחינת זמני הפתיחה של החנות אלא גם מבחינת הפוטנציאל השיווקי של החנות ומוצריה, חנות וירטואלית מצויה ברשת וגם הפרסום שלה נישאר באותו מרחב הכולל בתוכו את הרשתות החברתיות ומנועי החיפוש השונים שבעזרתם ניתן לשלוח לחברים ואנשי קשר קישורים שבעזרת לחיצה אחת בלבד יכולים לשלוח אותם לתוך החנות.
אנו רואים שעל פי הנתונים היבשים פתיחה של חנות וירטואלית אינה אמורה להיות מסובכת מידי, תוך יצירת קשר עם אחת החברות העוסקות בפתיחה של חנות וירטואליות ובניית אתרים אנו יכולים לפתוח חנות וירטואלית שתסייע לנו להשלים הכנסה או להוות הכנסה עיקרית לחשבוננו, אך כמו כל דבר בחיים, חנות וירטואלית דורשת מאמץ בהשקעה של שעות לצורך פרסום והפצה.
מרטין בוקסדורף- מומחה ביחסי ציבור באינטרנט ובמיוחד קידום אתרים בגוגל.