|
|
|
|
|
מה היתרונות השווקיים של עסק קטן?
|
|
|
אחרי החגים כבר כאן. עברנו את זה. זה לא היה קל. זה התחיל בחום גדול והסתיים ברוח קרירה וסתווית. אבל כמי שמחפשת תמיד את חצי הכוס המלאה, אז גם כאן. "אחרי החגים" זה המקום להתחיל הכל מחדש, או להמשיך אבל קצת אחרת. ואם בשיווק ויחסי ציבור עסקינן, על אחת כמה וכמה.
אחד היתרונות של עסק קטן, או אמן זו הגמישות. הגמישות, זו היכולת להתאים את עצמך לתנאי השוק כאשר אתה לא סוחב על גבך מנגנון כבד ומסורבל. הגמישות הזו, מאפשרת גם את אותו חשבון נפש אחת לתקופה, ואיתו השאלות שאמורות להישאל:
1. מה המטרות שלי השנה?
2. האם אני משווק את עצמי נכון?
3. מה תוצאות הפעילות שעשיתי עד כה? האם הן מספקות אותי?
4. באילו עוד דרכים ניתן להשתמש?
5 מה אני יכול לחדש?
6. ה היו הטעויות שלי בשנה שחלפה?
7. האם התקדמתי בכיוון שרציתי?
8. מה חסר בפעילות השיווקית?9
.9 מה הייתי רוצה שיהיה?
10. האם למדתי כלי שיווק חדשים?.
ואחרי שעניתם על הכל מצרפת לכם מספר טיפים ועיצות שיווקיות! שיוכלו להשתלב נהדר בחשבון הנפש השנתי:
- אינטרנט – לא לשכוח את הכלי הנהדר הזה, שעוזר בחשיפה ובפניה לקהלי יעד חדשים. נסו להשתלב בפורומים ולאו דוקא בתחום ההתמחות שלכם (אמנים לא יפיקו תועלת שיווקית מפורום לאומנות כמו שאנשי יחסי ציבור לא יפיקו תועלת שיווקית מפורום של אנשי יחסי ציבור), החשפו, הציגו את יצירותיכם ומוצריכם.
- אקטואליה- אקטואליה מבחינה שיווקית זו התייחסות למה שקורה כרגע, ולאו דוקא מבחינה חדשותית- חגים, עונות שנה וכו', התבוננו על העסק שלכם לרגע כמו מעצב אופנה המכין קולקציות חדשות לקראת העונה החדשה. כרגע סתיו- כדאי לצאת במוצרים המתאימים לעונה זו, בציורים המתקשרים לעונה זו, באומנות שימושית לסתיו ולחורף. הפיצו את המוצרים/ציורים בקרב הקהלים שלכם, כדי שידעו על החידוש.
- קשרי קהילה- מצאו מקום לתרום בו. זו לא חייבת להיות חסות לאולימפיאדה. קשרי קהילה, הם דרך נהדרת לצאת מהסטודיו או מהמסך הקטן אל הקהל שבחוץ וליצור אמפתיה והזדהות. במידה ותגבו זאת ביחסי ציבור, תזכו גם לחשיפה תקשורתית. אמן יכול ליזום סדנת ציור לאוכלוסיה נחשלת באזור מגוריו, עסק קטן יכול לתרום מספר מוצרים למוסד בקרבתו בי"ס, בית-חולים וכו'. מלבד הסיפוק האישי, בגיבוי תקשורתי פעילות כזו מציבה אתכם כתורמים, מועילים ומייצרת אמפתיה כלפיכם וכלפי מה שאתם מייצגים.
- ניוזלטר- הפיקו ניוזלטר המספר על פעילותכם, על יצירות חדשות, תערוכות, מוצרים. הביעו עניין, השתתפו. שתפו באינפורמציה יעילה באמת. הפיצו את הניוזלטר בקרב לקוחותיכם הותיקים, כך תבנו לעצמכם מאגר לקוחות שילך אחריכם ויכיר אתכם באופן שוטף. הסיכוי שלקוח כזה יחזור גבוה. הרחיבו את מעגל התפוצה ככל הניתן.
- מצאו קהילה להשתייך אליה- קהילה וירטואלית או לא וירטואלית על פי העדפותיכם האישיות. ישנן קבוצות עסקיות הנפגשות מידי תקופה שאנשיה מחוייבים האחד לשני מבחינה עסקית, ישנן קהילות עסקיות באינטרנט המבוססות על העברות לידים, ישנן קהילות חברתיות גם באינטרנט וגם מחוצה לו. השתייכות לקהילה מרחיבה מראש את קהלי היעד, מאחר ואנשי הקהילה מן הסתם מחוברים גם לאנשים שמחוץ לקהילה.
והכי חשוב, נצלו את יתרונותיכם כעסק קטן או כאמן מבחינת הגמישות השיווקית, היו פתוחים ומוכנים לשינויים.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
אודות כותב המאמר:
הכותבת הינה מנכ"ל "אורית גלילי תקשורת שיווקית ויחסי ציבור", משרד בוטיק המתמחה בתרבות, אמנות ולייף סטייל.
סדנאות תקשורת, הרצאות למנהלים ופורומים, חבילות התקשרות ייחודיות, יחסי ציבור לאמנים ומוסדות תרבות, יחסי ציבור באינטרנט.
www.oritpr.com
|
|
|
|
|
|
|
|
|
מאמרים נוספים מאת אורית גלילי
"שלי גדול יותר"
על אמנים , חללים ותערוכות ושאר מיני
או למי לעזאזל שייכת האמנותם?
האם האמנים הישראלים משועבדים עדיין למניפולציות של הדור הישן?
ולמה בעולם זה כמעט ולא קיים יותר?
|
ריטיינר? פרוייקט? בעבור תוצאות? לא פעם שאלו אותי איך ניתן לתמחר יחסי הציבור? האם תמחור צריך להתבצע לפי כמות הפרסומים במדיה, לפי אחוזים ממכירות או בצורת ריטיינר חודשי ? שאלות אלו מצביעות על כך שרבים אינם מבדילים בין יחסי ציבור לפרסום או מכירות. אז איך מתמחרים אותם?
|
האביב בפתח וזה הזמן לשנס מתניים, להתאוורר, להתחדש, לחשוב על רעיונות חדשים. וכשאנחנו מדברים על חידושים ופריחות, מה טוב יותר מאשר האינטרנט, אותו כלי מופלא ואין סופי, שעשה פלאים בעולם השיווק. האם האינטרנט יכול להועיל לאמנים ?
|
תוכנית אסטרטגית זו התשובה. וזו לא תשובה כל כך מסובכת. בסדנאות אישיות ללימוד יחסי ציבור לעסקים קטנים מקבלים כלים באמצעותם ניתן לעשות לעצמנו יחסי ציבור לבד ואפילו ולהצליח.
למי זה מתאים? לעסקים קטנים, לאלו העובדים מהבית, אמנים, מטפלים, מאמנים אישיים, עורכי דין, רופאים, פסיכולוגים וכל מי שמעוניין בחשיפה מקסימלית במחיר מינימלי.
|
תערוכת קונספט כוללת את הכל, החל משכירות חלל, אסטרטגיה שיווקית, יחסי ציבור לפני ואחרי (כתבות אייטמים ופעילות שיווקית), אוצרות מקצועית, לוגיסטיקה, הזמנות איכותיות, הזמנת עיתונאים, אוצרים ואספנים, וכתיבת פרופיל אמנותי .
למעשה האומן מפקיד את חלומו בידי מפיקי התערוכה ומשתמש בה כאקט שיווקי נטו.
אם נקביל לרגע תערוכה - לחתונה למשל, אז הרעיון הוא לא רק לבחור פרחים, שמלה ותקליטן לקראת היום הגדול אלא להתכונן גם לחיים של אחרי, שהם למעשה המהות של החתונה ולפעמים קצת שוכחים מזה.
|
החורף דופק בחלוננו, והאינסטינקט הראשון הוא פשוט להכנס אל מתחת לפוך או להצטנף למול התנור החם. אלא מאי, מעטים מתוכנו יכולים להרשות לעצמם את התענוג העילאי הזה, ואפילו כשהטמפרטורות יורדות והפוך קורץ לנו לחזור אליו, אנו חייבים לשנס מותניים ולהמשיך בפעילות השיווקית.
