חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך מתמחרים יחסי ציבור ?

מאת: אורית גלילייחסי ציבור08/04/20102283 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

 

 

 

לא פעם שאלו אותי איך ניתן לתמחר יחסי הציבור? האם תמחור צריך להתבצע לפי כמות הפרסומים במדיה, לפי אחוזים ממכירות או בצורת ריטיינר חודשי ? שאלות אלו מצביעות על כך שרבים אינם מבדילים בין יחסי ציבור לפרסום או מכירות. אז איך מתמחרים אותם? אפשר להגדיר את יחסי הציבור בדרכים שונות אך חשוב להבין: יחסי ציבור מהווים נדבך בפעילות השיווקית אך אינם שיווק בפני עצמו.

בעזרת יחסי הציבור ניתן למתג שם, פירמה ולהיחשף ללקוחות פוטנציאליים. יחד עם זאת, איש יחסי הציבור, אינו איש מכירות. בחברות רבות עובדים אנשי מכירות על בסיס אחוזים ממכירות. בעולם יחסי הציבור נהוגה שיטת ריטיינר חודשי או תשלום פר פרויקט, ולא בכדי. בכדי לזכות ביחסי ציבור מקצועיים, יש לשלם לאיש יחסי הציבור בעבור עבודתו ועבודתו אינה מסתכמת בקטעי עיתונות.

למה לא לשלם לאיש יחסי הציבור רק אם וכאשר יופיעו לקוחות ויתבצעו מכירות? ניקח דוגמה: אם חברה תרצה לפרסם מודעת פרסום בעיתון, האם מעצב גרפי שהשקיע משאבים ועיצב את המודעה ועיתון שסיפק שטח פרסום יסכימו לקבל תשלום עבור עבודתם רק לאחר עליה בהיקף המכירות של החברה? בהחלט לא. אם בעקבות פרסום המודעה בעיתון יגיעו לקוחות – נהדר, אבל האם איש מכירות של החברה יצליח לסגור עסקה? הרי מעצב גרפי לא יכול לשאת אחריות על טיב עבודתו של איש מכירות של החברה.

ניקח דוגמה נוספת: פרסום חד פעמי של מודעה קטנה בעיתון ארצי או במגזין מקצועי יעלה בסביבות 5-15 אלף ₪, בהתאם לעיתון (לדוגמה, "ידיעות אחרונות" הוא היקר מבין העיתונים לפרסום), מיקום המודעה (עמודי כותרת או עמודים פנימיים) ומודעת צבע או שחור/לבן. לעומת זאת, כתבת מערכת (כתבה על פעילות החברה או ראיון עם מנכ"ל החברה בצירוף תמונות) באותו כלי תקשורת, שוויה כ-300 אלף ₪. כתבת מערכת נתפסת על ידי הקוראים כאמינה , יעילה, אוביקטיבית, מענינת הרבה יותר מפרסום, מכיוון שמוצגת כסיפור מאת עיתונאי עצמאי. אז האם ה"תוצאה" שווה 300 אלף ש"ח?

על מנת לבנות תכנית אסטרטגית תקשורתית עבור לקוח, יערוך יועץ תקשורת בדיקה מעמיקה בכל הקשור לתחום פעילותה של החברה וינהל קשר שוטף עם אנשי מפתח בחברה על מנת לאתר נושאים שעשויים לעניין את הכתבים. הוא יכתוב הודעות לעיתונות ויעשה מאמצים רבים במטרה לסגור עבור הלקוח ראיונות וכתבות בעיתונות הכתובה והאלקטרונית. אך לא זו עבודתו היחידה. יחסי ציבור כוללים בתוכם עוד סעיפים רבים כגון: קדום באינטרנט, קשרי קהילה, שת"פ עסקיים, לובינג ועוד ועוד ועוד.  

החשיפה התקשורתית היא חלק מאותו תהליך, והיא צריכה להעשות באופן מושכל ומקצועי, שאינו "דוחף" כתבות בכל מקום רק על מנת להשביע את רצון הלקוח.

על מנת לספק חשיפה מקסימאלית מחד אך מאידך לשמור על האינטרסים של הלקוח יש ללמוד את החומר, ללמוד את השוק, ולהביא את הלקוח לקדמת הבמה במקומות הראויים לו. 

