יש לכם הרבה חברים בפייסבוק, נכון? כמה? עשרות? מאות?
וודאי כבר יצא לכם לתהות על קנקנה של התופעה הבאה: לא חשוב כמה חברים יש לכם, תמיד מספר הצפיות בתוכן שלכם קטן באופן משמעותי ממספר החברים!
מזה אומר? האם חבריכם נטשו את הפייסבוק? וודאי שלא!
פשוט, התכנים שלכם אינם מופיעים בערוץ החדשות שלהם בפייסבוק!
בפייסבוק קיימת תוכנת דירוג תוכן הנותנת ציון בשם EdgeRank. הסיכוי של התוכן שלכם להופיע בערוצי החדשות של חבריכם מושפע בהכרח מגובה הציון.
אודות ה EdgeRank
כל רכיב שאתם מפרסמים בפייסבוק קרי סטטוס, קישור, תמונה, ווידאו הינו אובייקט. לכל אובייקט יש ציון.
אל תנסו לפצח את נוסחת החישוב - היא כמובן חשאית לחלוטין. אולם יודעי דבר גורסים כי אחד הפרמטרים של הנוסחה הוא הקשר בין המפרסם לבין הצופה בתוכן.
כיצד נקבע הציון?
1. חיבה (Affinity)- אדיקות הקשר ביניכם לבין החבר. ככל שהקשר ביניכם רצוף יותר ורמת התגובתיות שלכם לפרסומיו עולה (לייק, תגובה) - עולה פקטור החיבה.
2. פקטור האינטראקציה- ככל שפעולה מצריכה יותר "הזעה" ככה הציון בגינה גבוה יותר. ולראייה, השארת תגובה נחשבת למאמצת יותר מסתם לחיצה על כפתור לייק.
3. "טריות" החומרים על פני ציר הזמן - ככל שעדכנתם את תכניהם יותר, כך ציונם יהא גבוה יותר. מה לעשות, חדשות דאשתקד אינן "חדשות".
דברים שניתן לעשות לשיפור הציון
1. התמקדו בתכנים אשר יש בהם כדי לעודד תגובתיות עם החברים.
2. כתבו סטטוסים אשר יש בהם כדי לעורר דיון בקרב המבקרים.
3. שימו תמונות וסרטוני ווידאו - הם דורשים מעצם טיבעם רמת אינטראקציה גבוהה כי הם מופיעים בפריימים מוקטנים. בנוסף, אל תהססו לעשות שימוש בשדה התיאור ולגרום להנעה לפעולה של הצופים בתכניכם.
4. שימו שיתוף של קישורים ותכנים של חברים.
5. תמיד, אבל תמיד, להקפיד על תוכן חדש ומחודש, רענן, רלבנטי ובעל ערך מוסף.
6. בקשו מהחברים לשתף גם את תכניכם - ובלי בושה בבקשה.