אם אתם בעלי עסקים, יש לי כמה שאלות אליכם: האם לפעמים אתם עצבניים משום שאתם לא מוצאים את המסמכים שלכם? או משום שלקוח מתקשר, ואתם לא יודעים מי מהעובדים שלכם הוא האחרון שטיפל בו? או משום שאתם לא יודעים אילו מכירות נעשו בחודש שעבר, ולאילו לקוחות? או משום שהלקוח הכי גדול וחשוב שלכם מתקשר, אבל העובדים שלכם לא יודעים מי הוא ולא מעניקים לו את תשומת הלב המגיעה לו? אם זה נשמע לכם מוכר, ואם עניתם תשובה חיובית על חלק מהשאלות הללו, סימן שהגיע הזמן לחשוב על תוכנת CRM. כאשר מיישמים אותה בצורה מוצלחת, מערכת CRM תהפוך את העסק המבולבל שלכם לעסק מסודר ומאורגן, ותצעיד אותו לכיוון הצלחה ושיפור ניכר בכל תחומי השירות, השיווק והמכירה. להלן כמה יתרונות שמערכת CRM תביא לעסק שלכם:
1. היא תאפשר לכל אחד מהעובדים שלכם להגיע למצויינות בביצועים על ידי קבלת תמונה מקיפה ורחבה על כל לקוח ולקוחה.
2. תוכנת CRM מוצלחת תגביר את קצב רכישת הלקוחות, תעזור בשמירה עליהם ותעלה את הנאמנות והרווחיות שלהם, משום שהיא תעזור לכם ליצור אסטרטגיית שירות ומכירה טובה יותר.
3. התוכנה תייעל את תהליך המכירות וכך תעזור לכם לזהות טוב יותר מטרות וקבוצות יעד, להגדיל את מספר העסקאות שאתם סוגרים ולנהל טוב יותר את חשבונו של כל לקוח.
4. תוכנת CRM תספק לצוותי המכירות שלכם מידע ותחזיות בזמן אמת, וכך תכוון אותם לכיוון התמקדות בהזדמנויות המכירה המבטיחות ביותר.
5. התוכנה תעזור לכם לשמור על קשר עם הלקוחות שלכם, אפילו כאשר אתם לא במשרד, בעזרת גישה מלאה לכל מערכות המידע מהמחשב הנייד שלכם- אפילו כאשר אתם לא מחוברים לאינטרנט.
6. התוכנה תזהה באופן מיידי לקוחות גדולים וחשובים ותיידע על כך את צוותי השירות והמכירות, כדי שיוכלו להעניק לו את היחס המתאים, ולא יפספסו הזדמנויות מכירה גדולות.
7. תוכנת CRM תעזור לכם לייעל את המשימות שלכם ולהפוך אותן לפשוטות מאוד לביצוע, ואפילו תמלא במקומכם חלק מהמשימות באופן אוטומטי.
8. תוכנת CRM חכמה תעזור לאנשי השיווק שלכם למדוד במהירות את התגובות ליוזמות שיווקיות שהם נקטו, לזהות אופנות וטרנדים בשוק- וכך ליצור פרסומות טובות ומצליחות יותר.
9. אין ספק שתוכנה שתיושם בהצלחה תגדיל באופן ניכר את שביעות הרצון של הלקוחות. זה קורה על ידי הפחתת זמן ההמתנה של הלקוחות, וייעול השירות שכל לקוח מקבל.
10. תוכנת CRM תפחית את השנותן של בעיות שכל עסק סובל מהן (כמו לקוחות שמחזירים מוצרים למשל), בעזרת מעקב אוטומטי ורציף אחר הלקוחות, מהבחינה של הרגלי הקנייה שלהם, מידת שביעות הרצון שלהם ועוד, ובעזרת ייעול השירות בצורה ניכרת.
11. מלבד הגברת היעילות שניתן להשיג בעזרת תוכנת CRM, כדאי מאוד לדעת שהתוכנה גם יכולה להגדיל את הרווחיות של העסק שלכם, על ידי עריכת שיחות טלפון קבועות ללקוחות שהתוכנה תזהה כמתאימים ביותר, בעזרת בדיקת משתנים שונים כמו מיקום, גיל, מין, הרגלי צריכה קודמים ועוד.
אז בפעם הבאה שאתם נתקלים בערבוביית מסמכים המכסה את שולחנכם, או שאתם שומעים בחצי אוזן כיצד אחד מאנשי הצוות שלכם נותן את השירות הלא מתאים ללקוח מסויים, או שאתם מחפשים במשך שעות אחר תיקייה מסויימת במחשב שלכם- דעו שיש לכם אפשרות אחרת, שתעשה סדר בבלגן ותעזור לכם להיות עסק גדול ומצליח יותר. שמה של האפשרות הזאת הוא CRM.