עבודת איש יחסי הציבור, אינה סוכנות דואר, המטרה היא לא כמה שיותר כתבות, אלא אסטרטגיה תקשורתית שמנוהלת בתבונה ומקצועיות וכוללת לא רק "כתבות" או "אייטמים" באשר הם, אלא אסטרטגיה מקיפה ומנחה.

תשלום על פי תוצאות יחטא למטרה ויביא לכך שיועץ התקשורת לא יהיה מקצועי אלא "השרדותי". ויפעל  רק על מנת להביא "תוצאות". יחסי ציבור מקצועיים, יובילו   לחשיפה  מקסימאלית ואופטימאלית של הלקוח, הכוללים הזדהות חיובית וגישה שיווקית אמיתית.

איך מתמחרים יחסי ציבור?

 

 

 

לא פעם שאלו אותי איך ניתן לתמחר יחסי הציבור? האם תמחור צריך להתבצע לפי כמות הפרסומים במדיה, לפי אחוזים ממכירות או בצורת ריטיינר חודשי ? שאלות אלו מצביעות על כך שרבים אינם מבדילים בין יחסי ציבור לפרסום או מכירות. אז איך מתמחרים אותם? אפשר להגדיר את יחסי הציבור בדרכים שונות אך חשוב להבין: יחסי ציבור מהווים נדבך בפעילות השיווקית אך אינם שיווק בפני עצמו.

 

 

 

 

 

 

 

 

בעזרת יחסי הציבור ניתן למתג שם, פירמה ולהיחשף ללקוחות פוטנציאליים. יחד עם זאת, איש יחסי הציבור, אינו איש מכירות. בחברות רבות עובדים אנשי מכירות על בסיס אחוזים ממכירות. בעולם יחסי הציבור נהוגה שיטת ריטיינר חודשי או תשלום פר פרויקט, ולא בכדי. בכדי לזכות ביחסי ציבור מקצועיים, יש לשלם לאיש יחסי הציבור בעבור עבודתו ועבודתו אינה מסתכמת בקטעי עיתונות.

 

 

 

 

 

 

 

 

למה לא לשלם לאיש יחסי הציבור רק אם וכאשר יופיעו לקוחות ויתבצעו מכירות? ניקח דוגמה: אם חברה תרצה לפרסם מודעת פרסום בעיתון, האם מעצב גרפי שהשקיע משאבים ועיצב את המודעה ועיתון שסיפק שטח פרסום יסכימו לקבל תשלום עבור עבודתם רק לאחר עליה בהיקף המכירות של החברה? בהחלט לא. אם בעקבות פרסום המודעה בעיתון יגיעו לקוחות – נהדר, אבל האם איש מכירות של החברה יצליח לסגור עסקה? הרי מעצב גרפי לא יכול לשאת אחריות על טיב עבודתו של איש מכירות של החברה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ניקח דוגמה נוספת: פרסום חד פעמי של מודעה קטנה בעיתון ארצי או במגזין מקצועי יעלה בסביבות 5-15 אלף ₪, בהתאם לעיתון (לדוגמה, "ידיעות אחרונות" הוא היקר מבין העיתונים לפרסום), מיקום המודעה (עמודי כותרת או עמודים פנימיים) ומודעת צבע או שחור/לבן. לעומת זאת, כתבת מערכת (כתבה על פעילות החברה או ראיון עם מנכ"ל החברה בצירוף תמונות) באותו כלי תקשורת, שוויה כ-300 אלף ₪. כתבת מערכת נתפסת על ידי הקוראים כאמינה , יעילה, אוביקטיבית, מענינת הרבה יותר מפרסום, מכיוון שמוצגת כסיפור מאת עיתונאי עצמאי. אז האם ה"תוצאה" שווה 300 אלף ש"ח?

 

 

 

על מנת לבנות תכנית אסטרטגית תקשורתית עבור לקוח, יערוך יועץ תקשורת בדיקה מעמיקה בכל הקשור לתחום פעילותה של החברה וינהל קשר שוטף עם אנשי מפתח בחברה על מנת לאתר נושאים שעשויים לעניין את הכתבים. הוא יכתוב הודעות לעיתונות ויעשה מאמצים רבים במטרה לסגור עבור הלקוח ראיונות וכתבות בעיתונות הכתובה והאלקטרונית. אך לא זו עבודתו היחידה. יחסי ציבור כוללים בתוכם עוד סעיפים רבים כגון: קדום באינטרנט, קשרי קהילה, שת"פ עסקיים, לובינג ועוד ועוד ועוד.  