|
אז לא, לא צריך לשנות שום דבר אבל פרנסה מעולם לא היתה מילה גסה גם במלחמות, אלא מאי ההערכות שלנו צריכה להיות אחרת, השיווק בעיתות מצוקה שכאלו צריך להיות עדין יותר, אבל והכי חשוב - חייבים להמשיך לחיות, לשווק, למכור ולהתפרנס.
|
מאמרים נוספים בנושא יחסי ציבור
עסקים קטנים יכולים לייצור לעצמם יחסי ציבור בדיוק כמו כל עסק גדול ! באמצעות שליחת הודעות לעיתונות ושיווק אינטרנטי יעיל, גם אתה יכול להשיג פרסום חינם לעסק שלך.
בעיתונות כל הזמן ! כל יום כל שבוע מחפשים סיפורים
ומוצרים מעניינים לפרסם !
|
יחסי ציבור למעשה הן פעולות שנעשות על ידי איש יחסי ציבור שמטרתן להשפיע על דעת הקהל באמצעות תקשורת המונים עיתונות( כתובה אינטרנטית ומודפסת ), רדיו , טלוויזיה ואינטרנט בערוצים השונים.
היום בניגוד לעבר רוב המידע שלנו מגיע מערוצי התקשורת השונים ולכן פעולות יחסי הציבור של כל חברה או עסק ישנה השפעה רבה.
יחסי ציבור בניגוד לפרסום ולשיווק היא פעולה ארוכת טווח ואיננה יעילה אם היא מתבצעת באופן חד פעמי.
איש יחסי הציבור תפקידו להעביר מידע לעיתונאי וביחד לייצור אייטמים וכתבות.
|
קלינגר בן רישוי עסקים והיתרי בניה – משרד אדריכלים ומהנדסי בנין
שנת יסוד 1983
שם נוסף
קלינגר רישוי עסקים והתרי בנייה
שם לועזי
Klinger Building Permits, Business Licensing and Municipal Consulting
דואר אלקטרוני
klinger_b@bezeqint.net
אתר החברה
www.klinger.co.il
טלפון
03-6990132
פקס
03-6990134
כתובת
שטרייכמן יחזקאל 13/18, תל אביב יפו 6967112
שעות פעילות
בשבת פניות חרום בלבד, ימים א - ה 08:00-20:00, יום ו 08:00-17:00
שפת שירות
עברית, אנגלית, רוסית, גרמנית
איזורי שירות
כל הארץ
|
מתנות לסיום שנת הלימודים, עציצים ממותגים עם צמחים בעלי משמעות מיוחדת ממותגים לפי הזמנה עם מסר שלכם מזכרת בלתי נשכחת תוצג תמיד על השולחן במשך שנים רבות מתנה ייחודית, ערכית וחינוכית לשמירת הסביבה
עציצים ממותגים עם מסר ירוק של צמיחה ופריחה אישית.
מתנה שכל אחד ישמח לקבל. ישראל רף 052-2978583
|
המתנות שבעלי העסקים מחלקים במטרה לשמח, לחזק את הקשר, מסייעות לעסק לפרסם את עצמו, דוגמה למוצר פרסום ממותג מעולה עציץ ממותג מכיל גם את לוגו העסק ומהווה מתנה נפלאה וירוקה, עציץ ממותג מונח תמיד במקום בולט וחושף את העסק לקהל יעד נרחב במשך זמן רב, לכן ההצלחה מבטחת
|
למה כדאי לכם לחלק ללקוחות מתנות ממותגות לראש השנה? כוחן של המתנות הממותגות כאקט שיווקי עסקי הוא משמעותי. כולם אוהבים לקבל מתנות ברכה ופרסום בעציץ אחד – עסקת חבילה מושלמת לעסק שלכם, העציץ הממותג נושא את שם העסק, הלוגו ודרכי ההתקשרות עם העסק שלכם ויוצב על שולחנם של הלקוחות זוהי מתנה יוצאת דופן, בעלת נוכחות בולטת ואפקט קידומי מנצח.
|
דודי מליץ הוא אחת ההוכחות היותר משכנעות ליכולת של אדם להשתנות, גם אם התקשורת מנסה להעמיד אותו על משבצת מאוד ספציפית ולהדביק לו תווית מסוימת.
|
|
|
|
|