כידוע גוגל הקדימה לזהות את השיווק בווידאו לפני כולם ורכשה את יוטיוב. פלטפורמת סרטוני הווידאו הגדולה ביותר בעולם אשר מעל 80% מכלל סרטוני הווידאו בעולם מאוחסנים בה !
מה בעצם צריך להיות בסירטון ווידאו?
ראשית תוכן, ערך מוסף ושוב תוכן! אל תשתמשו בווידאו כפרסומת מסחרית למוצרים שלכם- לא ולא! תנו תוכן שונה, מעשיר ומניע את הצופה בו לפעולה.
כמובן, סרטונים קצרים יותר- טובים יותר. ככל שהסרטון ארוך יותר כך יותר צופים ייפרשו מהצפייה לפני סופה. לכן, מתבקש שהמסר העיקרי יועבר כבר ב- 15 שניות ראשונות של הסרטון.
צרו איזושהי מעטפת עלילתית, ספרו סיפור שיעזור לצופה להתחבר אליכם. תהליך רכישת לקוח מתקצרת פלאים דרך סרטון ווידאו, מהר יותר מכל ערוץ שיווקי אחר.
הדגשים סביב פעילות ווידאו ביוטיוב
1. יש לצלם סירטון מעניין ולעניין.
2. על הכותרת להיות מעניינת, בעלת אפקט הנעה לפעולה וכוללת בתוכה מילת מפתח ראשית.
3. תיבת התיאור של הווידאו מאפשרת הכנסה של עד 5,000 תווים! עשו בה שימוש מושכל קרי, שימו בה מילות מפתח וקישורים לתכנים נוספים, לאתרים אחרים, למתנה או שלל רעיונות טובים אחרים.
4. שימו מילות מפתח בתיבת TAG.
5. שימו קישור לאתר בהתחלת התיאור.
6. להשתמש במילות המפתח היותר חשובות במיוחד בהתחלה, בכותרת, בתיאור התגים.
7. השתמשו בהצגת הודעות על המסך- זהו כלי מצויין להנעת הצופה לפעולה.
8. היו פעילים בקשר עם הצופה- צרו מערכת יחסים איתו, הגיבו לתגובות, בקרו בערוצי הווידאו של הצופים.
9. אפשרו הטמעת הווידאו שלכם באתרים של הצופים, זהו גורם הפצה רב עוצמה מול קהלים חדשים שטרם הכרתם.
ולבסוף- הצלחה גדולה נמצאת בפרטי הפרטים!
לשימושכם עומד כלי חינמי בשם תובנות, מבית היוצר של יוטיוב, המאפשר לנו לקבל מושג על התנהגות הגולשים בעת הצפייה בסרטונים שלנו.
1. דרך איזו מדיה הגיעו הצופים ?
2. אחוז המגיעים דרך מנועי החיפוש.
3. סוג האינטראקציה של הצופים עם הווידאו.
4. האם הסירטון שלנו הוטמע באתר של מי מהצופים ?
5. האם נרשמו תגובות?
6. מידע דמוגרפי על הצופים.