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הכותבת הינה מנכ"ל  "אורית גלילי תקשורת שיווקית ויחסי ציבור", משרד בוטיק המתמחה בתרבות, אמנות ולייף סטייל.

סדנאות תקשורת, הרצאות למנהלים ופורומים, חבילות התקשרות ייחודיות, יחסי ציבור לאמנים ומוסדות תרבות, יחסי ציבור באינטרנט.

www.oritpr.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורית גלילי

מאת: אורית גליליאומנות - כללי29/04/121224 צפיות
"שלי גדול יותר" על אמנים , חללים ותערוכות ושאר מיני או למי לעזאזל שייכת האמנותם? האם האמנים הישראלים משועבדים עדיין למניפולציות של הדור הישן? ולמה בעולם זה כמעט ולא קיים יותר?

מאת: אורית גליליאומנות - כללי08/04/101494 צפיות
האביב בפתח וזה הזמן לשנס מתניים, להתאוורר, להתחדש, לחשוב על רעיונות חדשים. וכשאנחנו מדברים על חידושים ופריחות, מה טוב יותר מאשר האינטרנט, אותו כלי מופלא ואין סופי, שעשה פלאים בעולם השיווק. האם האינטרנט יכול להועיל לאמנים ?

מאת: אורית גלילייחסי ציבור01/07/091859 צפיות
תוכנית אסטרטגית זו התשובה. וזו לא תשובה כל כך מסובכת. בסדנאות אישיות ללימוד יחסי ציבור לעסקים קטנים מקבלים כלים באמצעותם ניתן לעשות לעצמנו יחסי ציבור לבד ואפילו ולהצליח. למי זה מתאים? לעסקים קטנים, לאלו העובדים מהבית, אמנים, מטפלים, מאמנים אישיים, עורכי דין, רופאים, פסיכולוגים וכל מי שמעוניין בחשיפה מקסימלית במחיר מינימלי.

מאת: אורית גלילייחסי ציבור02/03/091700 צפיות
תערוכת קונספט כוללת את הכל, החל משכירות חלל, אסטרטגיה שיווקית, יחסי ציבור לפני ואחרי (כתבות אייטמים ופעילות שיווקית), אוצרות מקצועית, לוגיסטיקה, הזמנות איכותיות, הזמנת עיתונאים, אוצרים ואספנים, וכתיבת פרופיל אמנותי . למעשה האומן מפקיד את חלומו בידי מפיקי התערוכה ומשתמש בה כאקט שיווקי נטו. אם נקביל לרגע תערוכה - לחתונה למשל, אז הרעיון הוא לא רק לבחור פרחים, שמלה ותקליטן לקראת היום הגדול אלא להתכונן גם לחיים של אחרי, שהם למעשה המהות של החתונה ולפעמים קצת שוכחים מזה.

מאת: אורית גלילייחסי ציבור02/03/091573 צפיות
החורף דופק בחלוננו, והאינסטינקט הראשון הוא פשוט להכנס אל מתחת לפוך או להצטנף למול התנור החם. אלא מאי, מעטים מתוכנו יכולים להרשות לעצמם את התענוג העילאי הזה, ואפילו כשהטמפרטורות יורדות והפוך קורץ לנו לחזור אליו, אנו חייבים לשנס מותניים ולהמשיך בפעילות השיווקית.

מאת: אורית גלילייחסי ציבור02/03/091709 צפיות
אז לא, לא צריך לשנות שום דבר אבל פרנסה מעולם לא היתה מילה גסה גם במלחמות, אלא מאי ההערכות שלנו צריכה להיות אחרת, השיווק בעיתות מצוקה שכאלו צריך להיות עדין יותר, אבל והכי חשוב - חייבים להמשיך לחיות, לשווק, למכור ולהתפרנס.

