החורף דופק בחלוננו, והאינסטינקט הראשון הוא פשוט להכנס אל מתחת לפוך או להצטנף למול התנור החם. אלא מאי, מעטים מתוכנו יכולים להרשות לעצמם את התענוג העילאי הזה, ואפילו כשהטמפרטורות יורדות והפוך קורץ לנו לחזור אליו, אנו חייבים לשנס מותניים ולהמשיך בפעילות השיווקית.
איך אפשר לשלב בין כוס התה לבין שיווק? כמובן - האינטרנט הוא התשובה. קחו לכם כמה שעות של שקט למול המחשב ושווקו את עצמכם. כוס תה, תנור, גשם ותתפלאו כמה זה אפקטיבי.
אספתי עבורכם כמה עיצות, בתקווה שיחממו את הלב ולא פחות מזה את הכיס.
יש מספר אפשרויות שיווקיות המוצעות חינם אין כסף ומתאימות לכלל העסקים הקטנים:
1. כמעט בכל תחום קיים פורטל ייעודי (אתר אינטרנט המהווה נקודת מפגש למספר גדול של עסקים באותו תחום) - לרוב, רישום העסק שלכם בסוג אתרים כזה הינו בחינם.
2 אתר אינטרנט משול לחנות או לשלט פרסומת.
יכולה להיות החנות עם המוצרים הטובים והמבוקשים ביותר בעולם והשלט הכי מרשים ומושך שקיים אך אם החנות נמצאת במושב קטן ולא מוכר ליד אתר החרמון...או השלט מוצב בגאווה מאחרוי בניין ענק ואינו נראה לעין - אזי ירדה כל ההשקעה לטימיון.
3. הגולש הממוצע כאשר בוחר לחפש מוצר או שירות מסויים בוחר לרוב במנוע חיפוש כמו google או בפורטל מוכר אחר המציע מנוע חיפוש כדי למצוא כמה שיותר תוצאות חיפוש תואמות.
הוא רושם את שם השירות או המוצר המבוקש והאתרים שמופיעים ראשונים (בעמוד הראשון ובמיקום גבוה) הם הזוכים למירב הכניסות.
פרסום אפקטיבי בגוגל מצריך ידע מקצועי רב וברוב המקרים גם תקציב פרסום המושפע מהביקוש ומההיצע.
יחד עם זאת באפשרותנו להשפיע בצורה מהותית על רמת החשיפה שלנו במנוע חיפוש זה ובכלל אם נדע ונבין כיצד פועל מנוע החיפוש ומהם הפרמטרים לפיהם מוצגים אתרים שונים.
למעשה, על מנת להגיע לאתרים הרלוונטים נשתמש גם אנחנו במנוע החיפוש של GOOGLE ונקליד את שם המוצר או השירות שאנו מספקים.
4. מה שנותר לנו לעשות בשלב זה, לפרסם את עצמנו בכל אתר אינטרנט המאפשר לנו לפרסם בחינם. לרוב מציעים האתרים פרסום של מידע, העלאת מספר תמונות ולוגו, קישור לאתר האינטרנט שלנו ופרטי יצירת קשר.
5. לאחר שפרסמנו את העסק בכל אתר המאפשר פרסום בחינם נעבור לשלב הבא:
ביקורות, המלצות, בלוגים, מאמרים, קומוניקטים ועוד...
רשמו את המילים שציינתי לעיל ובמגוון וריאציות והתחילו לפרסם באתרים אלו.
באתרי ביקורות - בקשו מלקוחות מרוצים לרשום חוות דעת חיובית (תוכלו אפילו לקבל אותה בכתב ולהעלות אותה בעצמכם לאתר)
באתרי המלצות - בקשו מלקוחותיכם (בהנחה שיצאו מרוצים..:-) לרשום המלצה על בית העסק שלכם באתרים שתשלחו להם במייל. (אל תשכחו לשלוח ולנדנד להם - אין מה לעשות...)
באתרי בלוגים - פרסמו בלוג - פיתוח בלוג של בית העסק ופרסמו חוויה מעניינת שעברתם, חדשות בתחומכם, מידע מעניין על המוצר או השירות. הקפידו להוסיף תכנים נוספים מידי פעם - לפחות פעם בשבוע.
באתרי מאמרים - ורישמו מאמר מקצועי. נסו לחדש ולתת מניסיונכם מידע יקר מפז - אנשים יעריכו זאת.
6. הוסיפו את עצמכם למגוון רשתות חברתיות כגון: FACEBOOK, MYSPACE, BEBO, YAHOO וכו' - פרסמו תמונות , מידע וקישורים לאתר.
7. פיתחו אתר, או דף בתשלום סביר עם מוצריכם באתרים שאינם קשורים באופן טבעי למוצרים שלכם. חפשו אתר כזה על מנת "לתפוס" טרמפ על הפעילות השיווקית שלו. כך תרחיבו את הפניה לקהלי יעד שונים ומגווים.
8. אם בא לכם קצת להשקיע העלו לאתר יוטיוב סרטון או מצגת תמונות - תנו לסרטון את שם המוצר או השירות והפיצו גם את הלינק לסרטון בכל המקומות שציינו.
9. אם בא לכם להשקיע יותר השקיעו מחשבה בסרטון, תבלו אותו בהומור מקורי וזכו לחשיפה ולהפצה ויראלית רחבה יותר.
10. השתלבו בניוזלטרים קיימים המופצים לקהלים מגוונים. כך תזכו בחשיפה אל רשימות תפוצה מוגדרות מראש.
בהצלחה.....