כרטיסי ביקור בכל העולם כולו נחשבים לאמצעי של התקשרות בין בעלי מקצוע שונים ללקוחות פוטנציאלים או לקוחות קיימים וזאת למרות שהיום כבר ניתן לשמור כמות גדולה של מספרי טלפון בזיכרון הטלפון הסלולארי. כרטיסי ביקור נחשבים למכובדים ויוצרים תחושה של מקצועיות ברגע שאנו מקבלים אותם מבעל המקצוע שמעוניין להציע לנו את שירותיו. הייתם בפגישה ובסיומה לא היה לכם כרטיס ביקור? אולי הפסדתם לקוח.
כרטיסי ביקור הם תזכורת עבור הלקוח הפוטנציאלי או עבור אדם אחר לעסקה רווחית כל שהיא. הכרטיס אמור להזכיר לאדם הזה שאתה מחכה לתגובה ממנו. נניח שהוא שכח איך ליצור איתך קשר או בכלל לא זוכר מי אתה ומה אתה עושה, בשביל זה יש לו את הכרטיס שלך, עם כל הפרטים שלך.
בעבר כרטיסי ביקור היו מאוד סולידיים, הם היו מודפסים על גבי נייר כרומו בשחור לבן והדפוס לרוב לא היה במיוחד איכותי. כרטיסי הביקור הכילו לא יותר משם החברה ומספר הטלפון. כיום כרטיסי ביקור מודפסים על גבי מספר סוגי נייר, ניתן להדפיסם על גבי נייר ממוחזר במגוון צבעים וניתן להוסיף גם לוגו מעוצב ועוד תוספות כמו למינציה מכל מיני סוגים כדי לשמור על איכות הדפוס. הגודל הסטנדרטי של כרטיסי ביקור אמנם לא השתנה ולרוב הוא יהיה בגודל של 9*5 ס"מ וזאת כדי שהלקוחות יוכלו להכניס אותו לארנק ולהשתמש בו במקרה הצורך, אך כאשר רוצים לשים כמות גדולה של מלל ניתן להדפיס כרטיסי ביקור עם כיתוב בשני הצדדים ולרוב המחיר יהיה די דומה.
כאשר אנו מדברים על אפקטיביות של כרטיסי ביקור כמעט ואין פה שאלה, כרטיסי ביקור עדיין תופסים מקום נכבד גם בעולם הטכנולוגי של היום שבו כמעט ואין צורך בניירת וכמעט כל הליך של שיווק ופרסום נעשה באינטרנט ובאמצעי המדיה השונים, כנראה שהסיבה לכך היא היותם של כרטיסי ביקור כל כך אחידים ואין אפשרות למצוא להם חלופה ראויה. שליפה של כרטיסי ביקור יכולה אף להציל אותנו במצבים מסוימים, לצורך הדוגמא: אם קרה ונתקענו באמצע כביש מהיר עם תקלה מכאנית ברכב והיה צורך להזמין גרר, אחת האפשרויות היחידות שיש לנו היא שליפה מהירה של כרטיס ביקור של בעל מקצוע העוסק בביצוע שירותי גרירה, מצבים כאלו יכולים להיווצר בכל מיני וריאציות שונות.