מאת: אורית גלילייחסי ציבור02/03/091583 צפיות
אחד היתרונות של עסק קטן, או אמן זו הגמישות. הגמישות, זו היכולת להתאים את עצמך לתנאי השוק כאשר אתה לא סוחב על גבך מנגנון כבד ומסורבל. הגמישות הזו, מאפשרת גם את אותו חשבון נפש אחת לתקופה, ואיתו השאלות שאמורות להישאל:

מאמרים נוספים בנושא יחסי ציבור

מאת: לילה בן הרוש יחסי ציבור25/07/214119 צפיות
עסקים קטנים יכולים לייצור לעצמם יחסי ציבור בדיוק כמו כל עסק גדול ! באמצעות שליחת הודעות לעיתונות ושיווק אינטרנטי יעיל, גם אתה יכול להשיג פרסום חינם לעסק שלך. בעיתונות כל הזמן ! כל יום כל שבוע מחפשים סיפורים ומוצרים מעניינים לפרסם !

מאת: לילה בן הרוש יחסי ציבור19/07/214036 צפיות
יחסי ציבור למעשה הן פעולות שנעשות על ידי איש יחסי ציבור שמטרתן להשפיע על דעת הקהל באמצעות תקשורת המונים עיתונות( כתובה אינטרנטית ומודפסת ), רדיו , טלוויזיה ואינטרנט בערוצים השונים. היום בניגוד לעבר רוב המידע שלנו מגיע מערוצי התקשורת השונים ולכן פעולות יחסי הציבור של כל חברה או עסק ישנה השפעה רבה. יחסי ציבור בניגוד לפרסום ולשיווק היא פעולה ארוכת טווח ואיננה יעילה אם היא מתבצעת באופן חד פעמי. איש יחסי הציבור תפקידו להעביר מידע לעיתונאי וביחד לייצור אייטמים וכתבות.

מאת: בנימין קלינגריחסי ציבור08/07/214152 צפיות
קלינגר בן רישוי עסקים והיתרי בניה – משרד אדריכלים ומהנדסי בנין שנת יסוד 1983 שם נוסף קלינגר רישוי עסקים והתרי בנייה שם לועזי Klinger Building Permits, Business Licensing and Municipal Consulting דואר אלקטרוני klinger_b@bezeqint.net אתר החברה www.klinger.co.il טלפון 03-6990132 פקס 03-6990134 כתובת שטרייכמן יחזקאל 13/18, תל אביב יפו 6967112 שעות פעילות בשבת פניות חרום בלבד, ימים א - ה 08:00-20:00, יום ו 08:00-17:00 שפת שירות עברית, אנגלית, רוסית, גרמנית איזורי שירות כל הארץ

מאת: ישראל רף יחסי ציבור09/06/214324 צפיות
מתנות לסיום שנת הלימודים, עציצים ממותגים עם צמחים בעלי משמעות מיוחדת ממותגים לפי הזמנה עם מסר שלכם מזכרת בלתי נשכחת תוצג תמיד על השולחן במשך שנים רבות מתנה ייחודית, ערכית וחינוכית לשמירת הסביבה עציצים ממותגים עם מסר ירוק של צמיחה ופריחה אישית. מתנה שכל אחד ישמח לקבל. ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף יחסי ציבור13/08/176578 צפיות
המתנות שבעלי העסקים מחלקים במטרה לשמח, לחזק את הקשר, מסייעות לעסק לפרסם את עצמו, דוגמה למוצר פרסום ממותג מעולה עציץ ממותג מכיל גם את לוגו העסק ומהווה מתנה נפלאה וירוקה, עציץ ממותג מונח תמיד במקום בולט וחושף את העסק לקהל יעד נרחב במשך זמן רב, לכן ההצלחה מבטחת

מאת: ישראל רף יחסי ציבור28/07/175761 צפיות
למה כדאי לכם לחלק ללקוחות מתנות ממותגות לראש השנה? כוחן של המתנות הממותגות כאקט שיווקי עסקי הוא משמעותי. כולם אוהבים לקבל מתנות ברכה ופרסום בעציץ אחד – עסקת חבילה מושלמת לעסק שלכם, העציץ הממותג נושא את שם העסק, הלוגו ודרכי ההתקשרות עם העסק שלכם ויוצב על שולחנם של הלקוחות זוהי מתנה יוצאת דופן, בעלת נוכחות בולטת ואפקט קידומי מנצח.

מאת: amirdadon90יחסי ציבור17/01/175725 צפיות
דודי מליץ הוא אחת ההוכחות היותר משכנעות ליכולת של אדם להשתנות, גם אם התקשורת מנסה להעמיד אותו על משבצת מאוד ספציפית ולהדביק לו תווית מסוימת.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica