חפש מאמרים:
שלום אורח
26.12.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עורכת דין דנה תדמור על פרסומת להגברת הגיוס לצבא ארצות הברית

מאת: Efratייעוץ משפטי23/05/20111151 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עורכת דין דנה תדמור על פרסומת להגברת הגיוס לצבא ארצות הברית

•1.       בשלב הראשן ננסה למצוא את כלל הצרכנים שהשירות/מוצר יכול להוות מענה לצורך שלהם: אנשים שמחפשים עבודה בתחום העסקים, קרייריסטים, שאפתנים- מחפשים מקום עבודה שבו יוכלו ללמוד על עולם העסקים וגם על עצמם (מחפשים מקום שילמד אותם לפתח תכונות של נחישות, משמעת עצמית ושיפוט). בנוסף המודעה פונה גם לאנשים שאוהבים את המסגרת הצבאית המאתגרת (החייל במודעה נראה נחוש לעבור כל מכשול בדרכו..). הצורך המרכזי הוא הצורך של הגשמה עצמית.

•2.       נאפיין את קהל המטרה הפרסומי לפי בסיסי הפילוח הבאים:

גיאוגרפי- פונה לאנשים שגרים בכלל מדינות ארה"ב, בעלי אזרחות אמריקאית. תושבי ערים קטנות כגדולות.

עו"ד דנה תדמור טוענת כי דמוגראפי- גברים בלבד, בגילאי 21-35 (בארה"ב אדם נחשב קטין עד גיל 21, כך שאין רלבנטיות לגילאים צעירים יותר בבואנו לדבר על קריירה). מעמד סוציו-אקונומי נמוך-בינוני (אנשים שרואים בצבא כמנוף להצלחה מאחר ובאים ממשפחות מעוטות יכולות, וגם אנשים שעדיין אין להם מקום עבודה מסודר/קריירה). השכלה בינונית- גבוהה (1. בעלי השכלה תיכונית בעלי רצון ללמוד עוד ולהתפתח , מאמינים שיעשו כך בצבא. 2. מסיימי קולג', בעלי ידע רלוונטי בעסקים, המחפשים מקום שיפתח אותם מהבחינה המעשית והאתגרית).

פעילות- חובבי ספורט: בייסבול, פוטבול וכו'\, בנוסף פעילים פיזית ונוהגים לעסוק בספורט בכלל ובספורט אתגרי בפרט. אוהבי מפגשים חברתיים רבי-משתתפים. הם מתעדכנים תכופות בחדשות-פנים וחוץ ובנעשה בעולם העסקים, באינטרנט ובטלוויזיה.

עניין-  מתעניינים בספורט ואקטואליה, כלכלה ופוליטיקה. מתעניינים בסרטים אמריקאים שוברי קופות (סרטי אקשן בעיקר).

דעות- מאמינים בשוק חופשי, פטריוטים ואוהבים את מדינתם. נוטים להיות שמרנים ,מעט שוביניסטים ביחסם לנשים. נוטים למפלגה הרפובליקנית.

מציאת קהל המטרה הפרסומי נעשית על ידי סקרים ומפקדי אוכלוסין.

•3.       המטרה השיווקית היא לטעמנו: הגדלת כוח אדם איכותי בצבא ארה"ב ב- 20%. הפרסומת מציגה, כי ישנם מקומות עבודה אחרים להתחיל בהם קריירה אך הטוב מכולם הוא הצבא.

•4.       מדרג השפעות מסייע לפרסומאי להחליט מהי המטרה הפרסומית. המדרג בנוי כך :

מודעות- הצרכן מכיר לראשונה את המוצר/שירות.

ידיעה- הצרכן לומד אודות המוצר/שירות ואוסף פרטים אינפורמטיביים.

אהדה- הצרכן מקבל נכונות לקבל המוצר/שירות. יתכן ויבדוק חלופות.

העדפה- הצרכן מעדיף את המוצר/שירות על פני מתחריו.

הנעה לקניה- הצרכן מתכוון לקנות המוצר/שירות.

קניה- הצרכן רוכש המוצר/שירות.

עו"ד דנה תדמור טוענת כי לדעתנו, חברי תואר ראשון בפרסום ושיווק של מכללת ספיר ושל מכללת רמת גן המטרה הפרסומית היא ידיעה, אהדה והעדפה.  ידיעה- ניסיון לידע את קהל המטרה כי הצבא הוא אינו עוד מקום עבודה רגיל, אלא מקום עבודה שמכשיר אותך לעולם העסקים. אהדה- ניסיון ליצור אהדה לצבא כמקום עבודה באמצעות הצגתו כמקום עבודה שמפתח יכולות רבות (כושר שיפוט, משמעת עצמית ונחישות). יכולות אלו נחשבות למוערכות אצל רוב כמעט מוחלט של מעסיקים במשק (9 מתוך 10). העדפה- הצרכן מודע לקיומו של הצבא כמקום עבודה . בפרסומת יש השוואה מסוימת למתחרים (מקומות עבודה אחרים) ולכן יש צורך ליצור העדפה על פניהם. המודעה עוסקת באופן מפורש בשאלה "כיצד יכול הצבא לסייע להעניק לך יתרון בקריירה".

•5.       תועלת- מנוסחת במונחים מופשטים, "מה קיים במוצר שמאפשר לי להגיד את התועלת?".

קריירה מצליחה בתחום העסקים.

הצדקה-  באה לומר מה מצדיק את התועלת, מנוסחת במונחים ממשיים של המוצר. הצבא הוא מקום שיפתח בך את הנחישות, כושר שיפוט ומשמעת עצמית (תכונות חשובות בעולם העסקים).

•6.       אסטרטגיית הקריאטיב:

- ראשית בוחרים את "הרעיון הגדול"- הקונספט המרכזי: הגשם את עצמך בצבא!

- המסר המרכזי:  הצבא הוא מקום-עבודה שילמד אותך איך להצליח בחיים ובקריירה בתחום העסקים.

- המסרים המשניים: הצבא הוא מקום שמפתח תכונות שעוזרות להתמודד עם אתגרים, תכונות אלו הן חשובות גם מחוץ למסגרת הצבאית: במקומות עבודה עתידיים.

הכלים להשגת המשימות:

•1)       מקור המסר- שימוש בדובר: המקור במקרה זה הוא צבא ארה"ב, לפרסומת זו אין דובר. יש שימוש בדמות חייל צבאי מסתער המזוהה עם הצבא. בדרך זו הפרסומת משיגה בולטות, שכן שימוש בדמות חייל קרבי לא נראית לרוב בפרסומות.

•2)       מבנה המסר הפרסומי- סדר הצגת הטיעונים פחות רלבנטי היות והפרסומת הינה מודעה מודפסת שבה כל המידע פרוש על פני העמוד (אין התחלה אמצע וסוף). נציין כי את שלושת רבעי העמוד תופסת תמונת החייל ובתחתית הדף, באמצע הכיתוב,  מופיע המסר המרכזי מודגש וממוסגר. בסוף העמוד מופיע ה"רעיון הגדול" גם בצורה מודגשת. כך שמבחינת מילולי מול חזותי ההיבט החזותי תופס את מרבית שטח העמוד, תמונת החייל ממחישה את דמות החייל האמריקאי האידיאלי הנראה נחוש לעמוד בכל אתגר, שואף לניצחון. ההיבט המילולי הוא חלק קטן מהמודעה הנותן לנו אינפורמציה והסבר למסרים של הפרסומת. במודעה נעשה שימוש בצבעים צבאיים, הן ברקע הטקסט (צבאי הסוואה) והן בתמונה. צדדיות המסר הינה חד צדדית, מתאר רק את היתרון הייחודי לצבא ומבהיר בדיוק את מטרתו. מבחינת  הסקת מסקנות/ בעיה ופתרון, הבעיה אותה מציגה הפרסומת היא כי מעסיקים מעדיפים להעסיק אנשים עם תכונות ייחודיות. הפתרון לבעיה הינו הצבא, המפתח תכונות אלו ומי שיצטרף אליו יזכה להקנות לעצמו את התכונות המדוברות. האמרה בסוף העמוד "צבא, תהיה כל מה שאתה יכול" מאששת את הטענה והצרכן יבין כי הצבא יאפשר לו לנצל את הפוטנציאל הגלום בו. אישוש נוסף הוא הצגת המחקר כי 9 מתוך 10 מעסיקים יעדיפו אדם בעל תכונות אותן מקנה הצבא.

•3)       תוכן המסר והפניה- פניית הפרסומת היא רציונאלית, פונה להיגיון של הצרכן משום שהיא במטרה לשכנע ומציגה טיעונים רציונאליים אודות תכונות המותג שנבדקו על בסיס מחקר עכשווי. היא מציגה את הכדאיות שבמותג, כלומר, הכדאיות בלהצטרף לצבא.

•4)       טון המסר- הינו ענייני, המלצתי, דיי קליל בניגוד לטון הקשוח של הצבא המתאפיין בפקודות.

•5)       טקטיקה- הינה Reason why- מנומק מדוע כדאי להשתמש בהצעה (מפורטים כל התכונות וכל היתרונות של ההצעה).

•7.       המודל שבחרנו לניתוח הוא ELM.  מודל זה משלב את רמת המעורבות של הצופה.

המדד הסופי של המודל הוא עמדה: האם נוצרה או לא נוצרה כתוצאה מהפרסומת? אנו מוצאות כי הפרסומת מנסה לגבש/לשנות עמדה מסוימת כלפי הצבא.

המטרה העיקרית בפרסומת היא לגרום לצרכן לעבד את המידע בנתיב המרכזי כלומר ישפוט את המסר לפי האינפורמציה (האם הנתונים רלוונטיים עבורו), ולא בנתיב ההיקפי כלומר ישפוט את המסר באופן שנאמרו הדברים (יתייחס לאריזה של המסר לא לאינפורמציה שמועברת). כדי שהמסרים יעברו בנתיב המרכזי אצל הצרכן צריכים להתקיים שני קריטריונים: יש לו מניע לעבד את התוכן הפרסומי וכן יהיה מסוגל להתמודד עם המידע.

לפי דעתנו, הפרסומת עומדת בשני התנאים כיוון שהיא נותנת לצרכן מניע מספק לעבד את המסר באמצעות פנייה אל ההיגיון שלו, איך יוכל להבטיח את עתידו הכלכלי, מצביעה על צרכים מאוד ברורים. הפרסומת מעוררת עניין למי שיש מעורבות בנושא הצבא, היא רלוונטית, פונה אל ההבנה הקוגניטיבית- מהן התכונות הנדרשות להצלחה בעבודה, תכונות אשר נרכשות בצבא.

התנאי השני, התמודדות הצרכן עם המידע, מתקיים כך שהמידע המילולי המוצג בפרסומת כתוב בשפה פשוטה, המסר העיקרי מובלט, לקהל המטרה אמור להיות ידע קודם בנושא המדובר וכן התמונה הגדולה של החייל תופסת את תשומת הלב והסחת הדעת. אולם, החלק החזותי יכול לגרום למסר לעבור בנתיב ההיקפי. על כן, אם למישהו אין עניין רב בנושא או שאינו מסוגל לעמוד על פשר המסר, הוא יכול להתרשם מהפנייה הרציונאלית והטון ההומוריסטי ("לא תמיד נכון להתחיל קריירה עסקית בעסקים").

הפרסומת עשתה שימוש נבון בשילוב מאוזן של המסרים, לעבר השגת שינוי; מחוסר עמדה לעמדה קבועה לאורך זמן.

•8.       מאפייני הפרסומת הטובה: אסטרטגיה- המסר בפרסומת הוא פשטני ולא מורכב במיוחד.      הוא פונה לקהל מטרה ממוקד (כפי שפרטנו בשאלה 1) וזה ניכר באופן הוויזואלי (חייל ,לוחם, אמיץ וכו'..). המודעה תופיע בעיתונות היומית, כזאת הפונה לקהל הרחב וגם במגאזינים לגברים.

יצירתיות- הפרסומת לא יצירתית במיוחד;היא מעבירה מסר חדשני: "בצבא תלמד  להיות איש עסקים מצליח", אבל מראה דמות דיי בנאלית של לוחם, ללא קשר להיבט  הקרייריסטי.

ביצוע- הפרסומת לא עמוסה בפרטים. הצרכן חייב לקרוא את הכיתוב על מנת להבין את

המסר, מאחר והיא לא עוסקת בגיוס כ"א רגיל לצבא אלא פונה לקהל מטרה מאוד

מסוים (אנשים שרוצים להצליח בעולם העסקים).

לסיכום, אנו חושבות שהפרסומת דיי בינונית: היא לא ממחישה בצורה יצירתית מדוע כדאי להתגייס דווקא לצבא, אם עולם העסקים מעניין אותך. במקום להראות לוחם חושב (עם תיק ג'יימס בונד לדוג'..)- היא מציגה דמות של חייל/לוחם אמריקאי סטנדרטי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Efrat

מאת: Efratקניות 09/04/138012 צפיות
באירועים כמו חתונה ובת או בר מצווה, חלק חשוב בארגון האירוע הוא בחירת מתנות לאורחי המסיבה. יש שבוחרים מחזיקי מפתחות, פרחים או תמונות מגנטיות אך חולצות עם הקדשה או הדפסה הומוריסטית גם מהוות מתנה חביבה וגם יוצרות שיח משעשע בין האורחים.

מאת: Efratקניות 09/04/138079 צפיות
באירועים כמו חתונה ובת או בר מצווה, חלק חשוב בארגון האירוע הוא בחירת מתנות לאורחי המסיבה. יש שבוחרים מחזיקי מפתחות, פרחים או תמונות מגנטיות אך חולצות עם הקדשה או הדפסה הומוריסטית גם מהוות מתנה חביבה וגם יוצרות שיח משעשע בין האורחים.

מאת: Efratצרכנות09/04/138170 צפיות
ישנן חנויות ש"מגהצות" את סמל בית הספר שמשורטט בגלופה על פני החולצה – ואז הוא בדרך כלל בולט ממנה ומתבלה במהירות, וישנן חנויות שמדפיסות את הסמל באופן מיידי על פני החולצה. אצל אורי עצמון עובדים בשיטת הדפסת משי או על חיתוך של טפט במכונת הפלוטר.

מאת: Efratחקירות09/04/138098 צפיות
חידוש שמצאה דנה תדמור הוא מתחום מכשירי הבילוש הקטנים הוא עטי הפטנט שמצד אחד הן עטים תמימות למראה אך מצד שני הן יכולות להכיל בתוכן מצלמה או אמצעי הקלטה של קול שמסוגל להקליט מקרוב שיחה שלמה

מאת: Efratאופנה09/04/138011 צפיות
אתרי האינטרנט מייצרים יתרון למי שאינו יכול להגיע לחנות ומעוניין בהזמנה של הפריט – גם ישירות לכתובת אחרת, ופעמים רבות מייצרת גם הנחה והשוואת מוצרי תינוקות בקלות.

מאת: Efratביגוד והנעלה09/04/137629 צפיות
מדובר על חולצות טי מודפסות עם כיתוב משעשע אשר לרוב לובש החתן, האבות של שני הצדדים ולעיתים גם השושבינים. החולצה מהווה גם לבוש פחות מחייב וגם הפתעה לכל האורחים שמחכים לראות מה יהיה כתוב על החולצה. לעיתים חולצות מעין אלו גם מחולקות לאורחים כמזכרת חתונה.

