הקיץ כבר כאן, עונת המלפפונים בפתח, המיתון כבר מזמן נושף בעורפינו ובכל זאת צריך ללכת למכולת וצריך לדאוג למקרר שיתמלא בכל פעם מחדש. המאמר הזה פונה בעיקר לעסקים הקטנים, כאלו שעובדים מהבית, מטפלים, מאמנים אישיים, אמנים, בעלי מקצועות חופשיים וכל מי שמעוניין לקדם את עצמו במינימום תקציב ובמקסימום תועלת.
אני בטוחה שיש לכם כמה שעות פנויות ביום לשיטוט באינטרנט, ואתם אפילו מכירים את המושגים הכלליים שבאמצעותם ניתן לקדם את עצמכם. אבל איך אפשר לעשות זאת בשיא היעילות? איך אפשר לייעל את השיווק שלנו גם באינטרנט וגם מחוצה לו ?.
תוכנית אסטרטגית – זו התשובה. לא עוד שיטוט אקראי באינטרנט אחרי אתרים חדשים שבהם ניתן להציג את מרכולתכם בחינם, אלא תוכנית רבע שנתית שבה בכל יום אתם יודעים מה לעשות ואיך.
והכי חשוב, יש לזכור שלכל תחום התמחות יש את ההדגשים השיווקיים המתאימים רק לו: אמנים צריכים לזכור למשל כי חשיפה באתרי אינטרנט המאגדים בתוכם מאות שמות רק מורידה מיוקרתם, עורכי דין לעומתם חשוב שיהיו ברשימות הללו ועוד ועוד דוגמאות.
בסדנאות אישיות ללימוד יחסי ציבור ושיווק לעסק הקטן, אני מנתחת ביחד עם בעל העסק את הפעילות השיווקית שלו, מוחקת את זו שאינה אפקטיבית ובמקומה מציבה כלאחר כבוד את הפעילויות האפקטיביות ביותר.
התוכנית האסטרטגית צריכה להיות מותאמת לעונה ולטיימינג הכללי ואמורה להיות לא יותר מ-3 חודשים קדימה. בתוכנית יש להציב את כל המטרות שלנו לצד האמצעים להשגתם. יחסי ציבור, פרסום שלא בתשלום, אירועונים מקדמי שיווק, קדום באינטרנט ועוד. לכל פעילות יש להכין את המפרט הדרוש לה ולהתייחס לכך בכובד ראש.
בסדנאות יחסי הציבור שהנני מעבירה, מקבלים בנוסף לתוכנית השיווקית גם כלים פרקטיים כדוגמת הודעה לעיתונות וכללים לכתיבתה, רשימות רלוונטיות של עיתונאים ומאות לינקים לקדום אישי באינטרנט.
לאחר שאוספים כל הכלים הדרושים ומכינים את התוכנית המפורטת, אפשר להתחיל לעבוד. והכי חשוב – לדבוק בה, לא לסטות ממנה ולא לחפש קיצורי דרך.
אז כן, אפשר לעשות לעצמנו לבד יחסי ציבור, אפשר לבנות לבד תוכנית אסטרטגית ואפשר אפילו לעשות את זה בהצלחה גדולה...