קידום אתרים אורגני או קישורים ממומנים?
הרבה בעלי עסקים מתלבטים בשאלה: האם לעשות קידום אורגני, או במילים אחרות SEO – Search Engine Optimizations או קישורים ממומנים הנקראים PPC – Pay Per Click? ובאותו עניין: אם קידום אתרים (SEO) אורגני חשוב כל-כך, מדוע יש כאלה המנסים למכור לנו את הרעיון ש-PPC הוא החשוב ביותר כדי להיות ראשון בגוגל?
יש להבין כי קישורים ממומנים הם פרסום לכל דבר ועניין. היתרון הגדול של סוג פרסום זה הוא במהירות התגובה שלו ובגמישות. אם אתה יודע איך לנהל פרסום שכזה, האתר שלך עשוי לקבל זרם של לקוחות. החיסרון הוא שברגע שהפסקת לפרסם, נפסקת גם התנועה לאתר. מי שמנסה למכור לך פרסום PPC, זה מכיוון שזה מה שהוא יודע לעשות ולכן הוא "דוחף" את מה שהוא יודע לעשות.
קידום אורגני הוא שיווק האתר במנועי חיפוש במילות מפתח נבחרות. היתרון של קידום אורגני הוא שאתה בונה לך נכס באינטרנט ולאורך זמן. דירוג גבוה בתוצאות של מנועי החיפוש יביא לך זרם אדיר של פניות, הרבה יותר פניות מאשר תקבל מפרסום קישורים ממומנים. החיסרון הוא שהתהליך אורך כמה חודשים.
למעשה, גם קידום אתרים אורגני וגם קישורים ממומנים עשויים להיות חשובים להכנסות, אך לעולם אינך יכול לדעת עד שתנסה. יש לבחון את שניהם כדי לראות אם הם עובדים עבור המודל העסקי שלך וסוג האתר שלך. אולם, יש לנקוט משנה זהירות ולוודא כי הבדיקות מתבצעות על ידי גורם המתמצא במורכבויות השונות של שיווק באינטרנט ובמנועי החיפוש. אחרת, אתה עלול להגיע למסקנה השגויה ששיווק זה אינו עובד עבורך, בעוד שהאמת היא שהוא פשוט לא בוצע נכון.
כפי שאני רואה את זה, לאורך זמן עלויות הפרסום בקישורים ממומנים צריכה לרדת וההשקעה בקידום אורגני צריכה לעלות, כך שלבסוף מרבית התקציב הולך לקידום אורגני ורק מקצתו לקישורים ממומנים.
סיכום
אם רק עכשיו פתחת אתר, אין לך ברירה אלא להוציא כסף על קישורים ממומנים כי למנועי החיפוש ייקח זמן להכיר ולדרג אותך. אבל, כבר מהתחלה יש להתחיל ולקדם את האתר באופן אורגני כי בסופו של דבר ההשקעה הכי משתלמת באינטרנט, ה- ROI הכי טוב, נמצא בקידום אורגני כמובן עם אתה קרוב להיות ראשון בגוגל.