בצילום אורבאני, כל הציוד כולו, בתוך התיק. הכול לשימוש והכול בשימוש מיידי. הסיטואציות משתנות כל כך בין רגע, שככל שנהיה מנוסים יותר, החלפת העדשות וכיבוי או הדלקת הפלאש יעשה בפרק זמן קצר.
צילום אורבאני הוא דינאמי מאוד, ורק הזמן והרצון להצליח בתחום הם הגורמים שמשפרים את התוצאות. גם כאן, התאורה הטבעית היא המומלצת כמו ברוב התחומים. הוספת פלאש עלולה להרתיע את המצולמים וגם להוסיף שכבת אור מיותרת לתצלום שבאופן טבעי לא קיימת. צופה שרואה תמונה בעלת צבע משונה או מלאכותי, לא בהכרח צריך לדעת צילום כדי להבין שמשהו שם לא מסתדר וזה תמיד פועל לרעת התמונה, כי מסית את דעת הצופה למשהו אחר, שמהווה השגיאה שבצילום.
בצילום אורבאני סיטואציות רבות ומגוונות, כולן בכל המרחקים. אופי הצלם ודרישת הפריים יקבעו את העדשה המתאימה לביצוע הצילום:
במקומות צפופים, עבודה בעדשת טלה-פוטו תגרום למרחקים גדולים בין הצלם לאובייקט או למצולמים, עם אנשים שכל הזמן יעברו באמצע ויפריעו לצלם.
כנגד, מקרוב עם עדשה רחבת זווית המצולמים יבחינו בנוכחות הצלם. חלק מהאנשים אולי ימנעו הצילום, וחלק אחר יחייך למצלמה. בצילום אורבאני, הזוויות הבלתי שגרתיות הן המומלצות. יש לזכור כי 83% מאוכלוסיית העולם, נע בין מטר שישים למטר שמונים וחמש. וכך כמעט 90% מהתמונות. הכול מצולם בגובה עין.
לכן, סוג צילום כזה מזמין נקודות מבט לא סטנדארטיות וזוויות קצת משונות מהרגיל. טיפוס על עצמים גבוהים, כיפוף בקו ישר לצילום רגליים בחשיפה ארוכה וכו'.
המאמר נכתב ע"י גוסטבו הוכמן, מנהל בית הספר לצילום המרכז לצילום אומנותי. קורסים לצילום למתחילים ולמתקדמים בתל אביב ובחיפה.