לאלו שאינם מכירים את המושג ברטר להלן הסבר קצר. ברטר הינה השיטה העתיקה והפשוטה בעולם למסחר. ברטר הינו החלפה של סחורות ושירותים בין אנשים או חברות ללא שימוש בכסף. לדוגמא אחליף איתך ביצים בדגים. למרות שהשיטה קיימת מאז העידן של האדם הקדמון וממשלות, חברות ענק, חברות ופרטיים משתמשים בשיטה בהיקף שנתי של כ - 14 טריליון דולר, עדיין יש אגדות ומיתוסים לגבי הברטר.
לאור המשבר הכלכלי בעולם, יותר ויותר אנשים וגופים פונים לעשות עסקיo בברטר במיוחד באמצעות חברות מסודרות העוסקות בברטר רב משתמשים – מולטי ברטר, אשר באמצעות מחשוב מתקדם והאינטרנט הפכו את השימוש בברטר, לפעילות קלה וזמינה לכל אחד. 1. הפעילות לא חוקית : מיתוס, אין זה נכון. מולטי ברטר חוקי לחלוטין. בעולם מכירים את הפעילות כבר משנות ה – 70 של המאה הקודמת ובדיווחים למס ההכנסה בארה"ב יש טפסים מיוחדים ( W-9, 1099b) בו מדווח כל משתמש על פעילותו בברטר. במסגרת הפעילות בארץ כל מי שימכור סחורה או שירות צריך להוציא חשבונית על פי מחיר השוק של הפריט ולהוסיף מע"מ על פי שיעורו. מס הכנסה רואה ברכישות בברטר כהכנסות במזומן. 2. יותר יקר להשתמש בברטר: מיתוס. למעשה ההפך הוא הנכון. ברטר חוסך כסף, וזוהי אחת הסיבות מדוע ממשלות וחברות ענק משתמשות בו. מפני שאתה מחליף מה שיש לך (ואין לך שימוש בהם, שרכשת בעבר או פשוט בבעלותך וצוברים ירידת ערך באופן קבוע) בצרכים אחרים להם אתה זקוק. מאחר ולכל חברה יש את העלות הישירה של יצור המוצר או השירות הרי שאתה למעשה רוכש את מה שאתה צריך בעלות הייצור שלך – כל הכנסות הברטר מיוצרות למעשה בעלות שלך. 3. האיכות אינה זהה: מיתוס. המוצר או השירות הינו למעשה חלק מקו הייצור הרגיל של החברה ולא ניתן ל"ייחד" את איכותו. ההפך הוא הנכון, במולטי ברטר זו רשת עסקית סגורה בה כל החברים למעשה תומכים ומפרנסים אחד את השני. חבר אשר לא ישרת את חבריו באופן מיטיב מסכן את מעמדו כחבר ברשת העסקית ועלול לגרום לכך שיסולק מהרשת העסקית, עלות שאינה כדאית בשום מקרה. 4. זו אופנה ישנה שחלפה מהעולם : מיתוס. השם ורעיון אכן ישנים, אבל מולטי ברטר, המשתמש בכלי המחשוב המתקדמים ביותר (מערכת סליקה, ניהול מלאי ממוחשב, מייל ייחודי בין משתמשים לקידום העסקים, SSL, ועוד') והנמצא על רשת האינטרנט במסגרת אינטרא-נט. הפעילות הגוברת בעולם, קצת קשה להגיד " חלף מן העולם" ההפך נכון, הברטר הומצא מחדש והוא ממצא טוב יותר ויעיל יותר את היתרונות הקלאסיים של הברטר. 5. אתה יכול לבצע ברטר בכמות מוגבלת: מיתוס. נכון שלא ניתן לסחור בכל דבר (דירת יוקרה במרכז תל אביב) אך כן ניתן לסחור כל מה שיש בין חברות ופרטיים במהלך עסקים וחיים רגילים. במולטי ברטר, מספר שחקנים רב, במידה והפריט שלך אכן סחיר הוא יימכר בסופו של דבר. 6. ברטר עובד רק אצל נותני שירותים: מיתוס. נכון שחברות המוכרות שירותים (עו"ד, רו"ח, מתכנתים, מעצבים וכד') הם בעלי רווחיות גבוהה יותר מאשר יבואן או יצרן אבל מאחר והמחירים זהים בברטר ומזומן תמיד יעדיפו בעלי המקצועות החופשיים לרכוש מוצרים וסחורות, כמו כן היצע השירותים הזה נמוך יחסית לפעילות סחר החליפין. עדיין יש כדאיות רבה ליצרנים ויבואנים לבצע ברטר. 7. תמיד יש מנצח ומפסיד.מיתוס. בברטר קלאסי, אחד על אחד, בו אתה מחליף דגים בביצים יתכן וצד אחד מרוויח יותר מהשני. במקרה שלנו, בו אתה מוכר את מה שאתה רוצה מתי שאתה רוצה ובמחיר המתאים לך (כל עוד הוא לא עולה על מחיר השוק או המחיר בו אתה מציע את הפריט בעסק שלך) ואתה קונה את מה שאתה רוצה/צריך, מתי שאתה רוצה ואצל מי שאתה רוצה הרי שלא יכול להיות מצב של מרוויח ומפסיד. זו היא למעשה גם אחת הסיבות מדוע רואים גידול משמעותי והצלחה של ברטר בין חברות: האפשרות לרכוש את מה שאתה צריך תמורת מה שיש לך. חופש הבחירה.