אם אתם אוהבים אופנה – אתם חייבים להתעדכן בעולם המגפיים. מגפיים חדשות, כאלה שקנית אתמול בשוק או בחנות נעליים או אצל מוכר ברחוב או בעצם בכל מקום בו מוכרים אביזרי לבוש לאזרחים הקטנים שממלאים את הרחובות בשעות הצהריים הערב והבוקר, הם ללא ספק אביזר שיש ביכולתו לעזור לנו לעבור את החורף בבטחה ובנוחות. כאמור הכול מתחיל בהליכה ספונטנית למרחב הקניות השכונתי, או הקניון כפי שנהוג לקרוא לזה היום, מתוך כוונה ברורה לקנות משהו שבמקרה גם יעזור לך ללכת.
אוהבי אופנה כיום מכירים מספר אזורים ידועים לכל בהם נתן לרכוש מגפיים, ביניהם כאמור הקניון – מרחב הקניות המודרני, שהפר את ההגמוניה של משחקי הרחוב והטיולים של יום שישי, או אפילו את משחקי הרחוב – יש בו מזגן, מסעדות, חנויות חשמל והכי חשוב – מגפיים. ניתן לומר שכיום ביקור משפחתי בקניון הפך להיות מעיין סמל סטטוס המעיד במידת מה על מוצא המשפחה, מצב הסוציו דמוגרפי ובעיקר מתי המשפחה שוקלת לרכוש מגפיים, הרי במידה ויש כבר מגפיים על רגלי הטף המשפחתיים ואפילו במצב טוב, ואין כל ספק שלא ממש צריך לרכוש מגפיים, ועדיין החליטה המשפחה לרכוש מגפיים הרי מצבה טוב אפילו טוב מאד.
מדוע? כי משפחה שרוכשת מגפיים ממותגים, אופנה עדכנית וכד' לכל בני המשפחה בעוד שאלה כלל לא צריכים אותן, הרי אומר הדבר שהם בהחלט יכולים להרשות לעצמם קנייה שכזו ולכן מצבם הכלכלי שואף לאופטימלי. ובדיוק מן הכיוון ההפוך משפחה שלא מכירה מותגי אופנה - עוברת מול חנות נעליים אשר בה יש מגפיים ואין להם אלא להביט במבטי ערגה אל עבר החנות ולקונן על מר גורלם, הרי שמצבם אולי לא מאפשר להם למרות הכול לרכוש מגפיים. כמובן שיש גם באמצע – כאלה שיש להם חוש אופנה וידם משגת לקנות מגפיים אך אינם עושים זאת בנימוק ש – "לא צריך". אך כאמור כאן כבר מדובר בחינוך ובהרגלים שמביאים מבית והרי ברור שכל אחד מאיתנו שונה ולכל אחד כמות משאבים הקובעת את התנהלותו ולפיכך גם את החלטתו האם לרכוש מגפיים או להיות מעודכן בטרנדים של אופנה חדשה.
כמובן שישנם כאלה יוצאי דופן, כלומר כאלה שגם אם הם מכירים אופנה וידם משגת לא יקנו מגפיים, רק בשל מצב פתאומי או החלטה של אותו הרגע של "לא בא לי". אין לדעת כיצד תתנהג משפחה ישראלית ממוצעת בבואה לקנות מגפיים, ועל כך סביר להניח שמבססים המוכרים תאבי הבצע את רציונל פעולתם, מתוך ההבנה שלא ניתן לחזות מראש את דפוס הפעולה של משפחת ישראלית שאוהבת אופנה ותמיד ימצא מי שירצה לרכוש לבנו הצעיר מגפיים, אפילו שידו אינה משגת זאת. בוא ברגע שיודע האב כמה תשמח קנייה כזו את בנו, שולח האב את ידו לארנק ושולף משם את ההמחאות או המזומנים שיש בידו הרחבה לאותו רגע נתון.
כמובן שבאותו רגע נשכח מזיכרונו העובדה שלכשישוב לביתו הוא מתעתד לקונן סכסוך משפחתי בדבר ההוצאה המשפחתית הלא צפויה של בגדי אופנה ומגפיים, ואם אופנה ומגפיים אז למה לא נעליים, או שמלה חדשה, או אפילו חופשה משפחתית. כאמור כל קנייה כזו ובמקרה הזה של אופנה ומגפיים גוררת אחריה שלל שאלות לא פשוטות ואף קיומיות לעיתים, כפי שמסתבר. אבל העיקר לקנות מגפיים.
האינטרנט שופע היום במבחר של מידע על כל הטרנדים חמים מעולםה אופנה - תכשיטים , שמלות ערב , אקססוריז, שעונים ועוד ועוד. לכל מי שמתעניין בכל מה שמתרחש בעולם האופנה מוזמן לחפש קצת באינטרנט ולגלות עוד מידע.