מאת: Efratאירועים וחתונות – כללי05/02/137368 צפיות
האורחים המשתתפים באירוע מתחילים לדמיין אותו כבר מהרגע שבו מזכירים את התאריך, שמוסרים את ההזמנה ולדלות עליו מעט יותר פרטים. יד הדמיון ממשיכה לצייר את האירוע המצופה בצבעים המדומים, אולם מי שבאמת נותן את משיכת המכחול הנכונה היא חברת הפקות אירועים – אותו גוף שאמון על החוויה הצרופה לאותו המפגש. כאשר מדובר על אירוע לעובדים, המעסיק לא צריך לשבור

מאמרים נוספים בנושא ייעוץ משפטי

מאת: בנימין קלינגרייעוץ משפטי22/07/223282 צפיות
בקשה לשינויים בהיתר - בסמכות מהנדס העיר לאחר קבלת ההיתר, מבוצעים לעתים שינויים מזעריים במהלך הבנייה, או שנולד צורך בשינויים אלה לעומת המאושר בהיתר, עוד בטרם תחילת ביצוע הבנייה. מהנדס העיר רשאי לאשר, בעצמו או מי מטעמו, חלק מהשינויים (ראו רשימה בהמשך), ללא צורך בדיון או באישור של ועדת המשנה או רשות הרישוי. זאת, על פי תקנות התכנון והבנייה (התרת שינויים בהיתר על ידי מהנדס ועדה מקומית), תשנ"ב-1992. לבקשה בהליך זה לא נדרש תיק מידע. ההיתר נמסר לאחר בדיקת תכנית השינויים, במידה שהם עומדים בדרישות המפורטות בתקנות.

מאת: בנימין קלינגרייעוץ משפטי13/07/201277 צפיות
בית המשפט זיכה בעל חברה אשר אשר השכירה נכס למכון קוסמטיקה ללא היתר. אף שיש לה כמה בעלי מניות, רק נגד אחד מהם נפתחו הליכים. בבית המשפט נחשף קשר חברי בין מפקח בעירייה לבין אחד מבעלי המניות. באשר לאכיפה בררנית והגנה מן הצדק קבע השופט כי מדובר באחד מאותם מקרים חריגים ונדירים המצדיקים את קבלת הטענה.

מאת: עו"ד אברהם זאדה הרפזייעוץ משפטי11/04/201319 צפיות
הגשתם בקשה להיתר בניה וקיבלתם סירוב? התקבלה החלטה בעניינכם ללא שנתנה לכם האפשרות לטעון את טענתכם? לא העניקו לכם הזדמנות לטעון את טענותיכם? מה ניתן לעשות במקרים כאלה ומהם זכויותיו של האזרח בפני הרשות ומהם חובותיה של הרשות?

מאת: tiloniייעוץ משפטי11/06/191333 צפיות
ישנם מקרים רבים בהם נגרמים לאנשים תמימים נזקי רכוש עקב רשלנות או אשמת צד שלישי. אלו נזקים שביכולתם להיגרם לדירה, לרכב, לעסק ולרכוש אחר, בדרכים שונות. אלו נזקים שעשויים להתרחש עקב אירועי שריפה, שיטפון, נזילות, שריפה, פריצה, אסונות טבע, ליקוי בניה ואחרים.

מאת: רוי ורלייעוץ משפטי25/01/191424 צפיות
זו הסיבה מדוע יש צורך ייתכן שתצטרך עזרה. המאמר להלן מספק עצות מצוינות כדי לעזור לך לנצח במקרה שלך פגיעה אישית.

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןייעוץ משפטי24/06/173819 צפיות
רלה הגישה לתיק ההוצאה לפועל בקשה בטענת פרעתי וטענה בין היתר שנגבו ממנה סכומים עודפים ומופרזים שכלל לא היו צריכים להיגבות ובאופן מפתיע (או שלא) טענתה התקבלה ולאחר חישוב הסכומים שנגבו ביתר במהלך השנים, יצא דווקא שהבנק פתאום חייב לה מיליונים של שקלים.

מאת: אופירייעוץ משפטי02/09/162125 צפיות
לנוטריון יש מגוון תפקידים. בין היתר הוא צריך לאשר ולאמת מגוון מסמכים, ולו על מנת שאלו יהיו קבילים להוות ראיות בבית המשפט- אם בארץ ואם בחו"ל.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica